Calibra x25xe

Maurice89

Hoort bij de inboedel
Me calibra doet raar.

Sinds ik in de bergen reed waar het best goed deed regenen liep de auto ineens best wazig, ik zag dat me luchtfilter wel wat nat was geworden dus ik denk of dacht water in het filter dus wat warm rijde enzo zodat het overging maar niet heus :(

Als ik me auto nu start lijkt het een soort van een traktor loopt soort van tok tok tok tok tok en als ik gas geef tot 2 duizend toeren loopt die beroerd ook met weg rijde als ik weinig gas geef loopt die kut. Als ik gewoon wat snelheid heb of op de snelweg rijdt hij gewoon.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van het traktor effect? Miss tog door de filter die nat is geweest?

Tog eerst me bougies bekeken en bij 1 bougie was een zo'n kant er helemaal af. Je hebt bijv die twee boogjes + een smal puntje waar de vonkjes komen, maar bij 1 bougie was dat ene puntje helemaal weg en soort van aangekoekte troep en op de zuiger gekomen enzo. Hopelijk gaat het weg met gewoon wat rijde enzo anders miss kop eraf en eens kijke wat voor troep erop zit :( Nu de nieuwe bougies erin zitte rijdt die wel weer een stuk feller maar stationair blijft het een traktor maar lang zo erg niet meer.

Tog eerst me bougies bekeken en bij 1 bougie was een zo'n kant er helemaal af. Je hebt bijv die twee boogjes + een smal puntje waar de vonkjes komen, maar bij 1 bougie was dat ene puntje helemaal weg en soort van aangekoekte troep en op de zuiger gekomen enzo. Hopelijk gaat het weg met gewoon wat rijde enzo anders miss kop eraf en eens kijke wat voor troep erop zit :( Nu de nieuwe bougies erin zitte rijdt die wel weer een stuk feller maar stationair blijft het een traktor maar lang zo erg niet meer.

Doet ie rammelen?? (metaal gekletter), dan heb je kans dat het stukje bougie klem heeft gezeten tussen de zuiger en de cilinderwand, en als dat het geval is ben je klaar.... als je begrijpt wat ik bedoel.

Willem

Doet ie rammelen?? (metaal gekletter), dan heb je kans dat het stukje bougie klem heeft gezeten tussen de zuiger en de cilinderwand, en als dat het geval is ben je klaar.... als je begrijpt wat ik bedoel.

Willem

Ik begrijp het en metaal geknetter hoor ik niet hoor alleen me hitteschild, kan zoiets zomaar gebeuren of heb ik weer eens pech

Ik begrijp het en metaal geknetter hoor ik niet hoor alleen me hitteschild, kan zoiets zomaar gebeuren of heb ik weer eens pech

Nee me auto gaat maandag na de spuiter en als die daarna klaar is kan de uitlaat er onder dus is nog even afwachten.

En me midde demper rammelt als een gek of word daar het rammelen mee bedoelt? Als ik er tegen aan duw is het wel minder.

Nee me auto gaat maandag na de spuiter en als die daarna klaar is kan de uitlaat er onder dus is nog even afwachten.

En me midde demper rammelt als een gek of word daar het rammelen mee bedoelt? Als ik er tegen aan duw is het wel minder.

Dacht dat je doelde op rammelen vanuit de motor....

als de uitlaat rammelt omdat ze niet goed loopt moet je het volgende eens nakijken:

- Valse lucht inlaat traject

- vervuilde of defecte injector

- vervuilde gasklep

- vervuilde stappenmotor

- Slechte bougies / kabel / bobine

- verkeerde sensorwaarden van LMM, Temp-sensor, en evt andere sensoren.

Willem

Dacht dat je doelde op rammelen vanuit de motor....

als de uitlaat rammelt omdat ze niet goed loopt moet je het volgende eens nakijken:

- Valse lucht inlaat traject

- vervuilde of defecte injector

- vervuilde gasklep

- vervuilde stappenmotor

- Slechte bougies / kabel / bobine

- verkeerde sensorwaarden van LMM, Temp-sensor, en evt andere sensoren.

Willem

Hmm ok de moter hoor ik niet rammelen het is me middendemper.

En de bougies zijn woensdag nog vernieuwd en heb de kabels bij de bobine een voor een los getrokken en ze vonkte zoals het hoorde.

Maar maandag staat me auto bij de spuiter dus kan pas na het spuite eens goed bekijke of bijv die ene cilinder vies is of iets dergelijks en zal gelijk de gasklep schoonmaken.

Hmm ok de moter hoor ik niet rammelen het is me middendemper.

En de bougies zijn woensdag nog vernieuwd en heb de kabels bij de bobine een voor een los getrokken en ze vonkte zoals het hoorde.

Maar maandag staat me auto bij de spuiter dus kan pas na het spuite eens goed bekijke of bijv die ene cilinder vies is of iets dergelijks en zal gelijk de gasklep schoonmaken.

Lang leven, ik heb zoals altijd pech :fy1 :cry :cry :cry Me auto rijdt op 5 cilinders :cry Compressie was 0 :( Nu ga ik wss met spoed een goedkope opel astra hale en me auto schorsen zodat ik in de winter me koppe laat reviseren :cry Hij liep de laatste tijd zo mooi :swear Auto ook tijdelijk voor niks gespoten achja wat doe je er tegen :(

Terug
Naar boven