H H-400 Loopt hier de deur plat 25 mrt 2009 #161 Niet veel gedaan aan de GSI, niet dat ik niet wil maar er komt steeds werk tussen: Verder de andere klaar gezet voor het Duits treffen in Assen, de Corsa van de buur hersteld, enz....
Niet veel gedaan aan de GSI, niet dat ik niet wil maar er komt steeds werk tussen: Verder de andere klaar gezet voor het Duits treffen in Assen, de Corsa van de buur hersteld, enz....
H H-400 Loopt hier de deur plat 5 apr 2009 #162 Nog niet veel veranderd aan de GSI. Het interieur verder afgewerkt, wel meer aan andere auto's gewerkt. En die foto van die startmotor: "ik heb echt niet gestart terwijl de motor al draaide..." Tot ik haar dit toonde. "O-ja ik weet het niet meer..." Verder vanuit Duitsland de dichting binnen voor het klapraampje. Grtz!
Nog niet veel veranderd aan de GSI. Het interieur verder afgewerkt, wel meer aan andere auto's gewerkt. En die foto van die startmotor: "ik heb echt niet gestart terwijl de motor al draaide..." Tot ik haar dit toonde. "O-ja ik weet het niet meer..." Verder vanuit Duitsland de dichting binnen voor het klapraampje. Grtz!
H H-400 Loopt hier de deur plat 7 apr 2009 #164 En waar is de mistlamp? In de linkse achterlichtblok! Zomaar een projectje, en die storende mistlamp onder de bumper hoeft niet meer!
En waar is de mistlamp? In de linkse achterlichtblok! Zomaar een projectje, en die storende mistlamp onder de bumper hoeft niet meer!
G GTS2.2DTI Komt hier geregeld 7 apr 2009 #165 Heb er maar één woord voor eigenlijk... WAUWWWWWWWWWWWWWW:thumbup Mistlicht heb je mooi weggestopt inde linker achteruitrij lamp. Heb je mooi opgelost btw:thumbup
Heb er maar één woord voor eigenlijk... WAUWWWWWWWWWWWWWW:thumbup Mistlicht heb je mooi weggestopt inde linker achteruitrij lamp. Heb je mooi opgelost btw:thumbup
H H-400 Loopt hier de deur plat 12 apr 2009 #166 Gisteren een baaldag. Ontdekt dat de originele 20E motor heet loopt door een toegeslibte motor. Gans het koelsysteem zit vol met drek. Dacht door een nieuwe thermostaat en deftig ontluchten het probleem op te lossen maar vergeet het maar!! Dus gaan we sneller dan voorzien de 2,4 monteren. Die heeft nog wel wat aandacht nodig, proper zetten en een andere kop plaatsen. De kop die er nu op zit heeft wat te veel compressie. Morgen verder werken.
Gisteren een baaldag. Ontdekt dat de originele 20E motor heet loopt door een toegeslibte motor. Gans het koelsysteem zit vol met drek. Dacht door een nieuwe thermostaat en deftig ontluchten het probleem op te lossen maar vergeet het maar!! Dus gaan we sneller dan voorzien de 2,4 monteren. Die heeft nog wel wat aandacht nodig, proper zetten en een andere kop plaatsen. De kop die er nu op zit heeft wat te veel compressie. Morgen verder werken.
Z za4ra Lid 13 apr 2009 #167 als ik hem mee moet komen inleggen bel maar , bedankt voor het pintje zaterdag . vind je nog een gaatje voor een filmpje
als ik hem mee moet komen inleggen bel maar , bedankt voor het pintje zaterdag . vind je nog een gaatje voor een filmpje
H H-400 Loopt hier de deur plat 13 apr 2009 #168 @za4ra:Voor een filmpke altijd een gaatje! Vandaag de 2.4 zijne kop d'r af gezwierd. Ook de waterpomp, die is nogal stroef na wa jaren stil te staan. Voorlopig een standaard 20E kop er op zetten, de 2.2 kop zal voor later zijn wegens te weinig tijd daar er wat ombouwwerk mee gemoeid is. Heeft er nog iemand een vliegwiel waar een 2.2 koppeling op past? Omgeving Belgische-Nederlandse grens. Grtjs!
@za4ra:Voor een filmpke altijd een gaatje! Vandaag de 2.4 zijne kop d'r af gezwierd. Ook de waterpomp, die is nogal stroef na wa jaren stil te staan. Voorlopig een standaard 20E kop er op zetten, de 2.2 kop zal voor later zijn wegens te weinig tijd daar er wat ombouwwerk mee gemoeid is. Heeft er nog iemand een vliegwiel waar een 2.2 koppeling op past? Omgeving Belgische-Nederlandse grens. Grtjs!
H H-400 Loopt hier de deur plat 15 apr 2009 #169 De donor 20E kop gedémonteerd om alles in de kuisbak te zwieren, behalve de nokkenas en de stoters natuurlijk. Het onderblok proper gezet (waar de koppakking kleefde) en via m'n broer de dichtingen besteld die reeds binnen zijn!
