@juruca wrote:@koenelsenaar wrote:Ja, dat klopt. Imitatiepomp 150 euro, een hella pomp dik 250 en dan nog monteren + afvullen.
Nu ben ik wss voor 30 euro klaar.
Mooi man, waar heb je die spoel gekocht dan voor die 30euries ?
Ga je um zelf vervangen want vervangen doen ze niet voor nix neem ik aan ?
En kan de spoel dan vervangen worden zonder het systeem van druk te laten en weer te moeten vullen ?
http://www.bogijn.nl/onderdelen/artikel/205/nrf/38420/compressor-airconditioning" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vervang hem inderdaad zelf, zo'n magneetkoppeling moet wel lukken, als motoren en versnellingsbakken wisselen ook al lukt, moet het goed komen

.
@ Carlo: Ik dacht er zelf aan om de boutjes vd poulie eerst effe een slag los te draaien als de multiriem er nog op ligt, zodat je hem met een tweede E dop tegen kunt houden op de krukas, dat voorkomt meedraaien. En dan de boel uitbouwen zoals jij omschrijft.
@ Wim: nee ik moet hem nog binnen krijgen, ivm de pinkster duurt dat effe, maar hij gaat er zsm op.
Ik had t gezien van je schakelaar op Fb geloof ik, wel weer fijn, een koel interieur.
Ik had mijn airco van Vectra B laten vullen bij de dealer, en die wilde er wel een nieuwe condensor in zetten voor 400 euro want ik verloor 400 gram koudemiddel in een jaar.
Toen wilde de aircoboer(bij dhz garage hier) me wel een nieuwe leiding verkopen ivm oring die lekte. Toen naar een echte STEK airco boer en die heeft voor 30 eu die o ringen vervangen incl afvullen...
Hoop lui willen je direct een hoop geld afhandig maken als er wat loos is, maar ik weet inmiddels weer beter.