Olie peilen

en als je nou een beetje van doorrijden houd en daarbij geregeld hoog in de toeren rijd, kan het peil dan beter op de min of op de max staan, of maakt dat geen reet uit?

@rooiepeet wrote:oke. heeft dus geen invloed op meer druk in het carter ofzo.

Niet tot weinig, in ieder geval een veilige marge.

het beste is om m altijd strak op max te houden, en dat moet met een V6 geen probleem zijn, er zijn er maar weinig die olie verbruiken.

Willem

@rooiepeet wrote:oke. heeft dus geen invloed op meer druk in het carter ofzo.

Niet tot weinig, in ieder geval een veilige marge.

het beste is om m altijd strak op max te houden, en dat moet met een V6 geen probleem zijn, er zijn er maar weinig die olie verbruiken.

Willem

Verbruiken misschien niet, (weg)lekken wel. Daar kunnen ze best in uitblinken.

Ik noem; inferieure carterpakkingen, kunststof klepdeksels, klepsteelrubbers, verrotte ww's, verrotte keerringen (gevolg van te véél olie bijv.)

Verbruiken misschien niet, (weg)lekken wel. Daar kunnen ze best in uitblinken.

Ik noem; inferieure carterpakkingen, kunststof klepdeksels, klepsteelrubbers, verrotte ww's, verrotte keerringen (gevolg van te véél olie bijv.)

Haha, daar heb je wel een punt Jeroen, daar zijn ze zeker Spuperieur in.

Ik heb ook al het een en ander lek gehad bij de v6:

- Carterpan pakking

- Krukaskeerring Distrizijde

- Krukaskering Bakzijde (slechts een druppie in de zoveel tijd.

- Rubber dichting oliedop

- en bij de motorwissel bleek ook het achterste kleppendeksel wel wat te lekken naar buiten (niet in de bougiegaten)

Olieverbruik is op de keer dat de Distrizijde krukaskeering lekkage na, altijd miniem geweest (1 liter op 12.000km)

Willem

Haha, daar heb je wel een punt Jeroen, daar zijn ze zeker Spuperieur in.

Ik heb ook al het een en ander lek gehad bij de v6:

- Carterpan pakking

- Krukaskeerring Distrizijde

- Krukaskering Bakzijde (slechts een druppie in de zoveel tijd.

- Rubber dichting oliedop

- en bij de motorwissel bleek ook het achterste kleppendeksel wel wat te lekken naar buiten (niet in de bougiegaten)

Olieverbruik is op de keer dat de Distrizijde krukaskeering lekkage na, altijd miniem geweest (1 liter op 12.000km)

Willem

Terug
Naar boven