extra meters aansluiten?

smoke_soldier

Post weinig
Hallo corsa liefhebbers!

ik heb de dringende vraag naar tips & trics betreft extra meters *aansluiten*

het gaat om de ampere meter volt meter extra toerenteller en water temperatuur meter.

het aansluiten van de lampjes heb ik al gedaan maar ze werken nog daadwerkelijk niet.

ik hoop snel van jullie te horen!

p.s: het gaat om een corsa B x14xe 16V

tot snel

mvg kenny

Volt meter is gewoon - en + aansluiten. Als er geen geschakelde plus appart op zit, de plus van je radio / contact nemen.

Beetje afhankelijk van de ampere meter, maar in de meeste gevallen doe je deze in serie direct bij de accu ofwel + accu en + naar de rest zodat alle stroom hierlangs moet als ware. Maar er zijn er ook welke je op de + en - aansluiten, dit is welliswaar geen echte ampere meter.

Als het goed is zit er ook een handleiding bij met uitleg hoe je een en ander aansluit.

Ik heb voor mijn extra meters een apart kabelboompje gemaakt. De verlichting van de meters heb ik zo aangesloten dat ze aangaan bij het inschakelen van de verlichting en ook gedimd kunnen worden met het instelwieltje onder de lichtknop.

Let er wel op dat je nieuw te leggen kabels goed zekert tegen kortsluiting.

Vraag me af wat het nut is van een extra toerenteller en een extra water temp meter. die heb je toch al in je dashboard :?:

Naar mijn idee kan je dan beter het volgende installeren:

- olie temperatuur meter

- cilinderkop temperatuur meter

- olie druk meter.

Deze geven extra informatie over de motor tov de reeds bestaanden.

Kans bestaat wel dat je dus extra sensoren moet plaatsen.

gr

Marcel

Terug
Naar boven