Honda Chaly en Dax

geert666

Post vaak
Zijn er hier ook mensne die zo n minimotor als hobby erbij hebben??

ik heb een Chaly en een Dax

Dax is nieuw met een 140cc blokkie, maar een nieuw 200 cc komt eraan,

en de Chaly is een originele met een 4 bak en koppeling opgeboord naar 125cc

DSCF0500.jpg

DSCF0373.jpg

Filmpjes zijn vd testritten Thailand met het nieuwe 200cc blok.Wij gingen 140 en ik durfde niet harder, de Thai ging door tot 180km/h.

Ja hij heeft geen helm geen schoenen etc, leg hem dat maar uit, hij heeft het record in Thailand met zo n ding op kwartmijl.

10.7 en 217km/h

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kan dat record filmpje niet vinden maar deze doet het in 11 sec

daxdodo.nl heeft ook veel (tuning) spullen

btw waar denk je dat ik mn naam van heb :jerry was ook mn oude naam op het viertakt messageboard

daxdodo.nl heeft ook veel (tuning) spullen

btw waar denk je dat ik mn naam van heb :jerry was ook mn oude naam op het viertakt messageboard

De 3e versnelling van een ss/cd is na 30 of 40 jaar mishandeling vaak ook op. De randen van de nokken slijten rond en hij springt er dus uit. Ook zijn de schakelpennen en vorken vaak slecht. Die pennen kosten iets van 1.40 pst en je hebt er 2 nodig. De vorken kosten dan weer 30eur pst en dat is weer jammer.

De 3bak van een c krijg je bijna niet stuk. Aangezien de 3 bak van een Singa nagenoeg hetzelfde is, zijn die bakken ook wel goed. Ik loop inmiddels als 11of 12 jaar lang met dat ding te trappen :agent

De 5bak van de ss vind ik weer een waardeloos iets al zijn ze verschrikkelijk duur. Rijdt misschien leuk, maar het gaat ook snel kapot. Zeker bij dikke cc's en een tandwiel die maar half pakt bij het aankicken.

De 3e versnelling van een ss/cd is na 30 of 40 jaar mishandeling vaak ook op. De randen van de nokken slijten rond en hij springt er dus uit. Ook zijn de schakelpennen en vorken vaak slecht. Die pennen kosten iets van 1.40 pst en je hebt er 2 nodig. De vorken kosten dan weer 30eur pst en dat is weer jammer.

De 3bak van een c krijg je bijna niet stuk. Aangezien de 3 bak van een Singa nagenoeg hetzelfde is, zijn die bakken ook wel goed. Ik loop inmiddels als 11of 12 jaar lang met dat ding te trappen :agent

De 5bak van de ss vind ik weer een waardeloos iets al zijn ze verschrikkelijk duur. Rijdt misschien leuk, maar het gaat ook snel kapot. Zeker bij dikke cc's en een tandwiel die maar half pakt bij het aankicken.

@RonaldH wrote:Mn collega's dax ratelt in zn 3

De andere versnellingen zijn prima

Is dit einde bak of valt dat mee??

Chinese DAX??

Dan is het einde verhaal.

Die tandwielen vd chinezen zijn in de latere versies verbeterd, Hij kan beter een gebruikt origineel honda blokkie kopen die gaan nooit kapot.

Onder die roze chaly zit een 110cc die is minstens 30jaar oud, alleen opgeboord naar 125cc, en nieuwe koppeling, en die loopt en rijd beter/fijner dan die nieuwe dax met zijn 140cc LIFAN blok !

@RonaldH wrote:Mn collega's dax ratelt in zn 3

De andere versnellingen zijn prima

Is dit einde bak of valt dat mee??

Chinese DAX??

Dan is het einde verhaal.

Die tandwielen vd chinezen zijn in de latere versies verbeterd, Hij kan beter een gebruikt origineel honda blokkie kopen die gaan nooit kapot.

Onder die roze chaly zit een 110cc die is minstens 30jaar oud, alleen opgeboord naar 125cc, en nieuwe koppeling, en die loopt en rijd beter/fijner dan die nieuwe dax met zijn 140cc LIFAN blok !

Er breken van die chinese heel vaak tanden van de versnellingsbak tandwielen af.

Ik heb 3 van die blokken gehad en allemaal derde of primaire tandwielen kapot.

Wel makkelijk te maken. Je kan gewoon alleen dat tandwiel vervangen en weer klaar. Of leven met de ratel en dat ie elk moment vast kan klappen.

Een nieuw chinees blok heeft van fabriek af slechtere specificaties dan een Honda blok dat volgens Honda toe is aan reviceren.

Zo zie je maar wat voor kwaliteit die blokken hebben ;)

Ik heb 1 honda 50cc blok. En die doet het met mij al sinds 1996 met 90cc.

Er breken van die chinese heel vaak tanden van de versnellingsbak tandwielen af.

Ik heb 3 van die blokken gehad en allemaal derde of primaire tandwielen kapot.

Wel makkelijk te maken. Je kan gewoon alleen dat tandwiel vervangen en weer klaar. Of leven met de ratel en dat ie elk moment vast kan klappen.

Een nieuw chinees blok heeft van fabriek af slechtere specificaties dan een Honda blok dat volgens Honda toe is aan reviceren.

Zo zie je maar wat voor kwaliteit die blokken hebben ;)

Ik heb 1 honda 50cc blok. En die doet het met mij al sinds 1996 met 90cc.

Heb vroeger een monkey replica gehad :D mijn hart ligt daar nog een beetje hoor bij de Honda 4 takten :wub

Ook vaak op de Hondadag geweest en ook lid geweest van HVN! Goede tijd :)

Helaas heb ik nergens meer een foto van m'n toenmalige brommer

Heb vroeger een monkey replica gehad :D mijn hart ligt daar nog een beetje hoor bij de Honda 4 takten :wub

Ook vaak op de Hondadag geweest en ook lid geweest van HVN! Goede tijd :)

Helaas heb ik nergens meer een foto van m'n toenmalige brommer

Terug
Naar boven