Hoe rijdt de 118Kw Start/Stop uitvoering? Boven verwachting!

Forumindex Forums Modellen Insignia Hoe rijdt de 118Kw Start/Stop uitvoering? Boven verwachting!

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238978
    24qv
      Lid sinds:
      30 July 2011

      Zo, de kogel is door de kerk: mijn Insignia is deze week besteld, en wel in de volgende uitvoering:

      – 2.0 CDTI ECOFLEX 118KW S/S SPORT 5D
      – Sovereign Silver, interieur Ribbon zwart (TAEI)
      – PH3L: Sport Plus Pakket met Q9S 19″ velgen
      – DWH: Elektrisch inklapbare buitenspiegels
      – AKO: Donker getinte achterste zijramen en achterruit
      – CJ2: Electronic Climate Control
      – UQA: Infinity Sound Systeem
      – TT2: Bi-Xenon Koplampen met Adaptive Forward Lighting
      – UDP: Park Expert
      – OPC Line dakspoiler
      – Verwijder emblemen

      Sommigen zullen me wel voor gek verklaren, maar de papieren zijn getekend zonder er maar 1 meter in gereden te hebben: de Start/Stop uitvoering is pas vanaf September leverbaar. Uiteraard heb ik wel heel wat uurtjes doorgebracht om recensies met elkaar te vergelijken, maar heb (uiteraard) nog niets gelezen over deze uitvoering. Als iemand op dit forum wat meer info heeft, dan hou ik me van harte aanbevolen.

      #17893436
      Co-pel
        Lid sinds:
        17 December 2010

        Mooie configuratie moet ik zeggen:dikke auto hoor! Ik zou je het Infinity-systeem afraden (zie mijn ervaringen in speciale topic). Nu kun je dit nog wijzigen via de dealer totdat de auto wordt gefabriceerd. Het is echt zonde van het geld, zo blijkt ook uit ervaringen van velen op de diverse fora in het buitenland.

        Ennem, gaaf die 19 inch velgen; had ik ook graag gehad maar leasemaatschappij ging niet akkoord ;-(

        #17893437
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          is dat dattie de motor uitschakelt voor het stoplicht?

          das leuk als die nieuw is, maar na een jaar of 10 en de motor start slechter, sta je iedere keer voor het stoplicht :jerry

          #17893438
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            @sw_reijnders wrote:

            is dat dattie de motor uitschakelt voor het stoplicht?

            das leuk als die nieuw is, maar na een jaar of 10 en de motor start slechter, sta je iedere keer voor het stoplicht :jerry

            Ja dat start stop systeem is best grappig.
            Moest een keer rijden in een polo blauwebeweging. je gaat toch proberen om sneller te zijn :jerry

            Vraag me ook af wat de levens duur van de startmotor is bij z’n systeem.

            #17893439
            RichyK
              Lid sinds:
              10 September 2011

              @24QV, goeie keus ! Voor mij is er eind mei eentje besteld net nadat tijdens de Autorai bekend werd dat Opel met deze 20% varianten kwam. De startstop-modellen zijn pas vanaf afgelopen maandag 5 september in productie gegaan, dus je zult nog wel ff geduld moeten hebben. Wel nog een kleine tip van mij, als je de auto in de lease rijdt tenminste ! Kijk uit met het af-fabriek laten leveren met 19 inch wielen, dit kun je beter achteraf doen. Deze auto’s zijn 20% i.c.m. o.a. start/stop en 17 inch staal met extra lage weerstandbanden. Een collega van me heeft dat dus gehad met een VW Paaszaad BlueMotion die hij af-fabriek al had laten verlagen samen met 19 inch wielen. Die had dus de eerstvolgende maand na aflevering in eens een stuk minder salaris als wat hij vantevoren had berekend. Door de aanpassingen viel de auto dus in 25%……

              #17893440
              24qv
                Lid sinds:
                30 July 2011

                @RichyK: Dank je wel voor de tip. Ik heb dat, voordat ik de auto bestelde, uitvoerig uitgezocht. De 2.0 CDTI Start/Stop Sport uitvoering wordt standaard geleverd met 18″ velgen. De 20% bijtelling is sowieso van toepassing op deze uitvoering (staat ook zo in de folder).

