Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan heb je de verkeerde code ingevoerd. Je zou kunnen proberen via de dealer.
Dat heb ik wel meer gehoord.
Ik heb die van mij door Hartgerink in Hengevelde laten programmeren.
Dat kan inderdaad niet met een opcom.
Kan me niet voorstellen dat het programmeren bij de dealer €100,00 kost. Ik heb bij mijn Zafira-A ook al eens laten doen door de dealer en was toen ongeveer €25,00 kwijt.De bovenste stekker is voor aansturing van het display en CD wisselaar.
De onderste 2 zijn de stekkers voor luidsprekers en voeding.
Als de nieuwe radio 2 ISO stekkers heeft met een stukje kabel eraan dan kun je die er zo in klikken. Alleen zou dan de rode en de gele draad om moeten wisselen ivm geheugen radio.
Er zijn ook ISO op ISO verloopkabeltjes waar de 2 draden reeds gekruisd zitten.
31 juli 2019 om 11:24 In reactie op: Verkeerde CAN diagnose – stekker of is er meer aan de hand? #18367767Als jou lezer alleen can bus is dan werkt hij niet want een Zafira-A heeft geen can bus.
20 juli 2019 om 10:11 In reactie op: Van 7 polig naar 13 polig moet ik dan een nieuwe kabelset kopen? #18367574Ja dan heb je een andere kabelset nodig.
Of je die extra draad nog moet trekken zou ik zo niet weten.
20 juli 2019 om 09:57 In reactie op: Van 7 polig naar 13 polig moet ik dan een nieuwe kabelset kopen? #18367572Als het om 1 draad gaat die je extra wil aansluiten zou je een losse 13polige aansluitdoos kunnen aanschaffen. Dan kan de rest van de kabelboom blijven zitten.
Wat betreft je display.
Bij de dealer kunnen ze deze programmeren zodat de datum blijft staan, anders krijg je een blanco stukje op je display.
Kun je inderdaad beter een CDR2005 via mp aanschaffen of een andere radio aanschaffen.
Hm. Dan zal je de radio moeten (laten) repareren. De aan/uit/volume knop is leverbaar via aswo service.
Is er dan niet een zekering kapot?
Volgens mij moet je de CD eruit kunnen halen dmv de ejectknop zonder dat de radio aan staat. Gaat de radio ook niet aan als je de auto op contact zet?
Graag gedaan en succes.
De code index kun je door de dealer aanlaten passen of door iemand met tech2 of mdi.
Volgens mij moet de codeindex 024 zijn ipv 023.
Je kunt de codeindex uitlezen door je auto op contact te zetten en de radio uit te zetten. Dan de R en S knoppen op de ruitenwisserhendel tegelijk indrukken en ingedrukt houden. Dan zou op je display een aantal getallen moeten verschijnen. Oa bijvoorbeeld 002 of iets vergelijkbaars. Dit is de codeindex. Deze kun je vergelijken met de code in de link die ik gepost heb.
Het zou kunnen dat er een sensor defect is of dat je bandenmaat niet klopt. Maar wat ook kan is dat je MID vervangen is en dat die verkeerd geprogrammeerd is. Normaal worden ze geprogrammeerd op combinatie van motor code en bandenmaat. Dit wordt ook wel de CODE INDEX genoemd.
Ja dat doen ze.
Die kunnen allebei.
Je kan ook nog kiezen voor de Philips SC201C, SC804C, SC804CDC, CAR400, DC247, DC347 of Blaupunkt CAR300 of de Grundig SC303C.
Zou best kunnen dat het de boardcomputer is.
Je zou de radio er eens uit kunnen halen om die uit te sluiten.
Normaal gesproken verdwijnt de datum als je radio ingeschakelt is.
Misschien is je radio defect en niet de boardconputer.
Boordcomputer werkt via de Siemens.
Stuurbediening kan eventueel wel met een andere radio, mits deze geschikt is daarvoor.Het bovenste blok van de stekker is voor je display (TID/MID).
De stuurbediening zit in het onderste blok.Touch en connect is gemaakt door Bosch.
Je radio ontvangst kan zijn een losse stekker of defecte antenne.[quote quote=18359678]Ik heb in het verleden eens op het zafira forum gelezen dat er een speciaal relais geplaatst wordt in een stekker achter de zekeringkast.[/quote]
Staat ook hier op het forum beschreven. -
AuteurBerichten