Ik heb een 2.2E met de standaard LE Jetronic. Met de drie regelkastjes. Ik heb daar naderhand een ingekorte aanzuigbuis opgeschroefd van een zescilinder met de bijbehorende luchtklep. Vanwege het inhouden bij mijn wagen heb ik van alles geprobeerd.
Volgens de "kenners" moesten er de dure bougies in van Bosch, die met vier elektrodes, dat gedaan maar hielp helemaal niets. Hoorde toen van een rallyrijder dat de gewone standaard bougies goed genoeg waren en dat het daar absoluut niet aan lag.
Ik ben gaan kijken op internet en merkte toen dat ook BMW dit systeem van Bosch gebruikt heeft en laten ze nou net daarmee problemen hebben in de states.
Vandaar dat er op het net een aantal filmpjes staan van gasten die laten zien hoe je de LHM netjes openmaakt, schoonmaakt en kunt verstellen. Ik zelf heb veel gehaald van de volgende link;
En er staan ook filmpjes op over hoe je het kapje er af haalt en alles netjes schoonmaakt en kunt checken met een universeelmeter.
Als je dit gedaan hebt, weet je iig iets meer over de conditie van je LHM.
Maar als bij jou het probleem ligt bij het toerental als ie koud is zou het misschien ook je temperatuursensor kunnen zijn die je computer zegt hoe warm je motor het heeft. Het te hoge toerental kun je gewoon afstellen met de stationair schroef op je luchtklep.
Uiteindelijk ontdekte ik dat het systeem begrensd is op 6000 tpm, wat voor mij in een wedstrijd gewoon klote is. Ging toen zoeken in andere connecties ek kreeg dus te horen dat dit heel "simpel" te verhelpen is door het injectiesysteem van een 2-liter te monteren! Geen begrenzing en een andere regelklep voor je stationaire loop. Ook ben je dan die regelkastjes kwijt. En dat ga ik deze winter dus doen.
Als je denkt dat ik nog antwoorden heb op je vragen, stel ze gerust.