Iemand bekend met Audi?

Opelkees

Woont hier bijna
zit af en toe een beetje te kijken naar een opvolger voor de GTS

nu heb ik een mooie Audi gezien een A4 cabriolet 3.0 V6 Automaat

2003 141.000km

iemand bekend met de techniek van deze auto's? staan ze als betrouwbaar bekend?

een vriend van me heeft een A6 3.0TDI en daar mankeert nog wel eens wat aan

dus was benieuwd of deze oudere generatie A4 benzine beter zijn.

iemand?

@Astralfred wrote:Kijk goed naar de knipperlichten, bij een hoop Audi's werken die namelijk niet............

daarentegen doet het grootlicht het meestal wel (vooral als je niet snel genoeg opzij gaat)

mijns inziens zit er ook een standaard probleem in de voorwileophanging cq stuurinrichting,het is vrijwel niet uit te lijnen,ze trekken allemaal naar links,hij is gewoon niet op de rechter baan te houden! :jerry

Maar effe serieus,het zijn in principe qua betrouwbaarheid 13 in een dozijn auto's,niet beter dan veel andere merken,plus dat idd met name de binnenzijde er vrij snel armoedig uitziet door de rubberachtige laag op veel knoppen en grepen.Nieuw is het prachtig maar na een paar jaar...........

ben van mening als je dan toch VAG wilt rijden,dat je beter een Skoda of Seat kan halen,grotendeels dezelfde techniek maar voor veel minder geld.

En als je dan perse Premium wilt rijden,koop dan een BMW of Mercedes,net waar je van houdt.

De BMW is dan meer de RIJ auto,de Mercedes-Benz is de REIS auto,audi is het allebei net niet.

Succes!

een collega van mij heeft er een. enige wat ik weet is dat zijn audi nogal een hoog olie verbruik heeft (1 liter op de 1000km)

Ik leste eerst met een audi A3 sportback mankeerde echt nooit wat aan kwam uit 2005

daarna leste ik met een gechipte audi A4 2.5 TDI Die had wel redelijk wat mankementen, koppeling maargoed is een les auto dus ga maar na hoeveel leerlingen die koppeling verkloten. Xenon deed vaak 1 kant het niet na de knop aan en uit de doen deed het het weer.

En hier en daar nog kleine problemen met modules die een hele hoop kosten.

Voor de rest GEWELDIGE AUTO's zeker die gechipte 2.5 TDI met K&N inleg filter die had 208PK 420NM, heeeel lekker voor een les auto!! :angel

img1062829049.jpeg

Minpunten:

cabrio dak dat ineens niet meer open of dicht wil.

wiel ophanging zeer onderhouds gevoelig

aandrijf ashoezen om de haverklap kapot.

elektronica radio slecht

kilometer tellerbakken gaan kapot.

interieur delen die slijten de soft touch lak gaat er van af.

Pluspunten.

collega van me heeft van de audi v6 een keer de katalisators(of hoe je het ook schrijft) kapot gehad, weet niet of het een enkel gevalletje was of dat het vaker voor komt, maar ze moesten allebij(1 per kant van de V zeg maar) vervangen worden en daar word je niet vrolijk van.

en bij bepaalde type's hoog olieverbruik, zijn ze mee bezig, werd bij de eerste beurt wat aan gedaan, waardoor het iets minder werd, maar blijft behoorlijk hoog heb ik van horen zeggen.

AL 2 ton zonder problemen gereden met een a6 tdi 2,5 v6.

Die tellerbakken gaan niet stuk. Er vallen lijntjes uit van de display erin.

In 2 ton 1 aandrijfashoes vervangen.

De radio doet het ook nog steeds prima ;)

En olieverbruik hangt van degene af die er in gereden heeft ;)

Dus is allemaal maar subjectief.. ga er gewoon eens een paar propefrijden.

