Ik ga bij mijn astra g 2002 ecc inbouwen, automatische airco dus.
Had voordien geen airco.
Ik heb kachelhuis ecc met bedieningspaneel gekocht voor 80 dacht ik, dan nog eens 90 kwijt voor middenconsole met uitsparing, grijze 32-pins stekker en zonnesensor.
De aircocompressor en leidingen, samen met de condensor, heb ik uit een sloopwagen, dus eigenlijk gratis.
Als je alles achteraf zelf wil kopen, denk ik toch makkelijk een paar honderd euro kwijt aan materiaal, en dat zit ie er nog niet in want heel het dash moet eruit, kabels inbouwen, waarschijnlijk moet je twee uitsparingen uitfrezen uit je scheidingswand tussen cabine en motorruimte.
Dan nog leidingen leggen, alles weer inbouwen....
Het is wel wat werk als je het zelf doet.
Materiaal kan je (redelijk) goedkoop vinden bij de sloop, maar ecc's zijn ook niet zo heel dik gezaaid heb ik al gemerkt...
verder is inbouwen ecc gelijk aan handmatige airco, enkel andere kabels dacht ik.
Moet ook kachel vervangen, gaten boren enzovoorts.
Bij mij waren de kosten al bij al 200 euro, beetje ruim gerekend want heb mss nog kabel nodig enzo.
Das wel goedkoper dan wat je er normaal zou voor kwijt zijn, maar zoals ik al zei, ik had de duurste onderdelen gratis uit een sloopwagen die ik had gekocht.
Ik denk dat het idd goedkoopste zou zijn een sloopwagen te halen, hier alles uit te halen en de rest weer te verkopen, maar das jouw keuze uiteraard

.