                Het toevoegen v/d 19″ velgen via het SportPlus pakket heeft geen invloed op de bijtelling. Op het formulier dat ik ter bevestiging van de bestelling van Leaseplan heb ontvangen staat ook dat deze uitvoering, incl. alle opties en extras, in de 20% bijtellingsklasse valt (goed bewaren ;) )

                Gisterenmorgen een telefoontje naar de dealer: hij bleek inmiddels geleverd te zijn. Meteen een uurtje eerder gestopt met werken om te gaan kijken. Ik heb inmiddels duizenden foto’s gezien v/h model op het Internet, maar in het eggie ziet ie er geweldig uit (ondanks het feit dat ie nog gepoetst moet worden). Helemaal zoals ik hem had voorgesteld. De 19″ velgen staan ‘m icm het verlaagde onderstel ontzettend goed. Vreemd eigenlijk dat de 16″ en 17″ velgen welke ik onder mijn vorige auto’s had (Alfa 156, Volvo S60 en Alfa 159) eigenlijk veel te klein zijn voor de Insignia.

                Maandag wordt het kenteken besteld; zou dan wellicht eind van volgende week afgeleverd kunnen worden. De OPC spoiler zou er in de loop van de week erop gezet worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel erg benieuwd ben hoe die eruit ziet: hier heb ik eigenlijk nauwelijks foto’s van kunnen vinden.

                De dealer gaf aan dat dit voor Limburg een van de eerste afleveringen van het 2012 model is. De verschillen met de vorige modeljaren zijn, voor zover ik dat zo snel kon beoordelen, minimaal. Er zit wel een ‘ECO’ knop links van de radiobediening en uiteraard is de DVD800 vervangen door NAVI900. De SD card hiervoor zit naast de USB aansluiting in het vakje onder armsteun. Viel me wel op dat de ‘Ecoflex’ badge achterop niet groen is, maar transparant van kleur. Maakt niet uit: wordt er toch af gehaald, samen met ‘Insignia’ tekst.

                Ik zal, als de auto geleverd is, wat foto’s hier plaatsen.

                #17893441
                Melgi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 July 2011

                  24qv, gefeliciteerd met het goede nieuws! Mijn Insignia wordt donderdag geleverd, dus ook hier is het volgende week feest. En ik kom ook van een Alfa 159!

                  #17893442
                  24qv
                    Lid sinds:
                    30 July 2011

                    Vandaag toch nog snel een paar (onduidelijke) foto’s met de GSM gemaakt bij de dealer achterom:


                    @Melgi
                    : Er konden/mochten geen alfa’s meer geleased worden en dus begon voor mij een intensieve speurtocht naar een waardige opvolger van de 2.4 JTDM. De Insignia stond van meet af aan al op de shortlist. Ik heb het hele gamma van het D-segment (muv VW :sleeping en Audi ) doorgespit en proefgereden. Als laatste getwijfeld tussen de Insignia en de BMW 320 EDE, maar uiteindelijk toch bij de Insignia uitgekomen: mooiste auto volgens de laatste stand v/d techniek met beste prijs/prestatie verhouding.

                    #17893443
                    Melgi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 July 2011

                      @24qv wrote:

                      @Melgi: Er konden/mochten geen alfa’s meer geleased worden en dus begon voor mij een intensieve speurtocht naar een waardige opvolger van de 2.4 JTDM. De Insignia stond van meet af aan al op de shortlist. Ik heb het hele gamma van het D-segment (muv VW :sleeping en Audi ) doorgespit en proefgereden. Als laatste getwijfeld tussen de Insignia en de BMW 320 EDE, maar uiteindelijk toch bij de Insignia uitgekomen: mooiste auto volgens de laatste stand v/d techniek met beste prijs/prestatie verhouding.

                      Ha, dat is wel heel toevallig (of juist niet). Ik wilde wachten op de opvolger van de 159, maar Alfa Romeo bleef de Giulia maar uitstellen. Toen heb ik gekeken naar een 159 Ti, Opel Insignia en de BMW 320 ED. De 159 Ti viel al snel af: niet om de auto, want ik blijf verliefd op het model, maar gewoon omdat ik niet twee keer achter elkaar dezelfde auto wilde rijden (daarvoor 2x 147 gereden). De proefrit met de Insignia was zeer overtuigend en ik was eigenlijk meteen “verliefd” op het model. De proefrit met de BMW vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen. VW en Audi neem ik niet echt serieus, dus dat is voor mij niet eens een optie :D. Bleef dus de Insignia over. En eens met je uitspraak mooiste auto volgens de laatste stand v/d techniek met beste prijs/prestatie verhouding!.

