Alarm Astra F

Opel_Bjorn

Post veel
Ik heb problemen met het alarm van mijn Astra F cabrio (X18XE). Het viel me ineens op dat het LED niet meer knipperde. Vroeger ging het alarm af als ik de koffer eerst opende, dat doet die nu niet meer. Het LED blijft uit. Als ik op het knopje duw om het "glasbreuk alarm" de deactiveren, dan gaat de LED branden zolang ik op het knopje duw. Vroeger begon het dan te knipperen en werd de bewegingssensor gedeactiveerd. Ik heb hem als eens uitgelezen met OPCOM maar er kwam geen fout naar boven. Hebben jullie een idee wat er mis kan zijn?

In het boekje staat dat de zekering achter de zekeringkast zit. Moet je dan het zekeringkastje demonteren?? Aan de voorkant zit er in ieder geval geen van het alarm.

Waar zit dat kreng van een zekering verstopt?? Ik heb daarnet de zekeringkast eens los gehaald maar ik kon geen zekering van het alarm (10A) vinden. Die van de cabriokap (30A) heb ik wel gevonden. Heb me dood gezocht naar dat ding maar ik vind ze nergens. Weet iemand waar ik moet gaan zoeken??

Is het een origineel alarm dat fabriek-af in de auto zat of achteraf ingebouwd?? Bij dat laatste zitten ze elders..

Hip hoi!! Probleem opgelost!!! :wors king: :-D Het probleem was natuurlijk weer iets zéér belachelijk. Ik ben dus op zoek gegaan naar de computer van het alarm en die zat zoals hierboven vermeld onder de ECU in de rechter A stijl. Dus stekker er een keer uitgehaald en terug ingestoken... en men Astra loeit weer harder dan een koe!!! Wss zal de computer vastgelopen zijn ofzo.

Terug
Naar boven