Roestig gereedschap schoon krijgen??????

mantadevil

Woont hier bijna
Heeft iemand een snelle manier van gereedschap wat roestig is weer schoon te krijgen.

heb na het opzeggen van mijn loods veel

sleutels in een kist gegooit en weg gezet ,maar deze zijn roestig geworden,in een vochtige ruimte

heb wel eens gehoord van het in een bak met dieselolie gooien iemand daar bekent mee

hahah ja das wel waar ,maar heb heel veel dubbel en wilde dit gaan uitzoeken en de dubbele weg gaan doen

vandaar dat ik alles weer effe schoon wilde maken.

dat van de cola heb ik ook wel eens gehoord ,maar zelf nooit uit geprobeerd

zal eens een bakje zoeken en daar wat sleutels in gooien kijken wat het doet met cola

mij hebben ze weleens gezegd dat een paar dagen in de cola laten liggen helpt voor het oppervlakkige roest los te weken...

edit : damn, ik was dus de 2e :(

roestige sleutels zijn niet erg.. als je ze regelmatig gaat gebruiken gaat hert er snel weer vanaf ;) vuile handen krijg je toch haha

heb het eens met een stuk of 10 boren gedaan.

je moet niet verwachten dat het nieuwstaat word.

ik ben ze ff "vergeten" en hebben er wel een tijd in gelegen, maar zat zeer zeker een groot verschil tussen.

zal dasty niet helpen?

en als je een roestige moer in spuit met wd40 zie je er ook allemaal roestwater uitlopen (al zie ik je nog niet elk stukje gereedschap met wd40 in spuiten trouwens haha)

nee moet iets hebben waar ik een groot aantal in werpen kan ,wil niet alkles per stuk schoon lopen maken

heb nogal wat sleutels enz

wil der geen dagtaak van maken

ruikt het wel citroen fris :D

maar werkt dat???

zat al aan soda of zoiets te denken ,of schoonmaken met staalwol

ga kijken wat er hier als raad word gegeven en gewoon alles testen :thumb

roestig gereedschap zat

Electrolyseren?? Een bak met water, zout, beetje ontvetter. 12 volt op gooien, de - pool is het schoon te maken object. De + pool is een stukje metaal wat in de bak hangt. Kreeg hiermee aangekoekte olieresten van een kleppendeksel af, wat niet lukte met benzine....

Wel even goed kijken dat je dat inderdaad niet verkeerd aansluit, knapt je gereedschap niet erg van op. Zou het eerst in de azijn gooien, werkt dat niet zou je zoutzuur kunnen proberen. Ligt een beetje aan de staat.

Ben benieuwd of het werkt. Laatst een paar (volle) gereedschapskisten gekregen, allemaal mooi spul, maar wel roestig.

Ik ben ook op zoek naar een goedkope (en liefste moeiteloze) methode, alles stralen zie ik niet zitten.

ik heb eens por 15 gebruikt,het komt uit amerika daar gebruiken ze het om roestplekken op je auto te verwijderen, het etst het materiaal en is binnen enkele minuten klaar,weet alleen niet of het in nederland verkocht wordt.

Terug
Naar boven