                      #17893444
                      tim106gti
                        Lid sinds:
                        16 September 2005

                        @Melgi wrote:

                        @24qv wrote:

                        @Melgi: VW en Audi neem ik niet echt serieus, dus dat is voor mij niet eens een optie :D. Bleef dus de Insignia over. En eens met je uitspraak mooiste auto volgens de laatste stand v/d techniek met beste prijs/prestatie verhouding!.

                        Ik ben toch benieuwd waarom je Audi en VW niet serieus neemt. Meerdere collega’s & kennissen rijden naar volle tevredenheid in deze merken en het is toch algemeen bekend dat men, met name motorisch, beschikt over geraffineerder en moderner spul. Met de Insignia gaat men deze richting wel uit maar ook daarbij heeft Opel nog de nodige aanloopproblemen……

                        #17893446
                        24qv
                          Lid sinds:
                          30 July 2011

                          Vandaag de Insignia opgehaald – voelde me vanmorgen toch een beetje als vroeger toen het bijna Sinterklaasavond was……

                          Geweldig toen ie stond te blinken in de showroom. Tja, je wilt natuurlijk meteen gaan rijden, maar eerst werd alles goed en professioneel uitgelegd door de dealer. In het begin tuitten me de oren een beetje van de gadgets en mogelijkheden die op en om de auto zitten. Op een rustig moment maar eens even zitten om door de handleiding heen te gaan.

                          Tja, dan de vuurproef: de weg op. Het was voor mij toch even afwachten hoe de auto zou aanvoelen. Has weliswaar een proefrit gemaakt een hele tijd geleden, maar niet in de 20% bijtelling versie. Natuurlijk inhouden met rijden uiteraard: de eerste 1000 km geen volgas, maar je merkt meteen het gemak en plezier waarmee ie van de plaats af komt.

                          Ik heb alvast wat foto’s gemaakt – ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.






                          #17893447
                          Insignia_fan
                            Lid sinds:
                            1 October 2011

                            Proficiat met je mooie insignia.
                            Jammer dat de fotootjes zo klein zijn, kan je geen grotere uploaden ?

                            #17893448
                            BlackVec
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 February 2008

                              Ja komop, we willen grote foto’s! :D

                              #17893449
                              Insignia_fan
                                Lid sinds:
                                1 October 2011

                                Ziet er erg goed uit moet ik zeggen :thumb

                                Ik blijf em geweldig mooi vinden in de hatchback uitvoering.

                                Ik moet nog een paar weekjes wachten voordat ik em kan halen bij de dealer (ook hekkert)

                                #17893450
                                24qv
                                  Lid sinds:
                                  30 July 2011

                                  Mijn indrukken na een dagje sturen:

                                  Uiterlijk:
                                  Coupe vorm v/d hatchback sprak me meteen al aan op papier – in praktijk ziet ie er zelfs nog beter uit. Ben blij dat ik de ruitenwisser er niet op heb laten zetten. Zou toch een beetje een dissonant zijn in de coupe vorm. Het verwijderen v/d emblemen zou ik meteen weer doen: de auto ziet er rondom lekker clean uit (iedereen weet toch dat het een insignia is: hoef ik niet nog eens te adverteren). Had een beetje mijn twijfels over de kleur: was bang dat ie er wat ‘gewoontjes’ uit zou zien. Da’s helemaal niet tegengevallen: de imposante 19″ velgen zijn in dezelfde kleur als de carrosserie en vormen samen een mooi geheel. De getinte ramen misstaan hierin niet. Een dubbele uitlaat, die helaas op de CDTI niet te krijgen is, zou het geheel helemaal afmaken.
                                  Nadeel van deze coupe vorm is dat de overzichtelijkheid soms te wensen overlaat. Tja, maar dat weet je van te voren en heb er niet voor niets de park pilot op zitten (maar neemt niet weg dat je goed uit je doppen moet kijken).

