Ervaring Bilstein onder Vectra A 2000

lemmuh

Post vaak
Hoi,

Ik heb laatst een setje Eibach veren gekocht voor onder mijn A Vectra 4x4 turbo, nu hoor ik veel goeds over Bilstein. Zelf altijd met Koni geel verstelbaar gereden en toch niet helemaal tevreden, maar nu moet ik dus de keuze maken Bilstein B6 of B8.

Zover ik gelezen heb zijn deze beide geschikt voor verlaagde auto's in tegenstelling tot de B4. Maar wat is nu het grote verschil tussen de B6 en B8? Is de B8 gewoon een stukje stugger, of is dit echt heel stug? Iemand hier ervaring mee heeft?

Jeroen

B2: olie

B4: gas

B6: sportief

B8: sportief verlaagd

B12: B8 + Eibach

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ik meende dat de B6 en de B8 beide voor verlaagde auto's waren, en dat de B8 net iets stugger zou zijn.

Ok, duidelijk... Alleen hoever is een Eibach pro-kit verlaagd? Is dit meer of minder als 30mm? anders neem ik liever de B8, dan is de kans dat de schokdemper doorslaat een heel stuk kleiner

Jeroen

Die site heb ik inderdaad al een keer voorbij zien komen hier, volgens mij in een topic van jou

Dat is ook meteen de goeiekoopste die ik heb kunnen vinden, dus hier ga ik ze ook bestellen.

Jeroen

Het scheelt enorm, zeker als je vergelijkt tussen de verschillende aanbieders. En zo blijft het ook hobby, heb een offerte gehad van een NL bedrijf, die vroeg €600,- voor een setje rondom, terwijl ik het nu voor €400,- thuis heb liggen.

Let wel, B6/B8 is niet super stug.

Het iets stugger, maar het draait vooral om de wegligging.

Als je stug wil dan moet je zon goedkoop chinees schroefsetje nemen. Maar wegligging hoef je dan niet te verwachten.

Nee, dat is ook niet mn bedoeling. Heb nu verschillende jaren met verstelbare gele koni's gereden, beetje zeik mee gehad. Slechte garantie afhandeling, en nu wil ik wat anders proberen. En over bilstein heb ik veel goede dingen gehoord/gelezen. Maar niet direct op een Vectra A 4x4. Vandaar dat ik hier nog eens naar ervaringen heb gevraagd.

Ik ben nu in ieder geval zeker dat het een setje B8's worden met mn eibach veren. Sowieso geen schroefset meer, die stel je 1x in, en als de auto dan mooi staat dan verander je er toch niets meer aan...

Jeroen

Koni kan je zelf instellen en dat is wel lekker voor een circuit daggie.

Die kan je ook instellen op star bij mijn kadett

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Terug
Naar boven