lekkage koelsysteem astra h 1.7 cdti

Hallo allemaal,



Ik zit nu voor de 3e x in 6 mnd met een lekkage probleem in het koelsysteem van de astra.



1e x was februarie, oorzaak slang lek.

2e x was 2 weken geleden, oorzaak slang lek.

3e x was gisteren 17-09-2011, ergens links achter het blok ineens lekkage. kan alleen niet zien waar het vandaan komt, voorraadvat weer leeg. gevuld en laten draaien maar geen lek te vinden daar.



nu vindt ik het wel heer raar dat er in z'n korte tijd zoveel slangen lek zijn, gisteren van dronten naar laren gereden daarna van laren naar boxtel, van boxtel terug naar huis dronten en daar ineens rook het.



wat zou de oorzaak kunnen zijn???, te hoge druk, gebruik turbo? slechte slangen.



groetjes, Manfred



ps. heeft iemand een tekening van het complete koelsysteem?
 
Ik heb ook diversen malen koelvloeistof lekkages gehad met mijn Astra H 1,7CDTI.



De laatste was toch wel de onmogelijkste, maar wel het makkelijkste en goedkoopste op te lossen.

ALLEEN.... je kunt er voor geen meter bij !

eerst de Dynamo weghalen dan de multieriemspanner/looprolhouder demonteren



Dan zie je een flens zitten op het motorblok , wat de koelvloeistof van het blok naar de radiateur brengt.

De pakking van de flens is van ??? maar die is dus weg.

ik heb er zelf nieuwe vloeibare pakking tussen gedaan en toen was het opgelost.



voordat ik dit had gevonden dacht ik dat het de waterpomp was...en had die dan ook al vervangen....



Succes ermee !
 
Ik heb ook diversen malen koelvloeistof lekkages gehad met mijn Astra H 1,7CDTI.



De laatste was toch wel de onmogelijkste, maar wel het makkelijkste en goedkoopste op te lossen.

ALLEEN.... je kunt er voor geen meter bij !

eerst de Dynamo weghalen dan de multieriemspanner/looprolhouder demonteren



Dan zie je een flens zitten op het motorblok , wat de koelvloeistof van het blok naar de radiateur brengt.

De pakking van de flens is van ??? maar die is dus weg.

ik heb er zelf nieuwe vloeibare pakking tussen gedaan en toen was het opgelost.



voordat ik dit had gevonden dacht ik dat het de waterpomp was...en had die dan ook al vervangen....



Succes ermee !
 
erg fijn al die lekkage's, NOT



Ben er eindelijk achter, weer een slang lek rechts achter net in de buurt van de platenwisselaar.

Daar zit z'n bosje met koelslangen, er is er al 1 vervangen begin van het jaar en nu is er daar weer 1 lek. Net op de plek waar hij in/uit het blok gaat naar het T stuk.

2 weken geleden al 1 lek bij T stuk rechtvoor bij het blok....

Morgen naar de garage rijden, ja rustig aan doen... en denk dat ik alle slangen maar laat vervangen.

Denk dat hij daar wel aan toe is gezien dat er nu al 3 lek zijn gegaan, zou wel zo horen bij de km stand van 263.000...

Gaat vast weer wat kosten...
 
erg fijn al die lekkage's, NOT



Ben er eindelijk achter, weer een slang lek rechts achter net in de buurt van de platenwisselaar.

Daar zit z'n bosje met koelslangen, er is er al 1 vervangen begin van het jaar en nu is er daar weer 1 lek. Net op de plek waar hij in/uit het blok gaat naar het T stuk.

2 weken geleden al 1 lek bij T stuk rechtvoor bij het blok....

Morgen naar de garage rijden, ja rustig aan doen... en denk dat ik alle slangen maar laat vervangen.

Denk dat hij daar wel aan toe is gezien dat er nu al 3 lek zijn gegaan, zou wel zo horen bij de km stand van 263.000...

Gaat vast weer wat kosten...
 
alle koelwaterslangen vervangen kost indd wel een paar euries

maargoed, dan ben je er wel weer vanaf.

aardig wat km's gereden in die jaren :shock:
 
alle koelwaterslangen vervangen kost indd wel een paar euries

maargoed, dan ben je er wel weer vanaf.

aardig wat km's gereden in die jaren :shock:
 
ik heb ze toen allemaal maar gedaan aan de zijkant van het blok....



bij mij was de km stand 180.000km
 
ik heb ze toen allemaal maar gedaan aan de zijkant van het blok....



bij mij was de km stand 180.000km
 
Terug
Naar boven