@dennismaikel wrote:goedenmiddag,heb net even gebeld naar de garage,
zitten 2 koelvinnen in met 2 standen en de laagste stand doet het wel,alleen die 2de stand niet,en andaar dat ie motormanagment lampje gaat branden.
wtf weet het niet hoor maar zitten er vinnen in ?????? geloof ik niets van .
correct me if i'm wrong
dus heb eigenlijk nodig computer van de motor + transponder uit de stuurkolom + de chip uit de sleutel!!! anders start de auto niet.
motorcode is z16se.
bouwjaar 2003
juist motorstuurapparaat (ecu)
hoe zo'n ding van binnen eruit ziet weet ik niet (haasje,wim of iemand anders die het weet zal ook nog wel reageren)
maar de transponder en de chip is onzin.
in een ecu zit dus een code op die overheen moet komen met je auto.(veiligheidscode)
als je een ecu uit een auto haalt moet je hem dus uitleren (code verwijderen uit de ecu kan alleen in de orginele auto)
als je hem dan weer in een andere auto plaats moet je hem dus weer inleren. ( kan alleen met een blanco ecu)
is een ecu niet blanco dan kan je hem dus niet inleren en heb je dus de transponder en chip in de sleutel nodig
weet niet wat je nu met hebt afgesproken met de garage
maar ik zou naar een lege ecu zoeken en die bij de dealer laten inleren .
heb ik dus ook gedaan en was rond de 75 euro kwijt +20 voor de code (ik ben me carpas met code kwijt)
excl ecu van 250 euro zeldzaame ecu dus prijzig.
ps waar uit nl kom je ?
ik wil hem wel eens aan de opcom gooien om te kijken welke foutcode er precies uit komt.