                                  Motor:
                                  Aandrijving is prima. Je voelt dat ie genoeg power heeft. Ik ga ‘m niet echt inrijden en heel rustig aan doen; vermijd wel volgas de eerste 1000 km. Was een beetje bang dat de 20% bijtelling zou tegenvallen tov de bmw 320ede 163pk welke ik ook proefgereden heb. Voel wel dat de prestaties in de zelfde orde van grootte liggen. Ben wel blij dat ik de 1500E voor de 160 ipv 130 pk heb geinvesteerd. Ik denk dat me deze snel zou zijn gaan vervelen. Je voelt ‘m wel terugvallen als je van de 2 naar de 3 schakelt. Bij stevig doorrijden moet ie in de toeren gehouden worden. Zesde versnelling is enorm lang: 2000 toeren bij 125 km/uur. Ik heb zelf niet het idee dat ie in Nederland veel gebruik zal worden. Start/stop systeem nog niet echt uitgeprobeerd – vandaag maar eens doen

                                  Onderstel:
                                  Je merkt een duidelijk verschil tussen de verschillende settings v/d Flexride. Combinatie van Sport met 19″ velgen valt me reuze mee. Je voelt op een klinkerweg weliswaar heel goed de oneffenheden, maar met name op de autoweg is er prima mee te rijden. Niet oncomfortabel. In de Sportstand is onderstel vergelijkbaar met de Alfa 159, alhoewel ik het gevoel had dat deze net iets strakker stuurde. Zeker tijdens het nemen van een klaverblad. De Tour stand is voor mijn gevoel wat te zacht. Jammer dat de Flexride setting niet onthouden wordt.

                                  AFL:
                                  Hele vreemde gewaarwording dat het licht een eigen leven schijnt te leiden. Heb bewust een paar obscure achterafweggetjes opgezocht. Tja, het licht is dan een openbaring – niet te vergelijken met ‘normale’ verlichting. Automatisch omschakelen van groot naar dimlicht en visa versa werkt prima. AFL was een flinke hap uit het budget, maar ik ben er achteraf erg blij mee. Ziet er daarnaast, samen met de LED dagrijverlichting, uitermate stoer uit.

                                  Interieur:
                                  Prima! Ik ben niet zo’n kenner wat premium is of niet, maar voor mijn gevoel heeft alles een hele hoge kwaliteitsindruk. Zit stevig in elkaar; geen rammels of piepjes; mooie materialen en accenten. Sportstuur met metalen afwerking is erg mooi. Stoelen zitten geweldig; met name de elektrische lendesteun is top. Als ik het nog eens zou moeten doen, zou ik wel voor de sportstoelen met uitschuifbare zitting zijn gegaan. Metalen accenten op de deuren en middenconsole icm met piano black strips zijn ook erg mooi. Ik had het liefste aluminium of carbon strips gehad, maar dat was in deze uitvoering niet mogelijk. Tja, lederen bekleding had het helemaal afgemaakt, maar ook bij mij is het budget beperkt en is het een kwestie van keuzes maken.
                                  De met metaal afgewerkte pedalen passen goed in het geheel. Was hier vooraf niet zo’n fan van vanwege het eventuele Halfords karakter; maar valt uiteindelijk mee.
                                  Voldoende ruimte en opbergvakjes voor telefoon, beurs, zonnebril etc. Bekerhouder in middenconsole erg prettig; gelukkig geen wiebelende houder welke je uitklapt op het dashboard.
                                  De aanduiding van boordcomputer en de verschillende menu’s op het eerste gezicht wat onoverzichtelijk. Is wellicht een kwestie van wennen. De knoppenwinkel in het midden v/h dashboard ziet er indrukwekkend uit, maar is logisch vormgegeven; kon er snel mee werken. Wat ik wel vreemd vind is dat de navigatieknop op het dashboard (onder de volumeknop) niet op dezelfde manier gebruikt wordt als de navigatieknop op de middenconsole. Gebruik hiervan is beetje tegenstrijdig: je kunt deze enkel gebruiken om de een lijst een te bladeren, selectie moet je via andere knop uitvoeren.
                                  Electronische handrem was even wennen; in het begin wil je nog wel eens regelmatig een denkbeeldige handrem proberen aan te trekken. Werkt wel, icm hill start assist, prima.