Ik heb over de automaat wel eens gehoord dat die wel eens raar toeren gaan maken als je een tijdje zelfde toeren houdt vlak voor ie over schakelt. Ook nog nooit zelf gemerkt tijdens proefritten ;)

ja die automaat heb ik ook meer over gelezen

het is een dikke auto maar je bent ook meteen zo aan de beurt als er wat mee is...

hmm twijfel

@Astralfred wrote:Kijk goed naar de knipperlichten, bij een hoop Audi's werken die namelijk niet............

en bij Opels VW BMW Mercedes enz enz enz...

zelfde probleem als je Audi zou rijden zei je dat over Astra rijders met petjes...

kansloze reactie..

@okkie-001 wrote:@Astralfred wrote:Kijk goed naar de knipperlichten, bij een hoop Audi's werken die namelijk niet............

+1

wel mooi dat nog iemand met een embleemloze Astra dit post :jerry

Zijn voornamelijk bij Dikkere Auto's dat de knipperlichten niet werken, zo ook bij Opel..

pak eens de Jonge Vectra's C, en Insignia's, de nieuwe Astra begint het virus ook al over te nemen...

Bij VW komt het heel erg vaak voor in elke klasse.. (Golf-Plus uitgezonderd, daarop zit weer een uitzondering op de onopvallende surveillance auto's van haaglanden, die geven ook nooit richting aan).

Het valt me op dat hier eigenlijk nog best veel ''Tupperware'' bakken juist WEL richting aan geven.

Eerder de Dikke jonge bakken, meest lease denk ik, die dit NIET doen.

Bestel busjes kunnen er ook wat van..

Audi A6:

- Olieverbruik: komt bij Diversen motortypen voor.. (Deels Carterventilatie, Deels slechte motorconstructie

- Ashoezen: Willen wel vaak kapot (vrij kort homokineten), ook de kineten zelf willen wel kapot.

- Versnellingsbak: Deze wil wel eens olie lekken, daardoor gaan ze nog wel eens kapot

- is een begin Can-Bus auto, daar zitten hier en daar ook nog wel wat puntjes van verbetering in.

- Blacksludge in het Carter bij Benzine Turbo motoren welke kortere stukken rijden.

Verder valt het allemaal wel mee...

Tis zeker GEEN slechte auto, alleen van die 6pitter diesels moet je je VER Distangeren...

Willem

Beetje aankleding op Audi kost ook veel geld: Autoweek 3 2012: test Audi A6 Avant 3.0tdi € 67.800 in basis, inclusief extra's €130.082! en ik weet niet wat de blinkers voor meerprijs hebben ;)

De voorwielophanging is drama. de bovenste stangen aan de schokdempers gaan klapperen en kosten nog al wat centen. EN het vervangen is een hele klus.

2 delige vliegwielen gaan ook vaak stuk (maar das bij elk ander merk ook)

Ze zeggen over die 6 cilinders diesels ook wel dat de nokkenassen allemaal een keer vervangen moeten worden omdat die te zacht zijn. Onze 180 pk quattro kombi v6 tdi uit 2001 is nu net een tijdje over de 4 ton op de teller. Geen problemen als wat iedereen opnoemt.

Misschien is dat allemaal al in de eerste 2 ton van zn leven bij de vorige eigenaar geweest :D

ik hoef toch geen TDI

maar ik zit er nou aan te denken de Vectra GTS te houden en een MX5 erbij te kopen ofzo 1 speeltje en 1 praktische auto..

MX-5 is zeker leuk!!

En ze zijn niet zo heel duur meer in aanschaf!

kwaliteitief geen verkeerde auto (en zeker beter als een audi!)

@Juffer1 wrote:een mx-5... Kees, gaat het wel goed met je ?

JA! cabriolet 950kg 116pk en achterwielaandrijving

erg veel fun voor €24 belasting en €10 verzekering in de maand ;)

betekend dus dat ik lekker door kan touren met mn GTS en een cabrio ernaast ga halen :wub

nu nog effe een mooie zoeken

Terug
Naar boven