veerpoten astra g

teungts

Post veel
zijn er verschillende types veerpoten geleverd bij een astra g, na het verlagen van mij astra waarbij de veerpoten zijn omgezet kwam stellema er achter dat er gewicht verschil in zit. de veerpoten kwamen onder een astra 1.6 16v vandaan en onze astra is een 1.7 dti

Er zit wel aardig verschil in gewicht in de Astra's. de 1.6 16V is ruim 100kg lichter.

kan zijn dat de Set tot een bepaald gewicht gemaakt, is, maar zolang het goed gaat zou ik mij niet teveel zorgen maken.

Willem

zit er niet over in wim ging mij er om dat er wel aardig wat gewicht verschil in de poten zat bedoel er mee te zeggen horen de poten van diesel zwaarder te zijn dan een benzine

Gewichten van de 1.7CDTi, 2.0 16V en 2.2 16V komen aardig in de buurt.

De 2.0 en 2.2 diesels zijn alweer een Stuk zwaarder

ja kan, ik ben even uitgegaan van standaard fabrieksgemiddelde gewichten geen kenteken gewichten..

Willem

Naar mijn weten zijn er maar 2 type veren / veerpoten onder de g geleverd. Sport en de normale.

Hoe heb je geconstateerd dat deze anders zijn?

Ik zelf niet maar stellema wel. Wat ik wel voelde was het gewicht van de nieuwe dat je met gemak 2 veerpoten optilde ( veer plus de poten zonder de naven)

@Haasje17 wrote:Naar mijn weten zijn er maar 2 type veren / veerpoten onder de g geleverd. Sport en de normale.

Hoe heb je geconstateerd dat deze anders zijn?

En je hebt nog de coupé/cabrio, deze hebben dezelfde lengte als de sport, maar een andere veerconstante.

Terug
Naar boven