                                  NAVI900 & Infinity Sound System:
                                  Ben geen nerd vwb audio betreft en kan ook niet beoordelen of dit high-end is of niet, maar voor mij overtreft de Infinity alles wat ik tot nu toe op auto audio gebied gewend was. Werkelijk klasse geluid. Had verschillende negatieve geluiden hierover gehoord (bv plotseling verhogen van volume), maar ik heb tot nu toe enkel complimenten. Ben blij dat ik deze er toch in heb laten zetten. De extra kosten, E790, zijn het mij in ieder geval waard.
                                  Ivm beperkte ruimte in het vak op de middenconsole kleine USB stick gekocht; 8GB. Gingen iets van 850 titels op. Meer dan voldoende; ben nog niet tegen de grens van 1000 aangelopen. Nadeel is dat zoekfunctie streeds weer begint bij de ‘A’ en dat je bij de lijst van 400 artiesten weer van voren moet gaan scrollen. Gaat snel irriteren. Even nadenken over een aantal intelligente playlists om dit enigzins te omzeilen (bv een lijst waarvan de artiest begint bij ‘A’, ‘B’, enz.). Playlist moet ook niet te lang zijn: duurt tot een tijdje voordat deze weer ingeladen is.
                                  Grappig is de electronische variant op ‘denk aan mij’ waarmee je .jpegs in de display kunt laten zien.
                                  Navigatie werkt prima en lekker snel (door SD card). Kaarten zijn ook redelijk actueel. Scherm is wel ’s avonds redelijk fel (ook in nachtstand).
                                  Koppelen van mijn Nokia E71 middels Bluetooth gaat prima. Verademing tov de Parrot welke ik in de vorige auto had. Adresboek en bellijsten worden zonder problemen overgenomen en zijn selecteerbaar via de knop op de middenconsole. Geluid is perfect.

                                  Park pilot:
                                  Eens op een rustig moment op een rustig plekje gaan uitproberen. Ik moet wel zeggen dat ik een beetje huiverig ben om met de 19″ inch velgen een beetje langs stoepranden te gaan experimenteren.

                                  Electrisch inklapbare buitenspiegels
                                  Prima oplossing voor thuis, omdat de ruimte op de oprit en de garage beperkt is. Alleen jammer dat de spiegels niet via de afstandsbediening in- of uit te klappen zijn.

                                  #17893451
                                  Melgi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 July 2011

                                    Helemaal eens met je opmerkingen over de motor, onderstel, AFL en interieur. AFL is serieus indrukwekkend en ik had nooit gedacht dat je kunt rijden met zoveel licht! Ik ben serieus onder de indruk van de Opel, helemaal gezien het beeld dat over Opel heerst. Maar ja 10 jaar geleden werd ik ook voor gek verklaard dat ik van VW naar Alfa ging, maar daar heb ik 10 jaar lang elk moment van genoten. Nu 10 jaar Opel? ;-)

                                    Wat ik wel minder vind is de Bluetooth synchronisatie van het adresboek, die niet (goed)
                                    werkt. Mijn complete telefoonboek is gesynchroniseerd, maar als je een naam wilt bellen via voice, dan zegt de ‘Opel’-dame “lijst is leeg”. Blue&Me van Fiat werkte beter.

                                    Daarnaast vind ik de EcoFlex versie niet snel terugvallen in toeren als je het gas los laat: die banden met verminderde rolweerstand doen hun werk echt goed. Consequentie is wel dat je al snel moet remmen ipv dat je snel kunt afremmen op de motor.

                                    Wat ik trouwens ook een gave optie vind is de automatisch dimmende linkerzijspiegel. Werkt perfect!

                                    Proficiat nogmaals met je auto en heel veel veilige kilometers toegewenst!

                                    Gr,

                                    melgi

                                    #17893452
                                    24qv
                                      Lid sinds:
                                      30 July 2011

                                      Koppelen van mijn Nokia E71 middels Bluetooth ging prima. Verademing tov de Parrot welke ik in de vorige auto had. Geluid is perfect. Adresboek en bellijsten worden zonder problemen overgenomen en zijn selecteerbaar via de knop op de middenconsole. Ik heb het bellen (en navigeren) via voice na een paar mislukte pogingen opgegeven (heb nooit veel vertrouwen gehad in deze techniek; het is dat voice control erbij zit, maar ik zou ‘m nooit besteld hebben).

