vraagja z20let

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338211
    jason_c
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 February 2017

      Al enige tijd zit ik te denken om een z20let in m’n corsa te lepelen, nu heb ik er toevallig eentje op het oog.
      de motor is al gedemonteerd dus niet lopend te zien/horen.
      heeft iemand toevallig tips of ervaring?

      hoor het graag! :)

      #18338212
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        motor en turbo nalopen op oliesporen/verbruik
        ik wil niet m-tech promoten ofzo.. maar hun ombouwkit maakt het inbouwen plus beschrijving wel makkelijker
        in de beschrijving staat namelijk ook wat je moet doen met de kabelboom…
        remmen van een astra overnemen ( 16″wielen zijn hiervoor vereist minimaal) en als de auto voor doorhangt door een grotere motor ( meer gewicht) kijken voor een schroefsetje om de voorkant wat omhoog te zetten of een kit die een zwaardere aslast heeft om het gewicht van je motor te compenseren
        en als laatste omkeuren bij de rdw.. moet opzich bij een goede inbouw geen probleem zijn.. alleen zijn ze wel strenger dan ombouwen in een auto voor 1998

        als je wat problemen hebt kun je kijken in engeland.. daar wordt het genoeg gedaan.. 2.0 turbo motoren in een corsa hangen..
        https://www.youtube.com/watch?v=TrTTcUZiuEs <== deze heeft tegen de 300 pk…

        #18338218
        jason_c
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 February 2017

          [quote quote=18338212]motor en turbo nalopen op oliesporen/verbruik
          ik wil niet m-tech promoten ofzo.. maar hun ombouwkit maakt het inbouwen plus beschrijving wel makkelijker
          in de beschrijving staat namelijk ook wat je moet doen met de kabelboom…
          remmen van een astra overnemen ( 16″wielen zijn hiervoor vereist minimaal) en als de auto voor doorhangt door een grotere motor ( meer gewicht) kijken voor een schroefsetje om de voorkant wat omhoog te zetten of een kit die een zwaardere aslast heeft om het gewicht van je motor te compenseren
          en als laatste omkeuren bij de rdw.. moet opzich bij een goede inbouw geen probleem zijn.. alleen zijn ze wel strenger dan ombouwen in een auto voor 1998

          als je wat problemen hebt kun je kijken in engeland.. daar wordt het genoeg gedaan.. 2.0 turbo motoren in een corsa hangen..
          https://www.youtube.com/watch?v=TrTTcUZiuEs <== deze heeft tegen de 300 pk…

          [/quote]

          Oke bedankt!
          heb inderdaad al de kit van mtech gezien, ken alleen niemand die er ervaring mee heeft, ziet er wel goed uit.
          ik kom inderdaad op veel engelse fora uit die een 2L in hun corsa hangen, ook paar met uitleg alleen mijn engels is niet de beste helaas.

          #18338221
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            in engeland zijn de regels wel een beetje soepeler dan in nederland… wat ik daar af en toe op de weg zie en op fotos.. daar voor zou je hier niet eens de buurt uit komen zonder door de politie aan de kant gezet te worden…

            als je veel zelf fabricage e.d. wil voorkomen is zo`n kit het beste… probleem hadden ze vroeger met de assen.. maar dat zou nu al een tijd opgelost zijn..

            als je aan zo`n kit en ombouw begint.. hou ons op de hoogte.. er zullen vast wel mensen zijn hier die geintresseerd zijn en indien nodig kunnen we in het topic antwoord geven je vragen als je ergens niet uit komt…

            #18338222
            jason_c
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 February 2017

              [quote quote=18338221]in engeland zijn de regels wel een beetje soepeler dan in nederland… wat ik daar af en toe op de weg zie en op fotos.. daar voor zou je hier niet eens de buurt uit komen zonder door de politie aan de kant gezet te worden…

              als je veel zelf fabricage e.d. wil voorkomen is zo`n kit het beste… probleem hadden ze vroeger met de assen.. maar dat zou nu al een tijd opgelost zijn..

              als je aan zo`n kit en ombouw begint.. hou ons op de hoogte.. er zullen vast wel mensen zijn hier die geintresseerd zijn en indien nodig kunnen we in het topic antwoord geven je vragen als je ergens niet uit komt…

              [/quote]

              ja dat is natuurlijk waar!
              budget is genoeg voor evt die kant en klare kit, ben momenteel nog informatie verzamelen wat het allemaal met zich meebrengt,
              wanneer ik eraan ga beginnen maak ik zeker een topic aan om iedereen op de hoogte te houden!
              ook handig wanneer ik er zelf niet meer uitkom haha…

              #18338225
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                een klein detail wat ook mee moet is een andere benzinepomp die een grotere pomp capaciteit heeft… kan soms vergeten worden…

                #18340880
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Pomp van een Mulitpoint injectie (x14xe, x16xe) Corsa B is sterk genoeg voor een Phase3 C20LET, dus ik denk ook voor een Z20LET.

                  Persoonlijk zou ik dan gelijk voor een Z20LEH gaan, maar goed je zit altijd met CANBUS motor in een niet CANBUS auto te rommelen.
                  Een vrijprogrammeerbaar motormanagement (zoals VEMS) kan hierbij helpen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.