origineel gepost door kipracing
niemand hier die ook een ascona c20let motor er in heeft gehangen?
Ik heb destijds zo'n ding voor mezelf gebouwd, dat was in '94,'95.
LET met 6bak, remmen van Kadett E16V, net als de achteras. Past met weinig problemen, enkel de handremkabel is iets anders.
Voor de 6bak heb ik wel zeker 1 gehele nieuwe steun gemaakt, voor zover ik me nog kan herinneren.
Benzinetank van een 18i genomen.
Ik weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat ik ook de veerpoten en stuurbekrachtiging van kadett E heb gebruikt.
Alles gewoon 4gaats dus.
Op zich liep het ding wel lekker. Met accelereren ging die alle kanten op, behalve rechtdoor. Jammer dat zo'n 6bak niet is gespert.
Uiteindelijk heb ik de rdw-keuring aangevraagd, maar na de de voorkeuring moest ik naar TCL.
Echter had ik niet veel zin om veel geld te moeten uitgeven om een 4cilinder op kenteken te behouden.
Dus werd de LET vervangen door een X30XE, en daarmee naar TCL voor 6cilinder op kenteken.
Ik heb maar 1-2jaar met de Turbo gereden
Met de X30XE heb ik ook maar ongeveer2 jaartjes gereden. Dit was de enige voorwieltrekker welke ik 7jaar heb gehad, hierna was het definitief enkel nog achterwieltrekkers.
Maar toch veel plezier mee gehad.
Gekocht als 16S, vervolgens 18i, daarna16V met F16, - 16V met F20, - 16V met F28, - LET met F28, - X30XE met F28.
Je zou bijna zeggen meer gesleuteld dan gereden.