                                      Het is niet zo dat ie over de hele linie terugvalt tijdens het schakelen. Je voelt tussen de 2 en de 3 een dipje – ik vang dat op door op dat punt net wat sneller gas te geven.

                                      #17893445
                                      D3nnis_
                                        Lid sinds:
                                        14 July 2010

                                        @24qv wrote:

                                        Mijn indrukken na een dagje sturen:

                                        Uiterlijk:
                                        Coupe vorm v/d hatchback sprak me meteen al aan op papier – in praktijk ziet ie er zelfs nog beter uit. Ben blij dat ik de ruitenwisser er niet op heb laten zetten. Zou toch een beetje een dissonant zijn in de coupe vorm. Het verwijderen v/d emblemen zou ik meteen weer doen: de auto ziet er rondom lekker clean uit (iedereen weet toch dat het een insignia is: hoef ik niet nog eens te adverteren). Had een beetje mijn twijfels over de kleur: was bang dat ie er wat ‘gewoontjes’ uit zou zien. Da’s helemaal niet tegengevallen: de imposante 19″ velgen zijn in dezelfde kleur als de carrosserie en vormen samen een mooi geheel. De getinte ramen misstaan hierin niet. Een dubbele uitlaat, die helaas op de CDTI niet te krijgen is, zou het geheel helemaal afmaken.
                                        Nadeel van deze coupe vorm is dat de overzichtelijkheid soms te wensen overlaat. Tja, maar dat weet je van te voren en heb er niet voor niets de park pilot op zitten (maar neemt niet weg dat je goed uit je doppen moet kijken).

                                        Motor:
                                        Aandrijving is prima. Je voelt dat ie genoeg power heeft. Ik ga ‘m niet echt inrijden en heel rustig aan doen; vermijd wel volgas de eerste 1000 km. Was een beetje bang dat de 20% bijtelling zou tegenvallen tov de bmw 320ede 163pk welke ik ook proefgereden heb. Voel wel dat de prestaties in de zelfde orde van grootte liggen. Ben wel blij dat ik de 1500E voor de 160 ipv 130 pk heb geinvesteerd. Ik denk dat me deze snel zou zijn gaan vervelen. Je voelt ‘m wel terugvallen als je van de 2 naar de 3 schakelt. Bij stevig doorrijden moet ie in de toeren gehouden worden. Zesde versnelling is enorm lang: 2000 toeren bij 125 km/uur. Ik heb zelf niet het idee dat ie in Nederland veel gebruik zal worden. Start/stop systeem nog niet echt uitgeprobeerd – vandaag maar eens doen

                                        Onderstel:
                                        Je merkt een duidelijk verschil tussen de verschillende settings v/d Flexride. Combinatie van Sport met 19″ velgen valt me reuze mee. Je voelt op een klinkerweg weliswaar heel goed de oneffenheden, maar met name op de autoweg is er prima mee te rijden. Niet oncomfortabel. In de Sportstand is onderstel vergelijkbaar met de Alfa 159, alhoewel ik het gevoel had dat deze net iets strakker stuurde. Zeker tijdens het nemen van een klaverblad. De Tour stand is voor mijn gevoel wat te zacht. Jammer dat de Flexride setting niet onthouden wordt.

                                        AFL:
                                        Hele vreemde gewaarwording dat het licht een eigen leven schijnt te leiden. Heb bewust een paar obscure achterafweggetjes opgezocht. Tja, het licht is dan een openbaring – niet te vergelijken met ‘normale’ verlichting. Automatisch omschakelen van groot naar dimlicht en visa versa werkt prima. AFL was een flinke hap uit het budget, maar ik ben er achteraf erg blij mee. Ziet er daarnaast, samen met de LED dagrijverlichting, uitermate stoer uit.

