ZOEK! Jong gezin beroofd van degelijke gezinsbak

Forumindex Forums Overige Gestolen & Vernield ZOEK! Jong gezin beroofd van degelijke gezinsbak

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266861
    TWA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2010

      Ach, je eerste kind. Je eerst familiewagen. Je eerste beroving. Jawel, dat laatste hoort er tegenwoordig ook een beetje bij in dit land. Onverlaten hebben bij jonge ouders Marit en Merlijn uit de Utrechtse Rivierenwijk midden in de nacht de autosleutels gejat uit de woning. Weg was de Opel Astra Wagon 1.8 automaat. Wanhopig mailen de slachtoffers GeenStijl, want de politie heeft al aangegeven dat ze de auto nooit meer terug gaan vinden. Jup, dat je meer hoop hebt op een oproep via GeenStijl dan in de politie. Daar staan we nu. Hardwerkende, jonge mensen met een pasgeboren kind, die kunnen financieel en emotioneel de klap van gestolen auto slecht verwerken. Weet u hoe kut? Heel kut. Bovendien zijn Marit en Merlijn absoluut Goede Mensen. Ze kopen een oerdegelijke Duitse wagon in plaats van een goedkope Aziatische botsauto, omdat hun dochtertje de extra bescherming waard is. Dan ben je okee. Dus of u allemaal even wilt opletten op Opel Astra’s de komende tijd. Kenteken, voor zover die er nog op zit, 73-XN-BB. Extra foto’s na de break. Waarom kunnen kloothommels niet gewoon met hun klauwen van andermans spullen afblijven? Verdomme.

      Bron: geenstijl.nl

      #18241943
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Er blijft niks over van Nederland. Dit slaat echt alles. Totaal geen respect meer voor de meedemens.

        Iedereen zou van ander mans spullen af moeten blijven. :fy1

        #18241944
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Wat denk je van de politie ?
          Toch belachelijk dat ze nu al weten dat ze de auto niet terug gaan vinden.

          Rik :fy1

          #18241945
          opelkadetje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2004

            buiten het feit om dat het totaal van de zotte is dat zoiets gebeurd.. met alle spullen die gestolen worden maargoed.. met een nieuwere auto verzeker je toch wa+ of wa casco en dan is diefstal wel verzekerd…

            #18241946
            TWA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2010

              Whats new… :hmmz

              Veel te druk met “vogelspotten” in de berm op de A-, N- en bebouwde kom wegen…

              #18241947
              Foetsie
                Lid sinds:
                8 July 2014

                Mijn auto! Bedankt voor het delen.
                Ik lees al sinds de aanschaf van onze Astra op dit forum, maar heb me nooit aangemeld.

                Om direct de vraag/opmerking van “opelkadetje” te beantwoorden: de auto is WA+ verzekerd. Ik heb de auto bewust tegen diefstal verzekerd omdat deze redelijk nieuw is.
                We hebben een zogenaamde “gelijkwaardige auto garantie”. Waarschijnlijk is dat de dagwaarde van de auto. Uiteraard is dit minder dan wij voor de auto hebben betaald. En een gelijkwaardige auto (1.8 automaat met 100.000 op de teller) vind je niet (voor die prijs).

                Er is ’s nachts bij ons ingebroken, en de sleutel is uit ons huis gejat. Er is echter geen braakschade. Dus het is de vraag of de verzekering überhaupt iets gaat uitkeren. Vandaar dat ik een wanhopige poging heb gedaan om ‘m via de lezers van Geenstijl terug te vinden.

                Al met al is het ontzettend klote dat we onze auto kwijt zijn. Het is een super fijne & ruime auto, die heerlijk rijd. Ik heb er onlangs nog nieuwe schijven & blokken op gedaan (voor), en heb ‘m zelf een grote beurt gegeven. De rekening moet ik nog betalen…Dat maakt het nog net iets zuurder.

                #18241948
                TWA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2010

                  Hard man… Hopelijk vinden ze ‘m heel terug, ergens geparkeerd.

