Ik heb in het verleden ook de achterklep wel eens weer uitgelijnd, maar na een tijdje zakt deze inderdaad weer een beetje. Je kunt hem uitlijnen met de gasdempers erop, maar je hebt inderdaad 2 man nodig. Eentje om de boutjes weer vast te draaien, en eentje die de klep aanduwt en uitlijnt. Nog mooier is drie personen (2 om te duwen aan elke kant van de klep).
Ook met de gedachte gespeeld, om de boutjes te fixeren met bijvoorbeeld Loctite, maar dan krijg je de boutjes niet meer lekker los, mocht de klep toch weer uitzakken.
Een andere optie zou kunnen zijn, om tussen de boutjes en het dak van die fixeerringen (die gekartelde) te plaatsen, alleen ben ik dan weer bang voor beschadiging aan de binnenkant van het dak, met roestvorming en alle andere ongein.
Dus ik laat het maar zo. Ik kan er mee leven, vooral in de wetenschap, dat de meeste Monza's aan hetzelfde "euvel" lijden. En echt storend vind ik het niet. Daarnaast merk ik, dat de klep maar tot een bepaald punt verzakt, verder gaat tie niet.
Valt me net binnen... Misschien kan je ook iets doen met de twee sloten in combinatie met de slothaken van de klep. Deze zijn iets verplaatsbaar las ik in het WPHB.