@CORSA BB wrote:Carpento EN mckaamos
julie rijden klaarblijkelijk geen automaat..
dus waar hebben we het over.
(heren..,bij aankoop van andere wagen en zonder onderhoud historie, is het wel raadzaam om alle vloeistoffen te verversen.
en om die reden rijd ik nu met dat vloeibare goud rond.)
dexron 6 is pas in 2006 op de markt.
voor de nieuwe generatie automatische versnellingsbak.
omdat je het gewoon mag/kan mengen met andere dexron olie zit het nu in die van mij.
en voor iedereen die er een andere theorie op na houd...ik ondervind het nu in de praktijk.
en omdat het kan.
bb
king:
Joh, alsof ik nog nooit automaat heb gereden

Dat ik er zelf geeneen heb, zegt niet dat ik niet weet wat het is, hoe het werkt en wat de onderhoudsvoorschriften zijn. Hell, ik heb vaak genoeg bakolie gewisseld aan alles van duitse wagens tot aziatische, waaronder ook automaten.
Het maakt niet uit of je een automaat of een handbak hebt. Na het verversen van de versnellingsbak olie schakelt hij altijd veel beter als eerder. Alleen als er een technisch probleem is helpt het niet.
Sowieso wordt versnellingbak olie met zeer grote regelmaat over het hoofd gezien bij onderhoudsbeurten. Zelfs bij een auto met bekende onderhoudshistorie kan je er bijna vanuit gaan dat het nog nooit is vervangen.
En ik wil niet zeggen dat Dexron6 niet goed is, maar ik durf wel te beweren dat je hetzelfde resultaat had gehad met good old Dexron 2