@Makko wrote:De DAP500 is binnen, geen pads.
Waar haal ik deze in de buurt van Zwolle en welke moet ik nemen? insmeren, en poetsen is voldoende even.
:thumbup
Kijk even in dat schema dat ik postte, de monello polijstmiddelen hebben zich al vaak bewezen! Heb je geen erge krassen en wil je alleen de swirls eruit en de lak proper? Dan de monello mezzo en de monello finale. Voor hevig verweerde lakken heb je de monello inizio nodig. De pads kun je in het schema erbij zoeken.
Een fijne instap wax is de Poorboys natty's blue of de
Ewoud, 90% van het glans resultaat wordt in de werkelijkheid bereikt door polijsten en een zeer propere lak. Bij dergelijk poetsbedrijfjes (zoals ik al zei, ik ken er ook 2) smeren ze er een ontzettend vettige laag op als een soort sealant na een slordige(niet afgebouwde) polijstsessie waardoor krassen een beetje verhuld worden en de lak zo vet is dat hij lijkt te 'glanzen'. Maar die vettige laag blijft geen 2 jaar zitten

. Eén van die poetsers heeft mij gewoon verteld, zij geven ook 2 jaar garantie maar de teflon laag die ze gebruiker is met 3 maal wassen of een paar maandjes niet wassen gewoon weg. Komen mensen terug, geven ze vrijwel nooit garantie :hmmz Daarbij is één van de beste sealants op het moment de CQuartz, en die blijft misschien net aan 18 maanden zitten mits je hem op de juiste manier wast en aftopt met Reload...
Voor het geld, kun je zelf een hoop meer en beter!
Zemen kan ik je sowieso niet aanraden, deed ik in het begin ook eens op een net gepolijste auto. Meteen opnieuw kunnen beginnen en een droogdoek aangeschaft! Maar ieder zijn ding hoor! Ik zeg niet dat anderen het fout doen, ik vind zelf mijn eigen manier alleen prettiger! Dus doe het vooral hoe je het zelf wilt.