Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zwiepte de meter op je dashboard altijd omhoog wanneer je de auto op contact zet, ook bij een lege tank? Sommige auto’s van VAG doen dat met alle meters.
Een verbod op het plaatsen van hyperlinks voor nieuwe accounts zou al schelen, dat is namelijk wat ze uiteindelijk doen.
Ardy is een spammer, bespaar je de moeite.
Wat is de foutmelding precies?
Deze labdasonde controleert de werking van de katalysator. Het kan ook zijn dat je katalysator kapot is.
31 juli 2022 om 09:53 In reactie op: Corsa van amper een jaar oud, verouderde navigatie en usbapparatuur #18474375Gebruik bij het formatteren als FAT32 de blokgrootte 32768 (of 32k). Ik gebruik guiformat-x64.
De ronde dop waarmee je de rugleuning kan instellen, kan je er gewoon af trekken. Zit geklikt op de as. Mocht je per ongeluk de as eruit trekken, dan ben je even aan het prutsen om die weer precies in het midden terug te schuiven.
Als de dop eraf is, kan je de plastic trim eraf schroeven (schroefje aan onderzijde) en kan je bij de gordel. Monteer de bout van de gordel met schroefdraadborgmiddel.
Voordat je de stekker van de gordelspanner los haalt, kan je het best de accu loskoppelen en even wachten. Anders krijg je een foutmelding in het airbagsysteem.
Popnagels kan je uitboren or de kop eraf slaan.
Heb je een aftermarket radio of iets anders wat inplugt op de canbus?
Waarom vraag je dit? Wil je de auto verkopen?
In welk land woon je? Heb je de boekjes bij de auto?
Je zou hem een paar keer op/van slot kunnen halen, zowel van buiten als van binnen.
Achter het deurpaneel kan je in ieder geval bij een Astra G bij de kabels die het slot bedienen, al denk ik niet dat je dat paneel eraf krijgt met de deur dicht.Wat ook kan, is dat de nullaststappenmotor (idle control valve) vast zit of kapot is. Hiermee regelt de motorcomputer het stationair toerental.
Dat wordt elektronisch geregeld. Als het te laag is, kan het zijn dat een temperatuursensor kapot is en de motorcomputer denkt dat hij al warm is.
22 april 2022 om 10:51 In reactie op: Astra g trommelremen vervangen door schijfremmen kan dit? #18463432Wat is de reden dat je dit wilt doen?
De foutcodes die je noemt zijn:
P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0135 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)Welke codes zijn er nog meer?
Als hij echt zoveel olie verbruikt, kan dat verklaren waarom de (auto denkt dat de) katalysator kapot is. Maar ik zou eerst kijken of je de rest kan repareren.
Doen de twee cilinders al vanaf een koude start niet mee of pas als de motor warm wordt? Dat kan het voor een garage bemoeilijken om iets te vinden.
[quote quote=18463374]Foutcodes Po 130 135. PO420 en diverse andere codes gehad. Die fouten heb ik laten wegschrijven voor €300 bij Westronics in Naaldwijk. De foutcodes waren weg en ik was blij.[/quote]
Wat bedoel je precies met ‘laten wegschrijven’?
Met xenon in de oorspronkelijke lampunits krijg je nooit een goed lichtbeeld, hiervoor moet je op zijn minst projectors inbouwen. Nog beter is het om originele lampunits te plaatsen waar af fabriek al xenon in zit. Bij xenon horen ook een automatische hoogteregeling en koplampsproeiers, om verblinding van tegenliggers te voorkomen.
Voor LED geldt in principe hetzelfde.
Zekering gecontroleerd?
18 april 2022 om 09:48 In reactie op: Opel Corsa c 1.2 koppakking lek, eventueel blok swap #18463122Houd er rekening mee dat je de nieuwe motor ook op kenteken moet laten zetten, als het een andere is dan er oorspronkelijk in zat.
Ik ken de elektra van deze auto niet, maar misschien is het dit. Het kan zijn dat de auto a.d.h.v. de belasting van de motor voelt of het raam dicht is. Als een elektromotor wordt geblokkeerd, loopt er namelijk een grotere stroom dan wanneer hij draait. Als het raammechanisme te stroef loopt, zou de auto dat kunnen interpreteren als “de motor wordt geblokkeerd dus het raam is al dicht”.
Je kan proberen om de raamgeleiders / afdichting smeren. Ik zou alleen niet weten waarmee dat kan.
Ik zie dat je ook een Astra G hebt (had?). Bij mijn Astra G is de lekstroom 0,02 A.
Ja, dat kan. De accuklem en accupool moeten met elkaar contact maken op het moment dat je de meter aansluit. Daarna kan je ze van elkaar halen, zodat de stroom door de meter moet vloeien. Deze werkwijze is nodig, omdat er anders te veel stroom door de meter kan lopen tijdens het aansluiten.
Er mag maximaal 100 mA (0,1 A) lopen. Dit is aan de ruime kant.
Houd er rekening mee dat auto’s met canbus een half uurtje nodig kunnen hebben om helemaal uit te gaan.
Als het motorstoringslampje brandt, is er dan een actueel probleem of kan het ook duiden op een probleem dat niet meer speelt?
Astra G, 1998, motorcode X16SZR. Met een paperclip lees ik P0481 uit. Dat is het “regelcircuit van koelventilator 2”. De motor heeft één koelventilator, die op twee snelheden kan worden geschakeld via twee relais. Beide werken als ik de spoelen van de relais handmatig massa geef.
Het lampje brandt sinds vorige week. Toen viel de motor uit doordat de brandstofpomp niet werd aangestuurd. De pechhulp heeft tijdens het foutzoeken mogelijk de relais van de koelventilator eruit getrokken.
Je kan nog een paar andere garages vragen om een offerte.
6 april 2022 om 16:32 In reactie op: Waar zit de eerste lambdasonde bij de Opel agila b 1.2 uit 2010 #18462097Afgaand op plaatjes op internet: de lambdasonde zit op de bovenzijde van de katalysator, vanuit de rijrichting gezien iets naar links. De katalysator is de dikke buis die aan het uitlaatspruitstuk hangt. Het uitlaatspruitstuk is het spruitstuk aan de voorzijde van de motor.
6 april 2022 om 16:24 In reactie op: Waar zit de eerste lambdasonde bij de Opel agila b 1.2 uit 2010 #18462093Motorcode K12B vind ik op internet.
Bij de Z12XEP zit hij op het uitlaatspruitstuk, zie https://www.youtube.com/watch?v=Rrkhuz8pHYE
-
AuteurBerichten