opel astra 1.6 16v steeds de zelfde fout codes

beste opel liefhebbers

ik ben jasper en woon in uithoorn.

ik heb een opel astra 1.6 16v z1.6xe uit het jaar 2001 waar steeds de zelfde fout codes terug komen,zoals

0340 nokkenas sensor is pas vervangen voor een nieuwe

1405 egr klep is pas vervangen voor een nieuwe

0141 verwarming lambdasonde storing bank 2 gemeten de weerstand is goed

0110 inlaat temperatuur is pas vervangen voor een nieuwe.

deze vier storingen blijven maar steeds terug komen na een reset van de ecu,en vaak draait ie dan ook in ze noodloop.

voor de rest heb ik vervangen aan de auto,

koppakking

water pomp

egr klep

inlaat temperatuur

nokkenas sensor

lambdasonde

bougies

brandstoffilter

hebben jullie nog tips of suggesties,alvast bedankt voor het mee denken

wat zijn de problemen precies? Wat is er anders tijdens rijden? Noodloop? Schiet die eerder ind e begrenzer?

Is het een imitatie nokkenassensor? Heb je tevens je egr afgedopt?

de problemen zijn dat ie vaak in zijn noodloop zit bij de 3500 thp stopt ie gaat hij niet veder,en soms rijd hij goed.

de nokkenassensor is van het merk ept als ik het goed zeg uit me hoofd uit italie.

de egr klep die heb ik ook vervangen en idd een blind pakking er tussen

Koop maar een orginele nokkenas en krukassensor en vervang ze maar. Kans groot dat het opgelost is.

Imitatie zooi is altijd ellende.

is dit dan een Imitatie omdat op het doosje staat general motors.

maar goed ik ga wel een nieuwe bestellen heeft u meschien een merk voor mij, niet dat ik zo weer een imitatie rotzooi hebt

ik bedoel als hij het goed doet dus niet in ze noodloop draait,dan doet ie het perfect zonder problemen.

de timing van de distributie riem heb ik ook nog gecontroleerd en die staat ook perfect.vliegwiel sensor/pikup heb ik ook schoon gemaakt van vuiligheid.

ik heb net de nokkenassensor vervangen voor de oude originele, en wat blijkt er zit wel degelijk verschil in de maat,ik denk dat het zo 2 a 3 mm scheelt.moet ik de egr klep weer open stelen .

net effe een rondje gereden hij deed het prima,ik snel effe een boodschap doen stap weer in de auto en rij naar huis wat denk je weer in ze noodloop,het lijkt ook iets met warmte te maken,terwijl de temperatuur sensor in de thermostaathuis heb ik ook al vervangen

geloof haasje maar heb je foto,s van de sensors

kan ik goed nog hebben liggen heb een fje geslooopt met het zelfde blok

effe een update . als de auto een tijdje gestaan heeft doet ie het goed,wat me wel is opgevallen boven de 3000 toeren dan gaat de auto pas vliegen daaronder doet ie wat moeilijker net of er een aanhangwagen er achter hangt.de auto stil gezet effe 5 min gewacht daarna gestart en staat meteen in ze noodloop,wel moet ik er bij zeggen dat het motor management lampje constant brand,

Terug
Naar boven