ombouw calibra van c20ne naar c20xe

Hallo ik zal mijn eigen eerst even voorstellen ik ben marcel kerkhove en ik heb een maand geleden een calibra 2.0i gekocht heb er echt met plezier in gereden tot vandaag er is een drijfstang afgebroken en een stuk van mijn krukas afgebroken balen dus :( het is een c20ne motor maar ik heb nog een c20xe motor staan dus mijn vraag is weet iemand of die er zo in past alvast bedankt groetjes marcel kerkhove

ja hoor dat past gewoon alleen uitlaat is anders (voorste stuk) en de motorkabelboom met de ecu die zal je van de c20xe moeten pakken de rest kan je gewoon gebruiken

Toch knap een c20ne om zeep geholpen :D :jerry

zo'n beetje de sterkste en betrouwbaarste opel motor

hoe heb je dat geflikt?? :D

ik heb niks bijzonders gedaan ik ree 120 op de snel weg en een grote klap en geratel en kapot was het maar ik heb gister het blok open gemaakt en het carter was al open geweest de helft van de boutjes zat maar vast dus de vorige eigenaar heeft er al aan zitten klooien denk ik

zal die vorige eigenaar vast alles (niet) met een momentsleutel hebben aangedraaid

en de loctite vast vergeten :swear

heb zelf 2 c20ne's (vectra a en calibra) gehad en die hielden wel van een pak rammel

de vectra had zelfs meer dan 4 ton op de klok :wors

kleine edit ()

ik had er ook nog nooit van gehoord dat die blokken wel eens stuk gingen maar morgen bouw ik mijn c20xe er in die uit mijn corsa a TR is gekomen blij dat ik die nog niet verkocht had

hier nog een foto van de drijfstang en een stuk krukas

drijfstang_zps62497b34.jpg
[/URL]

en een foto van de calibra zelf

opel_zps6b455edd.jpg
[/URL]

ik kom niet verder dan dit maar een gewone foto posten krijg ik niet voor elkaar groetjes marcel

@marcelgsx wrote:hier nog een foto van de drijfstang en een stuk krukas

en een foto van de calibra zelf

ik kom niet verder dan dit maar een gewone foto posten krijg ik niet voor elkaar groetjes marcel

nee weg doen zeker niet nee repareren is hij zeker nog wel waard er zit aan heel de auto nog geen spikkel roest goed blokje er in en hij kan nog jaren mee hoop ik :D

Wat betreft de foto, je moet maar 1x
hebben, bij jou linkjes stonden de dubbel, als je er een dus weghaalt aan het begin en einde dan werken je foto's :D

Maar even ontopic, das nog een krukas en drijfstang pff :shock:

Terug
Naar boven