manta veert bijna niet meer

icecold

Post weleens wat
kameraad van mijn heeft op zen manta b1 1900s de originele schokdempers vervangen door bilstein b6.

veren zijn nog de originele

nu ligt de manta zo hard als een steen veert niks meer, komt dit doordat hier nog originele veren opzitten?

zou het helpen als de veren vervangen worde door verlagingveren?

zij deze goede?

http://www.biesheuvel.nl/product/43301/manta_b_ascona_b" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zij bilstein b6 sport

Ik dacht zelf ook kortere dempers zijn, maar was niet zeker

Verlagingsveren eronder en dan zou het probleem moeten opgelost zijn?

Als je korte schokdempers hebt dan moeten je wielen heel weinig veerweg hebben en komen je wielen sneller van de grond als je de auto opkrikt.

De B6 is normale lengte, de B8 is de korte variant.

Ik heb zelf rondom ook B6, ze zijn niet verstelbaar en ik vind de uitgaande demping (denk ik althans goed te zeggen) ERG hard.

Nu scheelt het dat ik aan de voorkant de hardste variant heb, namelijk de circuit versie. Per ongeluk zo gekocht.

Voor op straat vind ik het eigelijk niet helemaal super. Ben altijd blij als ik op een mooie perfect vlakke autoweg terecht kom, anders is het hard stuiteren geblazen.

Erg stug, maar ik heb wel gewoon veerweg met 40 / 60 verlaging.

Voordeel van Koni's is dat ze verstelbaar zijn qua hardheid. Maar de enige keer dat ik geen veerweg meer had was met korte Koni's op de hardste stand en -80 veren aan de voorkant. Maargoed jij zegt dat je nog originele veren hebt.

onder de manta steken nog originele veren idd

vroeger heb ikzelf altijd met zwaar verlaagde auto's gereden en geen enkel was zo hard als met maat zen manta

de manta veert gewoon niks precies of je hebt geen vering

Je kan de nummers die op de dempers staan controleren op de Bilstein website, de B6 is er in normaal, rally en circuit uitvoering.

Ik rij B6 met 40mm verlaging voor en 60mm verlaging achter ja.

Terug
Naar boven