Ervaringen met dit type luchtfilter gevraagd

Ja zeker, ik heb die ook en heel veel andere forumleden, wel op een g dan. Unlimited tuning raad deze zelfs aan. Werkt goed. Geeft een wat scheler geluid(gesloten systeem).

Op een h heb ik wel geen ervaring.

Dit zei unlimited tuning erover

"

Tot een bepaald vermogen haal je (zowat) het maximale wat betreft luchtfilters uit deze BMC replica's, ik heb precies dezelfde. Veel getest en vergeleken, doet het erg goed! Na bijv. 200pk op die wielen zou ik pas voor de echte BMC gaan. "

@Shane_Astra_g wrote:Dit zei unlimited tuning erover

"

Tot een bepaald vermogen haal je (zowat) het maximale wat betreft luchtfilters uit deze BMC replica's, ik heb precies dezelfde. Veel getest en vergeleken, doet het erg goed! Na bijv. 200pk op die wielen zou ik pas voor de echte BMC gaan. "

op een ongeblazen maakt et soort nauwelijks uit.

op mijn geblazen zit ook een open filter van 2 tientjes..

@opel-mark wrote:natuurlijk maakt het wel uit bij een ongeblazen motor, maar bij grotere turbo motoren zie je het verschil duidelijker.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

alsof je die 2pk gaat merken.. :P

mijn wagen zal vast een stuk fijner lopen met de luchtfilterbak, maar heb voor die paar pk verlies toch 1000x liever me open luchtfilter..

Zowel op ongeblazen als geblazen is nogsteeds het opel luchtfiltertraject helemaal niet slecht. Ik heb vele getest en de meeste leveren verlies op diegene die winst opleveren leveren dan echt nog geen 2 pk winst. Ofwel geld in je zak houden.

Ik heb het over green, pipercross, bmc en orgineel. En nogsteeds presteert een Nieuw Orgineel filter gewoon het beste.

Open filter heeft zelfs nog steeds verlies. Als je echt ander filter nodig hebt als je bijvoorbeeld setup rond de 300 pk gaat draaien zal ik je niet tegenhouden, maar nog steeds levert dan een gesloten systeem meer vermogen op dan een open. Tenzij je je filter buiten de motorruimte hangt (koplamp eruit of dergelijke).

Het gaat mij eigenlijk meer om wat meer geluid king: en als ik daar dan al wat mee verlies zal dat toch nauwelijks merkbaar zijn,toch :hmmz

Het aanzuig geluid word er meer op , verder geeft het weinig verschil in vermogen.

En het geeft ook wat meer style onder de motorkap . :wub

@dion87 wrote:@opel-mark wrote:natuurlijk maakt het wel uit bij een ongeblazen motor, maar bij grotere turbo motoren zie je het verschil duidelijker.

Mark

alsof je die 2pk gaat merken.. :P

mijn wagen zal vast een stuk fijner lopen met de luchtfilterbak, maar heb voor die paar pk verlies toch 1000x liever me open luchtfilter..

op 300 PK zul je 2 PK niet snel merken, maar PKs zijn niet zaligmakend, je moet naar je Nm kijken EN de curve, en bij kleinere vermogens(wat bij ongeblazen motoren het geval is) is alles meegenomen, en hier en daar een paar Nm meer meepakken en deze over een breder gebied beschikbaar hebben maakt van de opel astma een opel astra die wel lekker oppakt.

Het voordeel van het spul waar de topic startter mee aankwam is ook nog eens dat de luchtfilter box vervangen wordt, dus geen restrictiepijpjes meer, het aanzuig geluid zal ook iets meer worden, en het is geen open filter die de warme lucht bij je motor wegzuigt maar nog steeds de koude lucht van buiten pakt.

Mark

meerdere Filters getest: inlegmatten van K&N doen het het Beste -6 pk, Cheap-ass SportFiltermatje -4pk, tov een papieren element van de onderdelen boer.

Vroeger nog wel eens aan het klooien geweest met Sport filters.

het is gewoon zo: de Goeiekoopste leveren meestal het meest, en Filteren het minst..

Duurste lever je op in..

