Tegenvaller

Topic opgefrist en niet toedoende reacties verwijderd, hopelijk kan er weer op een normale manier berichten geplaatst worden.

Tof Knoxxio,

Zo te lezen heb je heel veel in de wagen gezeten …

Ja, ik heb het adaptieve onderstel en het maakt inderdaad een wereld van verschil.

Het is niet zozeer dat de wagen tegenvalt, maar had de verkoper en Opel beter informatie gegeven dan had ik me die andere snufjes uitgespaard.

Het klopt, het verbruik mocht wat minder. Maar het plezier dat je aan de 200 pk uitvoering beleeft, compenseert dit euvel. Ik rook niet, ik drink niet en heb geen kinderen …. DINKs (if you know what I mean!)

Het is ook een pak auto waarmee je op de baan bent.

Nu mijn wagen geleverd is ga ik ook even mijn mening hierover neerschrijven:

Elektrisch inklapbare buitenspiegels

o Deze zijn niet gekoppeld aan de centrale vergrendeling. > was bij mijn Insignia ook niet en vind het persoonlijk niet erg.

Navi 950

o geen mogelijkheid om eigen POI toe te voegen. > inderdaad zeer vervelend, hopelijk met een softwareupdate binnenkort opgelost...

o Bij het aanvinken van de korte route, gaat de GPS ook echt voor de kortste route … over onverharde wegen en paden. Er mankeert de aanduiding “onverharde wegen vermijden”. Een optie die in iedere losse en goedkopere GPS staat. > zie hierboven

o De kaarten zijn niet up-to-date en ik kan geen feedback geven i.v.m. veranderingen in het wegennet. > Klopt, maar dat is het nadeel van elke ingebouwde navigatie. Tot nu toe enkel de nieuwe expresweg van Geel richting Turnhout die er niet in staat bij mij.

Lederen en geventileerde zetels

o Heel aangenaam en volledig instelbaar, maar geen memory. Ik wist dit bij aankoop, maar weer een tekortkoming voor deze prijsklasse, zeker als je voor de full-option gaat. > volledig mee eens, al ben ik de enige die met de wagen rijdt dus heb er niet zo'n probleem mee.

Het elektronische klimaatregelsysteem

o Bij de instelling AUTO zouden temperatuur, luchtdebiet en luchtverdeling automatisch worden geregeld. Wat mij opvalt, is dat de luchtverdeling niet gebeurd zoals ik het bij andere systemen gewoon ben. De koude lucht wordt enkel via de verstelbare luchtroosters verdeeld. Ik bedoel, er wordt in de stand AUTO geen koude lucht naar de voeten noch naar de voorruit geblazen. Ik kan dit enkel manueel instellen. > vreemd, werkt bij mij perfect

o De ruiten wasemen zeer snel aan. > bij mij niet... misschien kan je eens testen of er wel degelijk ventilatie naar de voorruit toe is? Bij mijn Insignia heb ik hetzelfde probleem gehad. Er was een tandwiel losgekomen om de klep van de luchttoevoer te open en te sluiten met als gevolg dat die steeds aandampte.

De achteruitkijkcamera

o Volgens de informatie op blz 171 van de gebruikshandleiding moet er op het display dynamische-geleidingsstrepen verschijnen. Deze verschijnen niet! > bij mij wel, ik heb modeljaar 2015. Misschien dat de uwe met een softwareupdate de lijnen wel toont?

o Model 2013 had dit en model 2015 gaat dit terug krijgen. Maar voor nu … leer er mee leven. > klopt dus...

KevBE,

Een software upgrade heb ik nog niet ontvangen.

Leg eens uit hoe jij in 2014 het model 2015 hebt? Modeljaar = bouwjaar. Toch bij mijn weten.

Ik ga zeker nog eens bij de dealer langs.

Bedankt en weer bijgeleerd.

Eens ik iets nieuws heb, kijk ik bijna nooit verder. Er verandert constant wel iets aan de modellen.

Het enige wat me dan nog interesseert zijn de aanpassingen zoals software.

Terug
Naar boven