                                        Interieur:
                                        Prima! Ik ben niet zo’n kenner wat premium is of niet, maar voor mijn gevoel heeft alles een hele hoge kwaliteitsindruk. Zit stevig in elkaar; geen rammels of piepjes; mooie materialen en accenten. Sportstuur met metalen afwerking is erg mooi. Stoelen zitten geweldig; met name de elektrische lendesteun is top. Als ik het nog eens zou moeten doen, zou ik wel voor de sportstoelen met uitschuifbare zitting zijn gegaan. Metalen accenten op de deuren en middenconsole icm met piano black strips zijn ook erg mooi. Ik had het liefste aluminium of carbon strips gehad, maar dat was in deze uitvoering niet mogelijk. Tja, lederen bekleding had het helemaal afgemaakt, maar ook bij mij is het budget beperkt en is het een kwestie van keuzes maken.
                                        De met metaal afgewerkte pedalen passen goed in het geheel. Was hier vooraf niet zo’n fan van vanwege het eventuele Halfords karakter; maar valt uiteindelijk mee.
                                        Voldoende ruimte en opbergvakjes voor telefoon, beurs, zonnebril etc. Bekerhouder in middenconsole erg prettig; gelukkig geen wiebelende houder welke je uitklapt op het dashboard.
                                        De aanduiding van boordcomputer en de verschillende menu’s op het eerste gezicht wat onoverzichtelijk. Is wellicht een kwestie van wennen. De knoppenwinkel in het midden v/h dashboard ziet er indrukwekkend uit, maar is logisch vormgegeven; kon er snel mee werken. Wat ik wel vreemd vind is dat de navigatieknop op het dashboard (onder de volumeknop) niet op dezelfde manier gebruikt wordt als de navigatieknop op de middenconsole. Gebruik hiervan is beetje tegenstrijdig: je kunt deze enkel gebruiken om de een lijst een te bladeren, selectie moet je via andere knop uitvoeren.
                                        Electronische handrem was even wennen; in het begin wil je nog wel eens regelmatig een denkbeeldige handrem proberen aan te trekken. Werkt wel, icm hill start assist, prima.

                                        NAVI900 & Infinity Sound System:
                                        Ben geen nerd vwb audio betreft en kan ook niet beoordelen of dit high-end is of niet, maar voor mij overtreft de Infinity alles wat ik tot nu toe op auto audio gebied gewend was. Werkelijk klasse geluid. Had verschillende negatieve geluiden hierover gehoord (bv plotseling verhogen van volume), maar ik heb tot nu toe enkel complimenten. Ben blij dat ik deze er toch in heb laten zetten. De extra kosten, E790, zijn het mij in ieder geval waard.
                                        Ivm beperkte ruimte in het vak op de middenconsole kleine USB stick gekocht; 8GB. Gingen iets van 850 titels op. Meer dan voldoende; ben nog niet tegen de grens van 1000 aangelopen. Nadeel is dat zoekfunctie streeds weer begint bij de ‘A’ en dat je bij de lijst van 400 artiesten weer van voren moet gaan scrollen. Gaat snel irriteren. Even nadenken over een aantal intelligente playlists om dit enigzins te omzeilen (bv een lijst waarvan de artiest begint bij ‘A’, ‘B’, enz.). Playlist moet ook niet te lang zijn: duurt tot een tijdje voordat deze weer ingeladen is.
                                        Grappig is de electronische variant op ‘denk aan mij’ waarmee je .jpegs in de display kunt laten zien.
                                        Navigatie werkt prima en lekker snel (door SD card). Kaarten zijn ook redelijk actueel. Scherm is wel ’s avonds redelijk fel (ook in nachtstand).
                                        Koppelen van mijn Nokia E71 middels Bluetooth gaat prima. Verademing tov de Parrot welke ik in de vorige auto had. Adresboek en bellijsten worden zonder problemen overgenomen en zijn selecteerbaar via de knop op de middenconsole. Geluid is perfect.

                                        Park pilot:
                                        Eens op een rustig moment op een rustig plekje gaan uitproberen. Ik moet wel zeggen dat ik een beetje huiverig ben om met de 19″ inch velgen een beetje langs stoepranden te gaan experimenteren.

                                        Electrisch inklapbare buitenspiegels
                                        Prima oplossing voor thuis, omdat de ruimte op de oprit en de garage beperkt is. Alleen jammer dat de spiegels niet via de afstandsbediening in- of uit te klappen zijn.

                                        Mooie recensie, Opel heeft zich met de Insignia overtroffen wat dat betreft.
                                        Ze noemen het niets voor niets de beste auto die ze ooit gemaakt hebben ;).

                                        Wat betreft je elektrisch inklapbare buitenspiegels, ik meende dat je de sluit knop op de AB ingedrukt moet houden en dan klappen ze automatisch in, dit was volgens mij ook in te stellen in het menu.

