Dumpvalve Corsa B

Maikeltjeee

Post weleens wat
Wat heb ik allemaal nodig voor het monteren van een dumpvalve op een corsa b? Ik wil er een aanschaffen maar weet niet wat erbij komt kijken graag als iemand hier verstand van heeft.

Mvg, Maikel

Ja, dat snap ik

een open luchtfilter zou ik ook niet aanraden want dan gaat je motor warme lucht van aanzuigen

beter is een k&n of green inlegfilter

of een carbon induction kit

op ebay.uk is er van alles te vinden voor de corsa

Doet me denken aan het Team306 forum wat jaartjes geleden aduh!!

Maar nogmaals er valt dus weinig te motortunen op een X14SZ?

Eerst maar eens blinderen en leuke sportvelgjes eronder dan ini.

Ik zat er al aan te denken een katvanger te plaatsen maar ben het nog niet tegen gekomen op internet. Open luchtfilter is ook wel te doen maar dat maakt weer zo'n herrie :S Hou daar niet zo van. Of valt dat mee?? Rest maar weinig te motortunen dus met de X14SZ. Is ook een 8 klepper en van de 120kw 'er naar een 44kw gaat me toch weer het GTI gevoel doen missen.

@JOR74 wrote:Doet me denken aan het Team306 forum wat jaartjes geleden aduh!!

Eerst maar eens blinderen en leuke sportvelgjes eronder dan ini.

De mogelijkheden van een x14sz zijn indd een beetje beperkt

wat je kunt doen is een katvervanger er onder gooien

en evt de brandstofdruk wat verhogen met een verstelbare brandstofdrukregelaar

dit zal je met een beetje geluk tussen de 5 en 10 pk winst opleveren

BP ultimate tanken wil ook wel schelen, als je het geld er voor over hebt

anders zou ik toch echt gaan denken aan een motorwissel

@JOR74 wrote:

je kunt naast de dumpvalve ook een turbo monteren.en nog wel meer.

alleen zijn het de kosten waard......

@dion87 wrote:@McKaamos wrote:MightyCarMods! :D dat roeleert de pan uit! :)

Don't forget to tighten the rocknut!

Anyway, zonder turbo of supercharger kan je geen druk opbouwen en dus kan je geen PSSSHT geluidje maken.

Je kan eventueel een tankje lucht met een dumpvalve en een elektrisch ventiel er op monteren en een schakelaar onder je koppeling oid zodattie afblaast wanneer je schakelt.

Maja, je hebt er verder niks aan.

Handigere optie: de Saber EDV, aka 'Electronic Dump Valve". Linkje: http://www.ebay.nl/itm/Used-Scratch..._Vehicles_CarParts_SM&hash=item231fa25b42" onclick="window.open(this.href);return false;

Weinig meer als een speaker met een PSSSHT geluid MP3tje en een schakelaar bij de gasklep.

kan je dan ook een T-rex sound er doorheen schreeuwen als je door schakelt? :jerry

'T zal vast aan te passen zijn :P

@McKaamos wrote:MightyCarMods! :D dat roeleert de pan uit! :)

Don't forget to tighten the rocknut!

Anyway, zonder turbo of supercharger kan je geen druk opbouwen en dus kan je geen PSSSHT geluidje maken.

Je kan eventueel een tankje lucht met een dumpvalve en een elektrisch ventiel er op monteren en een schakelaar onder je koppeling oid zodattie afblaast wanneer je schakelt.

Maja, je hebt er verder niks aan.

Handigere optie: de Saber EDV, aka 'Electronic Dump Valve". Linkje: http://www.ebay.nl/itm/Used-Scratch..._Vehicles_CarParts_SM&hash=item231fa25b42" onclick="window.open(this.href);return false;

Weinig meer als een speaker met een PSSSHT geluid MP3tje en een schakelaar bij de gasklep.

kan je dan ook een T-rex sound er doorheen schreeuwen als je door schakelt? :jerry

@robert_corsa wrote:wel grappig, snap er geen bal van hoe ze het voormekaar hebben gekregen

stel nou dat ik er 1 kon bemachtigen, van de sloop ofzo.

sta je naat het stoplicht. met je b 1.2 16v, open pijp, cold air intake (met impreza sound als je doortrekt) (wat ook echt zo is en niemand weet, dit is mijn truc :wors ) en je dump valve.

naast een vw gti, petje zal toch wel raar kijken :angel

wel een idee voor de carbage run voor op onze volvo, wie kan dit goed uitleggen????

Dat leek mij dus ook grappig vandaar vroeg ik het.

En mensen die onnozele dingen reageren, je kunt ook andere dingen doen dan andere mensen vervelen sommige mensen zijn nieuwschierig en vragen het.

ga eerst eens even lezen wat een dumpvalve doet a.u.b. :hmmz

Edit: En niet beginnen aan zo'n fluitje in de uitlaat, dat is absoluut geen porum.

Ik heb geen turbo of lader op de corsa maar ze zeggen dat het niet persee hoeft dat het wel het geluid maakt als je schakelt maar niet persee een turbo of compressor hoeft te hebben.

En ik heb het al gelezen jurgen.

Ben er inmiddels achter dat ik alleen nog een paar slangen nodig heb om het werkend te krijgen alleen vraag ik me af of ik hier geen vermogen verlies door krijg.

dan weet ik niet wat jij gelezen hebt maar voor een dumpvalve moet je toch iets hebben wat druk opbouwd in de inlaat en dan door je dumpvalve wordt afgelaten....

ik weet niet waar jij druk in een atmosferische motor wil opbouwen......

dus ben heeeeel beniewd wat en waar je dat gelezen hebt......

post dat verhaal eens hier

Terug
Naar boven