micheldeman
Lid
Ik heb me suf gezocht op het internet, maar kom er niet uit.
Ik wil mijn ECU van mijn zafira 1.6 vervangen omdat ik vermoed dat deze niet in orde is.
Hij geeft aan met een code reader dat de gaspedaalsensor een fout heeft. Ik heb deze vervangen en blijft dezelfde fouten aangeven.
Als ik de ECU wil vervangen, wat zijn dan in feite de stappen.
Ik heb de beschikking over een programmer, maar ben niet bekend met de stappen.
Ik heb inmiddels mijn huidige ECU uitgelezen inclusief de security code.
De ECU is van het type Delco DLYU HSFI-2.1 09364499
de vragen die ik heb zijn de volgenden:
dien ik mijn eigen ECU te resetten voordat ik hem uitbouw? Heb ik eigenlijk al gedaan en geeft nu de code FFFF weer ipv 7685.
dient de nieuwe ECU (een gebruikte uiteraard) gereset te zijn alvorens ik hem inbouw of kan ik dat doen nadat ik hem ingebouwd heb?
Hoe krijg ik de juiste security code in de nieuwe ECU of gaat dit automatisch zodra hij geplaats wordt?
Kortom allerlei begoinnersvragen in deze materie,
bedankt,
Michel
Ik wil mijn ECU van mijn zafira 1.6 vervangen omdat ik vermoed dat deze niet in orde is.
Hij geeft aan met een code reader dat de gaspedaalsensor een fout heeft. Ik heb deze vervangen en blijft dezelfde fouten aangeven.
Als ik de ECU wil vervangen, wat zijn dan in feite de stappen.
Ik heb de beschikking over een programmer, maar ben niet bekend met de stappen.
Ik heb inmiddels mijn huidige ECU uitgelezen inclusief de security code.
De ECU is van het type Delco DLYU HSFI-2.1 09364499
de vragen die ik heb zijn de volgenden:
dien ik mijn eigen ECU te resetten voordat ik hem uitbouw? Heb ik eigenlijk al gedaan en geeft nu de code FFFF weer ipv 7685.
dient de nieuwe ECU (een gebruikte uiteraard) gereset te zijn alvorens ik hem inbouw of kan ik dat doen nadat ik hem ingebouwd heb?
Hoe krijg ik de juiste security code in de nieuwe ECU of gaat dit automatisch zodra hij geplaats wordt?
Kortom allerlei begoinnersvragen in deze materie,
bedankt,
Michel