snelheid afwijking

opelfreak1975

Post weleens wat
ik heb een vraag

bij onze vectra wijkt de kilometersnelheid af ten op zichte van tom tom is het op 1 of andere manier te programmeren via op-com

hoeveel wijkt ze af??

Bij mijn B is het verschil 2 a 3 km met de 205-55-16 winterbanden, en 3 a 4 kilometer met de 215-45-17 zomerbanden.

je kan de naald iets verdraaien op de teller..

Willem

Daar zit je afwijking

Bandenmaat voor de B is een maatje hoger, 215-45-17

Deze is niet aan te passen...

Willem

volgens mij, komt het verschil tussen tom tom(echte km's) en km-teller gewoon door het feit dat de km-tellers in alle auto's een afwijking naar beneden hebben en tom -tom nu juist de echte km's aan geeft.

Rij verschillende auto's en altijd een afwijking tussen mijn navigatie en km-teller inderdaad van pak m beet 5-10 km

@Kronkels wrote:volgens mij, komt het verschil tussen tom tom(echte km's) en km-teller gewoon door het feit dat de km-tellers in alle auto's een afwijking naar beneden hebben en tom -tom nu juist de echte km's aan geeft.

Rij verschillende auto's en altijd een afwijking tussen mijn navigatie en km-teller inderdaad van pak m beet 5-10 km

nee in dit geval komt het echt doordat er te kleine banden op de auto liggen

zoals wim zegt, op een vectra b horen 225/45/17 of 215/45/17 banden te liggen en niet 40 hoog.

mijn km-teller in mijn B is toch akelig precies met hooguit 3km verschil @ 150km/h bij allebei mijn bandensets.

en mijn bandenmaten zijn 205/55/16 en 225/40/18

Mijn tellerafwijking is max 3km/u van 0 t/m 250km/u op 215-45-17, op 205-55-16 is deze 2 km/u over de hele linie

Willem

Terug
Naar boven