Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
precieze Lokatie brandstoffilter, astra G station?
hahaha... Het filter zit aan de bovenkant van het blok. Je kunt em zo zien als je onder de kap kijkt..
Hij zit iets rechts van het midden tegen het achterschot. het is een ronde plastic bak van ca. 5 cm doorsnede en 10 cm hoog. Het kapje zit in het midden vast met een torxbout. Als je die loshaalt, haal je brandstoffilter eruit. (Dit is iig een diesel 2.0 blok).
Aha dat had ik al in de gaten dat die pomp vrij krachtig is, maar is het de benzine pomp eigenlijk die de druk verzorgt naar de injectoren, of zit daar nog een extra pomp tussen?
groeten jos...
ps: Edit: zoals in: dat de benzine pomp zorgt voor een basisdruk en een aparte voor de persdruk zeg maar??
aha en wat krijg ik dan verder voor klachten? als dat zo is?
kan dat leiden tot te veel/weinig druk waardoor evt injectors gaan lekken/druppelen? misschien daardoor kat verzadigd raakt uit eindelijk (bij koude motor en korte ritten):hmmz
hoe kom ik er achter of dat zo is? druk regelaar stuk?
niet echt last van, van inhouden, maar wie weet, t verschilt n beetje met de dag/vochtigheid/temperatuur... maar ik denk dat elke auto elke dat wel wat anders aanvoelt en rijdt...
trekt anders aardig, dus denk niet direct dat het zo is
[align=center]-offtopic heb mijn vakgebied in de luchtvaart dus ik kan wel het e.e.a. relateren met de auto, fuelpressure, fuel flow, temperature etc. gasturbine motoren houden ook fuelflow in de gaten, brandstof hoeveelheid per minuut/tijdseenheid, zou wel handig zijn op auto, als druk gelijk blijft en je flow loopt bij vast toerental op zou betekenen dat je ergens n lek zou hebben, terwijl als de druk op loopt en flow afneemt blijft bij zakkend toerental, verstoppingen van injectoren...[/align]
Iig ik dwaal af... zal eens kijken of ik hier en daar iemand kan vinden die dat voor me kan meten... groeten jos...