RDS tijd klopt niet

xladage

Post veel
Sinds gister heb ik iets raars... de tijdsaanduiding op mijn display van mn Corsa C doet het niet.

Ik heb zo een originele radio er in, met stuurbediening en RDS op de middenconsole

Hij staat op RDS-tijd (klokje met RDS er onder), en sinds gister loopt hij pak m beet 50 minuten achter.

Als ik RDS uit zet, en handmatig de tijd inschakel, blijft de klok wel goed lopen.

Zet ik RDS er op, dan is hij binnen de kortste keren weer de kluts kwijt.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Overigens: de RDS meldingen (zender informatie, files flitsers etc) werken wel gewoon goed, het is alleen de tijd

ja, ik dacht ook al aan zomer / wintertijd, maar het is 50 minuten (ongeveer) of eigenlijk iets van 47 minuten oid

Dus niet een heel uur...

Meestal kan je in radio's instellen of de tijd automatisch aangepast moet worden o.i.d. , als je dat nou eens uitzet (als het bestaat), en dan zelf de tijd instelt.. Lijkt het me raar als de RDS dan zegt van, dat wil ik niet.. het moet zo. Anders heeft ie gewoon z'n eigen willetje denk ik :mrgreen:

Je kan RDS aan of uit zetten. Als RDS aan staat, staat RDS-tijd ook automatisch aan. Ik zal nog eens nakijken, maar volgens mij is het RDS alles-of-niets.

Het nadeel is dat ik met RDS uit alleen maar de frequenty zie, en ik mis de extra info op het display wel.

Proberen met een andere zender is nog wel een goede om te proberen, ga ik zo op de terugweg eens doen, kijken hoe en wat.

bedankt voor de tips, 2 be continued

Haha, goede tip,

Ik ben er achter dat eigenlijk alleen Q-Music het niet goed doet.

Als ik bijv. naar 3FM over ga, dan heeft hij na een paar minuten de goede tijd weer staan, ga ik weer terug naar Q-music, dan gaat hij na een paar minuten weer verkeerd...

Zal ik ze maar eens bellen ;)

Nog meer mensen die hier last van hebben>?

Inderdaad Qmusic geeft een verkeerde RDS tijd mee.

Misschien eens tijd :-) om Qmusic op de hoogte te stellen.

Edit: Qmusic een mail gestuurt hierover

@xladage wrote:Ik ben er achter dat eigenlijk alleen Q-Music het niet goed doet.

Altijd beter als je een ander de schuld kan geven. :thumb

Nu even afwachten of het e-mailtje van Andre effect heeft. :afro

Terug
Naar boven