@Onderbroekie wrote:Wil graag een rond einddemper erop hebben 60 of een 90 mm
Ik vind op ebay zat group a uitlaten aluminized Steel en Stainlesssteel maar een group n is nergens te bekennen..
Wie kan mij hieraan helpen aangezien de uitlaat nu eronder hangt aan vervanging toe is..
Als je gewoon plug-n-play wil, is het handigste om Groep-N te nemen. Alles wat de originele diameter is (c.q. wat claimt dat het net zo past als fabrieks spul) is Groep-N. Alles wat aangegeven wordt als grote diameter is Groep-A.
Gealuminiseerd staal is gewoonweg staal met een laagje er op tegen roest. Uiteindelijk roest dat net als gewoon staal, maar door het beschermlaagje gaat het wat minder snel.
Stainless betekent dat het RVS is. Maargoed, RVS heb je in allerlei soorten. Als je er een magneetje tegenaan houdt en het trekt nog een beetje aan, dan is het geen puur RVS en kan er alsnog iets roest op ontstaan. Uiteraard nog minder snel dan staal met een coating dus het gaat wel lekker lang mee.
Ik zou persoonlijk even bij Novus Automotive gaan kijken. Die hebben katvervangers (katalysator pijp zonder katalysator er in) en tussendemper vervangers (zelfde, maar dan zonder demper er in) en losse einddempers met allerlei eindstukken er op.
De Catback systemen zijn RVS en Groep-A (63,5mm ipv normaal iets van 50mm) en zijn een compleet systeem van de katalysator naar de achterbumper.
http://www.novusautomotive.nl/Assortiment/tabid/62/CategoryID/59/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
@*Jurgen* wrote:Als je van 1 merk een groep A en een groep N uitlaat naast elkaar zet, maakt de groep A toch echt een bak meer herrie dan de groep N. En zeker voor een x16xe is groep N gewoon voldoende doorlaat. Dat van de dempers ben ik wel met je eens.
Zelfs dan is dat geen garantie dat Groep-A meer herrie maakt.
Ik weet toevallig van Novus dat je een Groep-N systeem kan pakken en dat maakt méér herrie dan de Groep-A systemen.
Simpelweg doordat er betere demping in de Groep-A systemen zit.
Dus ook die vlieger gaat niet altijd op.