DAKDRAGERS ASTRA TOURER

Forumindex Forums Modellen Astra DAKDRAGERS ASTRA TOURER

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18334297
    hiems
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 December 2016

      Hallo allemaal,
      Ik heb voor mijn vakantie nieuwe originele OPEL dakdragers voormijn Opel ASTRA SPORTS TOURER 1,4 TURBO INNOVATION besteld. Deze worden geleverd zonder rubber beschermstripje waardoor de lak kan beschadigen.
      De bevestiging vindt plaats via pennen in de onderzijde van de dakrand. Ik heb zelf de metalen delen van een rubber stripje voorzien.
      Nu blijkt na de vakantie dat de carrosserie( dakrand ) ernstig is vervormd. Volgens Opel is de dakdrager te strak aangedraaid. Maar hoe kan dit als er een sleutel
      met een klik bij geleverd word. Opel wijst alle verantwoordelijkheid af.

      Zijn er meer gebruikers met dit probleem?

      #18334306
      brutes2016
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 November 2016

        Hoi, Ik heb de dakdragers wel gemonteerd gekregen af Showroom. Ik heb er een maand mee rondgereden.
        Ik heb geen schade aan de dakrand gehad. Kun je een foto plaatsen?
        Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet?

        De metalen delen zorgen ook niet voor beschadigingen aan de carroserie. Dit montage systeem had ik ook bij mijn Peugot. Nooit schade of krassen gehad aan de carressorie

        #18334318
        Chris88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2015

          Zal er vanuit Opel niet met reden geen rubberen opzet stukjes geleverd worden?

          Zou kunne bedenken dat er met de rubberen opzet stukjes het oppervlak vergroot word en de montage punten niet goed worden gebruikt

          #18334353
          jgcramer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2016

            Ook ik heb geen problemen ondervonden met de originele dakdragers, dit met volle bak heen en weer naar Frankrijk. Komt het niet door de rubberen strip, hierdoor veranderd wel de maat. Hier een foto:

            https://goo.gl/photos/Y99G9gqS5UhVp4CU7

            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            #18334365
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Ook ik heb geen problemen ondervonden met de originele dakdragers, dit met volle bak heen en weer naar Frankrijk. Komt het niet door de rubberen strip, hierdoor veranderd wel de maat. Hier een foto:

              https://goo.gl/photos/Y99G9gqS5UhVp4CU7

              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              had jij niet een 1.0? Indien wat zijn jou ervaringen ook qua verbruik?

              Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

              #18334400
              jgcramer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 July 2016

                Mijn ervaring zijn prima, heb de automaat uitvoering.

                Verbruik +/- 7,4 L/100 km als ik de computer moet geloven, het kan beter, maar ben een sportieve rijder.

                #18349545
                hiems
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 December 2016

                  Gebruik nu 2 jaar de originele Opel dakdragers. Na het eerste gebruik is op alle vier de bevestigingspunte een vervorming
                  van de dakrandconsructie zichtbaar.
                  Volgens Opel te strak aangedraaid( hoe kan dit met een kliksleutel????) of te zwaar beladen.

                  Heeft er nog iemand dit geconstateerd?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.