Co waarde APK / geluidsmeting corsa c20xe

Okee, dus met de stekker los gaat hij ook armer lopen?

1200 toeren vonden ze bij mij te hoog om te meten, moest onder de 1000 zijn zeiden ze. Terwijl in de opgave staat dat iets boven 1000 gewoon binnen de specificaties is van deze motor...

Zolang hij niet meer als 1200 toeren maakt geen probleem.

Vaker met dit bijltje gehakt.

Ook IK heb ervaring met deze motoren.

Bij mijn Kadett-E-Combo C20XE ging de stekker van de lmm los als ie niet onder de 0,5 wilde

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Nou ja, bij twijfel of gezeik gewoon pin 20 aan massa leggen en lambda er uit halen, gelukkig dat dat bij een XE nog kan. (mits geen M2.8 )

Ik wil trouwens nog wel eens testen hoe het CO is als de temp sensor wordt gemanipuleerd. Veel hoor je dat je hem loeiheet moet rijden voor lager CO, maar zou me niks verbazen dat de temp sensor gewoon met een pot erover gemanipuleerd kan worden zodat er wat minder inspuiting plaats vind. Zo leid je de ECU in elk geval om de tuin dat het blok super heet is en dan wordt er minder benzine ingespoten en zou het CO moeten dalen, geen idee hoe de lambda daar op reageert, maar is het proberen waard. Ding zou bij 80 graden 300-400 ohm moeten zijn, dus als je er met een 500R of 1K potmeter met 100 ohm 2watt serieweerstand overheen gaat dan draai je hem eenvoudig in een standje dat de ECU denkt dat het blok de 100 graden voorbij is...

@Vinci wrote:Nou ja, bij twijfel of gezeik gewoon pin 20 aan massa leggen en lambda er uit halen, gelukkig dat dat bij een XE nog kan. (mits geen M2.8 )

Precies. Maar zoals ik zei; moet die volledig uit je uitlaat verwijdert zijn. Alleen dan word het gezien als zijnde "zonder lambda" !

Mijn rete vlotte Corsa-A gsi welke origineel geen lambda en Kat had (E16SE) bij apk 0,0co% met koelvin aan hooguit af en toe 0,1%

Lmm los, valse lucht veroorzaken etc etc, de manieren om co goed te krijgen

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Gaat bij een xe toerental te hoog om te meten, dus valse lucht is geen optie... minder benzine inspuiting wel..

En wat betreft uit de uitlaat verwijderd, ik heb het al vele jaren bij de hand 0.55% gemiddeld en kom bij een grote APK garage en die kijken naar aanwezigheid kat, lambda is niet bepalend zeggen zij. Maar zoals gezegd, auto is ook geleverd zonder kat en is van 1987, zou niet uit moeten maken volgens mij, maar misschien kijken ze er toch anders naar dan.

Terug
Naar boven