Aansluiting voor brandstofdrukmeter?

hinterachse

Post weleens wat
Weet iemand of er ergens bij het injectiesysteem van een CIH een aansluiting zit om de brandstofdruk te meten?

En als die er niet zit, hoe ik die dan wel kan meten?

bij een 2.2 zit een zwart dopje als je die er af draait zie je een ventiel zitten daar kun je een drukmeter of regelaar op aan sluiten

Das heel mooi! Maar kun je me dan misschien ook wat preciezer vertellen waar dat dopje mag zitten? Ik neem dan aan dat dat dopje ergens op de toevoer of retourleiding moet zitten?

op de fulrail zit een ventiel net als bij een wiel daar zit een plastic ventieldopje op of een metalendopje soms zijn die dopjes weg maar dan zie je een ventiel zitten als ik het goed heb aan het eind van de rail ergens boven op dit even uit mijn hoofd

[quote quote=18347066]op de fulrail zit een ventiel net als bij een wiel daar zit een plastic ventieldopje op of een metalendopje soms zijn die dopjes weg maar dan zie je een ventiel zitten als ik het goed heb aan het eind van de rail ergens boven op dit even uit mijn hoofd

[/quote]

Gij hebben de 2.4E in gedachten of de moderne motoren?

Daar ben ik ook bang voor, ja. Bij mijn 2.2 heb ik twee U-vormige leidinkjes met aan ieder twee aftakkingen naar de corresponderende injector. In het midden tussen die twee U-vormige leidinkjes zit de resp. brandstof toevoer en retourleiding. Maar nergens een aansluiting om een meter op aan te sluiten.
Ik ben haast geneigd te gaan denken dat ik zelf ergens een T-stuk tussen moet gaan boetseren.https://opel-forum.nl/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_smile.gif

Aha,das duidelijk. mijn injectiegebeuren ziet er toch wel wat gedateerder uit. Op de foto waarnaar jij verwijst lijkt de brandstof rail een gegoten onderdeel.
Bij mij is het echter wat meer "houtje touwtje" en zijn het het gewoon gebogen (stalen, volgens mij) buisjes.
Vandaar het ontbreken van een testaansluiting, waarschijnlijk.

Terug
Naar boven