SW update cd70

Forumindex Forums Modellen Astra SW update cd70

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250723
    AldertV
      Lid sinds:
      21 July 2012

      Vanmorgen aangemeld en gelijk maar m’n eerste vraag.
      Er zijn wel wat soortgelijke vragen geweest, maar kan op het forum niet het juiste antwoord vinden.
      In mijn astra H 2008 zit een cd70 systeem met een sw-versie uit 2005. Nu lees ik hier dat er een update beschikbaar is van 2007? Of is er nog een recentere update?
      Afijn, bij de opeldealer hier wisten ze eigenlijk niet waar ik het over had, laat staan of ze de update-cd beschikbaar hadden.
      Zijn er mensen hier (vast wel) die de update hebben gedaan en wat levert het op? Geeft het echte voordelen?
      Zijn er andere mogelijkheden om aan de update te komen?

      Mvg Aldert

      #18049548
      Jefkere
        Lid sinds:
        6 August 2011

        Hallo Albert,

        Heb zelf enkele dagen geleden de update gedaan bij mijn CD70.
        Aanpassingen:
        1. Inzoomen 50m (al kon de mijne dat al van ervoor)
        2. Bij lage brandstof zoekt hij het dichtste tankstation (moet ik nog ontdekken)
        3. Spellingsfouten aangepast
        4. Zonder update kan je kiezen 1. Kaart, 2. 50% kaart/50% pijlen, 3. Pijlen, als je na de update op kaart staat en je nadert een kruispunt, komt de pijl er automatisch bij.
        5. Afgebeelde titel van nummers langer bij MP3 cd’s.
        6. Optie Aux-In bij volume aanpassingen
        7. Nummer van de afrit voor meegedeeld op een autosnelweg.

        De dealer wist bij mij ook van niets.
        Zeg dat je iets wil bestellen en geef hem dit GM-nummer:
        GM# 13294646

        Ik heb €8,90 incl. BTW betaald, je mag dus rekenen tussen de €8 à €10 denk ik.

        Jefkere

        #18049549
        AldertV
          Lid sinds:
          21 July 2012

          Dank voor je reactie.
          Kun je de update zonder meer dus installeren zonder verdere aanpassingen? Dus gewoon cd erin en updaten maar?

          Nu zit er bij mijn cd-setje ook een language-cd. Blijft deze gewoon goed werken, ook na update van SW en/of kaarten? Of is daar ook een update-versie van?
          Ik heb een language-cd die standaard bij de levering van de auto is meegeleverd in 2008.

          #18049550
          Jefkere
            Lid sinds:
            6 August 2011

            Volgens mij staat dit los van de update, alles van kaarten etc dat je hebt blijft gewoon werken.

            Stappen om te installeren:
            1) Zet je auto in contact (zodat alle lampjes branden)
            2) Haal alle cd’s eruit
            3) Steek de update cd in Navi cd-gleuf
            4) Alles komt op je scherm en gewoon wachten (staat een balkje met percentages)

            LAAT JE AUTO OP CONTACT STAAN, ZEKER NIET STARTEN OF UITSCHAKELEN.
            Het duurt ongeveer een kwartiertje.
            Kaarten kan je updaten via de dealer, maar kosten wel erg veel.
            Ik download de kaarten van internet en dan moet je op een gewoon cd’tje dit branden als Image, als je een beetje verstand hebt van computers…

            Misschien heb je die update al hoor, weet je hoe je dat kan controleren?
            Anders:

            1. Start de auto
            2. Duw de “Settings”-knop in en hou hem ingedrukt vast tot je een tuut hoort en er op je display “Testmode Switched On” verschijnt.
            3. Duw op de “Audio”-knop

            Daar zie je een datum staan op de 2e regel links bovenaan. Staat er “10.10.2007” op die 2e regel, dan heb je de software al.

            Om terug te gaan duw je gewoon op “main”.

            Het enige dat weggaat na je update is de nummering van je radiozenders, al de rest, waaronder GPS adressen die opgeslaan zijn etc blijft gewoon behouden.

            Jefkere

            #18049551
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              waar download gij u kaarten? Kzou nen nieuwen update willen van mijnen DVD800 maar dat kost 199€ voor zo ne voze cd, da heb ik er ook ni vor over

              #18049552
              Jefkere
                Lid sinds:
                6 August 2011

                Vertrouwd met het torrent-systeem, Bjorn?
                Ik weet wel niet of het ook nogsteeds kan bij de systemen bij een Astra J/Insignia, maar bij een CD70/DVD90 is het perfect mogelijk.

                #18049553
                AldertV
                  Lid sinds:
                  21 July 2012

                  Hey Jefkere,
                  Ontzettend bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ga maandag met het GM# naar de dealer.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.