De donor 20E kop gedémonteerd om alles in de kuisbak te zwieren, behalve de nokkenas en de stoters natuurlijk. Het onderblok proper gezet (waar de koppakking kleefde) en via m'n broer de dichtingen besteld die reeds binnen zijn!
M madmax Lid 18 apr 2009 #171 Mooi project ! Ik zie dat je manta op gewone nummerplaten staat ,gaat die 2.4 geen problemen geven op de keuring?:hmmz
Mooi project ! Ik zie dat je manta op gewone nummerplaten staat ,gaat die 2.4 geen problemen geven op de keuring?:hmmz
H H-400 Loopt hier de deur plat 18 apr 2009 #172 Vandaag de stukken en dichtingen binnengekomen. Ook een vliegwiel gevonden van een 6-pitter dat past op de zwaardere kop- peling. Dus het doorslippen is verleden tijd. Verder het blok naakt gemaakt om de nieuwe dichtingen te monteren. @madmax: zal je U2Uen...
Vandaag de stukken en dichtingen binnengekomen. Ook een vliegwiel gevonden van een 6-pitter dat past op de zwaardere kop- peling. Dus het doorslippen is verleden tijd. Verder het blok naakt gemaakt om de nieuwe dichtingen te monteren. @madmax: zal je U2Uen...
M misaborg Post best veel 19 apr 2009 #173 Zo zo echt respect voor al het werk. Ik had vorig jaar je witte manta mogen bewonderen bij de fabriek in Antwerpen en deze wordt ook zeker zo mooi zeg Netjes!!! :thumbup
Zo zo echt respect voor al het werk. Ik had vorig jaar je witte manta mogen bewonderen bij de fabriek in Antwerpen en deze wordt ook zeker zo mooi zeg Netjes!!! :thumbup
H H-400 Loopt hier de deur plat 19 apr 2009 #174 @madmax: die nrplaten zijn van m'n andere Manta. Vandaag de carterdichting en de krukaskeerring (vliegwiel) vervangen. En toen kwam m'n broer mé z'n Zafira opgereden...
@madmax: die nrplaten zijn van m'n andere Manta. Vandaag de carterdichting en de krukaskeerring (vliegwiel) vervangen. En toen kwam m'n broer mé z'n Zafira opgereden...
H H-400 Loopt hier de deur plat 21 apr 2009 #175 Gisteren waren we 19 jaar getrouwd; toen m'n vrouwtje de oprit op fietste en ze me de nokkenas in de kop zag plaatsen kon ik aan haar blik zien dat dit niet m'n beste romantische zet was... Dus heb ik aansluitend de boel maar toegeplooid! Vandaag de kop er op gezet,nokkenas en distributie getimed,tuime- laars gemonteerd en de basisafstelling geregeld voor de hyd. stoters. Verder de nieuwe krukasborage d'r in en de nieuwe waterpomp d'r op.
Gisteren waren we 19 jaar getrouwd; toen m'n vrouwtje de oprit op fietste en ze me de nokkenas in de kop zag plaatsen kon ik aan haar blik zien dat dit niet m'n beste romantische zet was... Dus heb ik aansluitend de boel maar toegeplooid! Vandaag de kop er op gezet,nokkenas en distributie getimed,tuime- laars gemonteerd en de basisafstelling geregeld voor de hyd. stoters. Verder de nieuwe krukasborage d'r in en de nieuwe waterpomp d'r op.
Z za4ra Lid 22 apr 2009 #176 Hallo Herman is ze nog kwaad , maar ben je al niet langer getrouwd met een manta ? Keuzes moet je maken in het leven . de eerste liefde blijft je altijd achtervolgen.
Hallo Herman is ze nog kwaad , maar ben je al niet langer getrouwd met een manta ? Keuzes moet je maken in het leven . de eerste liefde blijft je altijd achtervolgen.
V voederbiet Loopt hier de deur plat 22 apr 2009 #177 gaat hard zo te zien, mooi man hopelijk snel weer rijden:thumbup
H H-400 Loopt hier de deur plat 22 apr 2009 #178 @za4ra: niks da een bloemeke niet kan goemaken! Deze avond het blok proper gekrabt-geborsteld en ontvet om morgen een likje verf te geven. Ondertussen het ingebouwde blok wat gestript. Grtz.
@za4ra: niks da een bloemeke niet kan goemaken! Deze avond het blok proper gekrabt-geborsteld en ontvet om morgen een likje verf te geven. Ondertussen het ingebouwde blok wat gestript. Grtz.
H H-400 Loopt hier de deur plat 23 apr 2009 #180 @za4ra: zal je bellen! Daarjuist het blok gespoten, ziet er netjes uit. oude blok is klaar om uit te bouwen.
@za4ra: zal je bellen! Daarjuist het blok gespoten, ziet er netjes uit. oude blok is klaar om uit te bouwen.