Service Stabilitytrak en Variabele stuurbekrachtiging

Forumindex Forums Modellen Insignia Service Stabilitytrak en Variabele stuurbekrachtiging

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339444
    walter82
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2012

      Allen,

      Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Opel Insignia 1.4T EcoFlex Business+ sports tourer uit 2012.
      Echter ben ik vandaag terug bij de dealer geweest omdat er in het beeldscherm de melding ‘Service Stabilitytrak’ verscheen.
      Helaas heeft de monteur niks kunnen vinden. Dus een nieuwe afspraak gemaakt voor nader onderzoek.
      Op de terug weg naar huis kreeg ik opeens ook de melding van de ‘Variabele Stuurbekrachtiging’ .
      Ik had in een eerder onderwerp gelezen dat het probleem mbt de ‘Stabilitytrak’ een bekend probleem zou zijn, dit zou verholpen moeten
      worden doormiddel van een update?
      Iemand bekend met deze problemen?

      #18340804
      walter82
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 January 2012

        Helaas is de auto nu voor de derde keer bij de garage. De storing komt wel elke keer in de geschiedenis van de cpu te staan.
        Een actieve storing kan de garage niet vinden. Wat er gedaan word is uitlezen, testrijden en vervolgens de ABS opnieuw inladen en de cpu resetten.
        Echter als ik weer een tijdje met de auto gereden heb dan komt er in het beeldscherm weer Service Stabilitrak te staan en het symbooltje van de adaptive crouse controle gaat branden. Dit gebeurt nu vooral als de auto stil staat en het stuur meer dan een kwart draait of als je heel langzaam rijd (onder de 10km) en een scherpe bocht moet maken.
        De nieuwste software van alle onderdelen zit er op.

        #18537315
        Wheely045
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 October 2019

          Ik heb zelfde probleem

          alleen als ik boven de 130km/u rij dan gaat antislip lampje branden en motormangement knipperen

          geen idee wat het kan zijn

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.