Willem

Tja ik heb ooit eens mijne getest met en zonder filter. Resultaat 0 verschil.

Ik ben nog wel steeds fan van de inlegmatjes.

Ff in het sopje. Beetje van die sparco spray erop en gaan. En vind ze minder snel 'verstopt' raken dan papieren filters

Ik doe nog altijd een goeie 30.000km of meer met een matje vooraleer deze enigzins zwart begint te worden..

Op een k&n inleg lever je gewoon 6pk en 8Nm in, met een 2.5 V6

Willem

open luchtfilter op een v6 is gewoon een super geluid. zelf ben ik nu van een open naar een inleg filter gegaan van k&n, een hele verbetering. maar om nou te zeggen dat ik pk mis nee. geloof niet eerder die uitspraken dan ik het zwart op wit heb en geen gelul van heb het zelf getest.

@teungts wrote:open luchtfilter op een v6 is gewoon een super geluid. zelf ben ik nu van een open naar een inleg filter gegaan van k&n, een hele verbetering. maar om nou te zeggen dat ik pk mis nee. geloof niet eerder die uitspraken dan ik het zwart op wit heb en geen gelul van heb het zelf getest.

+1!!

Inderdaad iedereen roept ik heb getest? Getest gevoelsmatig of echt op een dyno. Zoals ik al eerder zei in mijn beginpost raad UT het zelfs aan. En ja hun hebben een testbank en kunnen verschillende setups daadwerkelijk testen! Uiteraard zal dit verschillen per motoruitvoering.

Voor de mensen die roepen ik heb het getest laat het maar zwart wit zien!

Ik heb geen uitdraai van het verschil omdat er bij mij geen verschil aanwezig was met / zonder filter.

Dit was op de dyno bij freddy cane (maha bank).

2x over getest op 2 verschillende dagen.

Vraag me af wie bij UT dit heeft gezegd, ik ben daar meerdere malen op de bank geweest met verschilllende aanpassingen. Jah ik heb het op de bank getest. Zijn meerdere runs achter elkaar geweest, en heb enkel van die met het meeste vermogen een uitdraai. Maar verschillen van filters is meerendeels negatief in plaats van postitief op de testbank. De lengte van het inlaattraject maakt dan nog wel verschil in vermogenskromme en waar het koppel inkomt en hoe hoog het koppel is.

@teungts wrote:open luchtfilter op een v6 is gewoon een super geluid. zelf ben ik nu van een open naar een inleg filter gegaan van k&n, een hele verbetering. maar om nou te zeggen dat ik pk mis nee. geloof niet eerder die uitspraken dan ik het zwart op wit heb en geen gelul van heb het zelf getest.

Miruni was zelf bij deze test, en Verbaasd uiteraard.

Verder waren Glen, Ron en Arjan hierbij

Willem

@Shane_Astra_g wrote:@teungts wrote:open luchtfilter op een v6 is gewoon een super geluid. zelf ben ik nu van een open naar een inleg filter gegaan van k&n, een hele verbetering. maar om nou te zeggen dat ik pk mis nee. geloof niet eerder die uitspraken dan ik het zwart op wit heb en geen gelul van heb het zelf getest.

+1!!

Inderdaad iedereen roept ik heb getest? Getest gevoelsmatig of echt op een dyno. Zoals ik al eerder zei in mijn beginpost raad UT het zelfs aan. En ja hun hebben een testbank en kunnen verschillende setups daadwerkelijk testen! Uiteraard zal dit verschillen per motoruitvoering.

Voor de mensen die roepen ik heb het getest laat het maar zwart wit zien!

Op een Testbank uitraard...

en op die Bahn uiteraard.. (Open Kelk K&N -20km/u topsnelheid van 250 naar 230max)

Zeker niet op gevoel

Ik ga hier niet staan te blaten dat dit door ons getest is, terwijl dat niet zo is.

En als het iemand vind dat zijn auto Beter rijdt met een Ander Filtersysteem, dan moet ie dat lekker zo laten.

Ieder voor zich, ik deel alleen mee wat ik zelf ervaren heb.

Zou zeggen doe er je Voordeel danwel je Nadeel mee

Willem

Terug
Naar boven