                                        Ik twijfel zelf erg tussen de Insignia en een A4, de A4 bied namelijk net iets meer qua luxe alleen voor meer geld (denk aan keyless entry system).
                                        Mocht het wel een Insignia worden dan neem ik de 130pk CDTI, want ik had op de EDS site al gezien dat ze zowel de 130pk als de 160pk naar 200pk tillen, dus voor die €1500 kan ik dan een andere optie nemen in het lease budget ;).

                                        #17893453
                                        24qv
                                          Lid sinds:
                                          30 July 2011

                                          De advertentie van EDS had ik inderdaad ook gelezen: die 205 pk is inderdaad niet mis, maar aangezien het hier een leaseauto betreft is de uitvoering wat lastiger: in het contract dat ik met mijn werkgever heb staat uitdrukkelijk dat chiptuning niet is toegestaan. Daar hou ik mijn handen liever vanaf; prive zou het een ander verhaal zijn.

                                          Het bedienen van de electrische spiegels met de afstandbediening is niet mogelijk als je geen memory seats hebt.

                                          #17893454
                                          Melgi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 July 2011

                                            @24qv wrote:

                                            Koppelen van mijn Nokia E71 middels Bluetooth ging prima. Verademing tov de Parrot welke ik in de vorige auto had. Geluid is perfect. Adresboek en bellijsten worden zonder problemen overgenomen en zijn selecteerbaar via de knop op de middenconsole. Ik heb het bellen (en navigeren) via voice na een paar mislukte pogingen opgegeven (heb nooit veel vertrouwen gehad in deze techniek; het is dat voice control erbij zit, maar ik zou ‘m nooit besteld hebben).

                                            Het is niet zo dat ie over de hele linie terugvalt tijdens het schakelen. Je voelt tussen de 2 en de 3 een dipje – ik vang dat op door op dat punt net wat sneller gas te geven.

                                            Voice control van de navigatie vind ik goed werken. Ik ben best onder de indruk hoe weinig missers het systeem maakt.

                                            Vwb het terugvallen van de toeren: in zijn 1 moet ik langer doortrekken, anders valt de motor teveel terug. In de overige versnellingen valt bij mij de motor minder snel terug en blijft de auto ‘veel’ snelheid houden.

                                            #17893455
                                            robinsoe
                                              Lid sinds:
                                              20 May 2011

                                              @24qv Als je nog last hebt van een fel display ’s avonds: het het draaiwieltje naast de knop van de verlichting kun je de felheid aanpassen. Ik heb de indruk dat de setting ook ‘onthouden’ wordt, want elke keer als ik in een tunnel rijdt dan keert het scherm van de heldere dagstand in de nachtstand, incl. het dimniveau wat ik in het donker had ingesteld.

                                              #17893456
                                              steffiem
                                                Lid sinds:
                                                16 February 2006

                                                @24qv wrote:

                                                NAVI900 & Infinity Sound System:
                                                Ivm beperkte ruimte in het vak op de middenconsole kleine USB stick gekocht; 8GB. Gingen iets van 850 titels op. Meer dan voldoende; ben nog niet tegen de grens van 1000 aangelopen. Nadeel is dat zoekfunctie streeds weer begint bij de ‘A’ en dat je bij de lijst van 400 artiesten weer van voren moet gaan scrollen. Gaat snel irriteren. Even nadenken over een aantal intelligente playlists om dit enigzins te omzeilen (bv een lijst waarvan de artiest begint bij ‘A’, ‘B’, enz.). Playlist moet ook niet te lang zijn: duurt tot een tijdje voordat deze weer ingeladen is.

                                                Mijn nieuwe Insignia vorige week gekregen (5-drs, Business uitvoering, 2.0 CDTi, 118KW, Pannacotta) en ik dacht m’n 64GB mooi even vol te zetten met MP3s…. ik had inderdaad het vermoeden al dat er maar 1000 nummers werden ondersteund, maar dankzij jou bericht is dat nu bevestigd. Ik heb me ook 1 dag geirriteerd over dat álle nummers onder elkaar werden gezet (dus geen folders). Later kwam ik erachter dat wanneer je onderste ronde knop indrukt je kan kiezen voor mappen. Nu maar een aparte USB-stick kopen voor wanneer de kids in de auto zitten :hmmz

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.