muziek en dynamo?

rickykadett

Post weleens wat
heej

ik dacht, maak even een nieuw topic.. die andere gaat nergens meer over:).

in ieder geval.

ik heb mn oude instalatie verkocht. 2 jbl gto

en wil nu iets zwaarders, 1000-1200 watt rms.

alleen ik weet dat mn dynamo en accu dat niet gaan trekken.

als ik er een extra accu bij zet(zelfde als die onder de kap zit)

wat voor dynamo kan ik dan pakken?

is die van een astra diesel of een andere opel niet veel sterker? en qua bevestiging een beetje hetzelfde?

ik hoor het graag

groetjes ricky

1500w rms moet geen probleem zijn met je originele dynamo. Met de grote drie wordt bedoeld, massa accu chasis verbeteren, voeding accu dynamo verbeteren en 3e weet ik niet zeker maar volgens mij is dat massa kabel van voorste accu naar achterste accu. Wat ik zou doen:

Gel accu achterin, je kan bijvoorbeeld van hollywood een 20ah accu kopen, die zal al een hele verbetering geven.

50mm2 kabel accu + naar dynamo +

50mm2 kabel accu- chasis- (nog beter naar rechtstreeks naar het blok, zo dicht mogelijk bij de dynamo.

50mm2 + en - van voor naar achter.

Kabel versterker / achterste accu zo kort mogelijk houden.

Ik zelf speel met 3,8kw rms op 5 versterkers (klasse ab, dat zijn echt stroom slurpers) op originele dynamo, originele accu voor en 2 gel accu's achterin van 45ah stuk, en kom nooit onder de 12v.

Nooit een condensator ertussen zetten doet meer kwaad dan goed. Voor meer info mag je wel pm sturen.

Groeten,

Nick

Maar de tip om als extra een dikke massakabel vanaf de - van de accu naar een goed massapunt van het chassis te leiden, ga je alleen maar voordelen van hebben. Denk aan de levensduur van vele onderdelen. Waaronder ook de dynamo.

ik heb een dikkere + draad naar achter gelegt en de oude gaat nu van accu naar caroserie.. van dynamo naar accu heb ik niet gedaan en van motor naar carro ook niet..

zonder belasting stationar draaiend is de accu spanning 14.1 volt (met de oudere bekabeling 10.8 volt en sprong de versterker uit.) (met de nieuwe bekabeling 12.2 volt)

maar mn zekering van 60 ampere is er al tussenuit gesprongen.. ik weet niet of jullie weten hoeveel ampere die dynamo levert? (1.4 8 klepper injectie)

maar het setje lust wel 70 amperes :jerry

12 volt betekend dat de accu ook niet bij laadt.

je kunt meten hoe vol je accu zit.

uitgaand van een loodaccu

12.6V dan is de accu vol.

11.8V is leeg.

laden moet voor het mooie onder de 14 maar wel boven de 13.5 blijven.

meten zonder belasting!

vorige post was een foutje, weet niet hoe ik die weg krijg :D

Sorry als ik een overbodige vraag stel, ik heb namelijk niet alles gelezen.

Heb je al een extra (dikke) massa kabel van accu naar een goed massapunt van het chassis getrokken?

haha ik snap m.

maar de motor draait he volt komt niet onder de 12 volt dus zal ik de accu niet leegtrekken toch?

hier een foto van het eind resultaat en een filmpjee :wub

2mhx9gm.jpg

i59ov8.jpg

" onclick="window.open(this.href);return false;

tadaaaa

gr ricky king:

bedoelde het taal gebruik in het algemeen, vooral de reactie van petrolhead schrok ik van.

wil zelf absoluut geen zeikerd zijn, maar ik denk dat als we ergens van onder de indruk zijn we dit niet direct hoeven op te schrijven

de filmpjes vindt ik ook lache, maar om dan grof te reageren hoef toch nie :hmmz

maar vooruit sorry voor mijn eigenlijk off topic, verder met de dett :thumb

eerste tip is dus ook lampen uit achterruitverwarming uit, eigenlijk alles uit behalve de radio, da scheelt het eerste.

misschien snachts aan de lader?

als een echte prius :puke

:jerry :jerry

wat je nu ziet is dat je radio namelijk je accu ontlaad, en dat mag nooit!!

gel accu is voor de toekomst, :D

enne die termostaat gaat toch open want de temp meter loopt op en dan ineens zakt hij en gaat hij heel langzaam ophoog.. alleen heb ik het idee dat die meter niet klopt, want normaal slaat de ven aan als hij over de helft komt maar laats deed hij dat toen de meter net uit het blauw kwam :wtf :P

oja waar zie je dan grof taal gebruik? alvast mn excuus daar voor dan :$

ik raad je aan om sowieso je gewone accu ook te vervangen voor een gel accu, lekkere zware nemen.

een gel accu heeft namelijk ook al een ''condensator'' werking, en kan dus beter tegen pieken dan een gewone accu.

verder zou ik het heel prettig vinden als we allemaal een beetje op onze worden letten, er wordt nog al grof gepraat wat ik jammer vindt.

ps, geen karton maar gewoon je thermostaat vervangen joh, stelt echt niks voor en kost nog geen 10,- :thumb

vandaag bezig geweest met een nieuwe kist te maken voor de woofer.. nja had het idee dat er toch geen geluid uit zou komen maar dus wel..

in een woord wauw :wub haha

hier 2 fotos waar ik bezig was voorkant in zilver geworden bovenkant en zijkant zwart:P

w0kzgy.jpg

21mgk6f.jpg

tadaaaaaa :jerry

zal morge het zooitje inbouwen en dan nog een foto schieten :D

groetuh rickyy king:

wat heb je voor motor dan? Gewoon 1 pakken die meer amperes kan geven. Ik heb bij mijn c20ne inmiddels 3 dynamo's verwisseld, er heeft al een 70A en 55A dynamo op gezeten en er zit nu een 45A op. Waarom? Omdat die op het schap lagen en toevallig past. Enige waar je even op moet letten, is dat die oortjes overeen komen ongeveer. De kans is ook dat je de poelie moet verwisselen ofzo, maar dat stelt ook niet veel voor.

Terug
Naar boven