GT kopen

Hallo,

ik ben sinds vandaag lid van dit forum. Mijn naam is Robert en mijn hobby is eigenlijk Land Rover waarvan ik er 2 heb (2x discovery 2).

Aangezien ik voor lange tijd naar het buitenland ga moet er helaas 1 weg. Nu wil ik daarvoor een Opel GT kopen.

Waar moet ik op letten. Zijn er specifieke punten die naar voren komen.

Ik heb er een op het oog met 80.000 km

Hoop van jullie te horen

Robert

Welkom op het forum Robert.

Ben benieuwd naar foto's van je LaRo's.

Zoek je een oude of een nieuwe GT?

Degen tussen 1969 en 1973 of degene tussen 2007 en 2009?

Okay, daar kan ik je maar heel beperkt mee helpen:

-Krakende rubbers van de voorwielophanging (dit is een Opel kwaaltje, kan verder geen kwaad. Is voornamelijk bij koude buitentemperaturen).

- toen ik er eens mee mocht rijden, vond ik dat het stuur en de stoel maar over een klein bereik te bestellen waren. Ik ben 1,90m, ik zat prima, maar ik kan me voorstellen dat velen niet lekker zullen zitten. En het dashboard leek mij zeer krasgevoelig.

- de auto waar ik destijds mee mocht rijden had na iedere regenbij vocht in de achterlichten en de softtop liet los. Dat laatste is nog onder garantie vervangen.

Ik hoop dat één van de GT-eigenaren op het forum je verder kunnen helpen.

Persoonlijk zou ik uitkijken voor een GT vanaf 2008 want die van 2007 hadden wa kleine problemen met onder andere de remmen en nog een paar prutsen heb ik eens gelezen..

De mijne is een 2008 en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Als je eens gaat rijden met een GT zou ik ook kijken of hij de gewenste turbodruk haalt ( kan je zien op de boordcomputer) ,normaal is deze rond de 1 bar of ietsje hoger..

Ik heb dus vandaag mijn Disco ingeruild en een mooie gele GT uit 2007 gekocht met een kleine 80000km. Net ingelopen dus want de disco had er 250000.

Wel even wennen achterwiel aandrijving want met een beetje gas erop (LOL) lekker driftend door de bocht met dit natte weer.

Hoop dat de foto lukt.

_MG_0232_zps8ff3515f.jpg

Robert

Gefeliciteerd met je aankoop! Veel veilige kilometers gewenst :thumb

Helaas is de foto (voor mij) niet te zien ..

Mooie kleur! Valt die grote kentekenplaat ook een stuk minder op :thumb

Heb je er verbouwplannen mee?

Eerst maar eens leren rijden met dat vermogen op de achterwielen. Is toch even anders dan 2300kg met 140 pk.

Wel een hoop lol gehad vandaag met driftend door de bochten.

In de toekomst misschien andere uitlaat.

Terug
Naar boven