                  Enneh graag gedaan voor t delen, Opel rijders helpen elkaar nou eenmaal :thumb

                  Greetz Emiel

                  #18241949
                  wimdm
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 October 2012

                    bij sommige verzekerings maatschappijen moet je de sleutels en de boordpapieren kunnen voorleggen na diefstal. anders heb je zogezegd de wagen meegegeven. zotte wereld. bij mij gaan de autosleutels altijd mee naar de slaapkamer. alles ( gsm, geldbeugels, autosleutels) wordt in een mand gelegd en gaat mee naar boven. dan moeten ze het maar komen halen. en dan wacht ze een verrassing.

                    #18241950
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      Bij mij gaan die zaken ook mee naar boven. Ook de kentekenpapieren gaan mee.
                      Ze zullen wel boven komen maar ze komen niet meer beneden !

                      Rik :)

                      #18241951
                      wimdm
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 October 2012

                        autopapieren meenemen vindt ik een beetje omslachtig daar we met zn drieen met de wagen rijden.
                        in een vervangwagen zaten overlaatst kopieen van de papieren. ik vroeg aan de dealer wat de politie daarvan zegt.
                        als ze zindelijk vallen moet je de originele op het bureau gaan voorleggen, soms zien ze het door de vingers. ik heb wel kopieen thuis. scheelt een hoop tijd bij eventuele aanvraag nieuwe. laatst stond er een artikel in de krant bij ons van iemand wiens audi gestolen was. de wagen werd na een week reeds teruggevonden in frankrijk. helaas was de wagen al doorverkocht aan een nietsvermoedende. daardoor heeft het jawel 3 jaar geduurd eer de wagen terug was. en het mooist vanal: de rechtmatige eigenaar kreeg 24 uur de tijd om de wagen in het zuiden van frankrijk op te halen en anders bleef hij bij de koper. zottere wereld.

                        #18241952
                        saluma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 November 2010

                          heel veel sterkte!!!
                          Bij m’n baas zijn ze ook binnen geweest (werkplaats) en hebben een boot+trailer,glaswagen,verfspuiten,compressor,laptop,steigers enz mee genomen.Op hun dooie akkertje ff de werkplaats leeggeroofd.
                          En het zijn nietNederlanders geweest,want de glasaanhanger heeft een eigen kenteken.

                          Desalniettemin wens ik je veel sterkte met het verlies van de Astra!

                          #18241953
                          mantadevil
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            BIj inbraak zonder braaksporen ook wel insluiping genoemd kan de verzekering moeilijk gaan doen .Daar er geen sporen van braak zijn .heb zoiets mee gemaakt met de opa van mijn vriendin .Daar werd een complete kluis van de muur gehaald .
                            Hoewel er tegenwoordig zoiets bestaat als klop sleutels ben je binnen paar tellen binnen zonder schade achter te laten

                            #18241954
                            SimpleFace
                              Lid sinds:
                              14 July 2014

                              Triest van de politie, maar tegenwoordig halen ze auto’s binnen enkele uren uit elkaar om de onderdelen. En zie dat maar eens terug te vinden. Een camera systeem in de auto die foto’s/videos kan uploaden bij beweging/detectie lijkt mij wel heerlijk, hoewel ook dan nog het een lastige zaak kan zijn.

                              Zwaar klote, en dan ook nog binnengeslopen, sterkte man.

                              #18241955
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Mn achterbuurman zijn astra is ook gestolen.
                                Waarschijnlijk zijn zijn sleutels gekopieerd toen er bouwlieden in huis waren voor een kleine verbouwing.
                                Geen inbraak niks.
                                Nu hangen er camera’s. :thumbup

                                #18241956
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  @wimdm wrote:

                                  bij sommige verzekerings maatschappijen moet je de sleutels en de boordpapieren kunnen voorleggen na diefstal. anders heb je zogezegd de wagen meegegeven. zotte wereld. bij mij gaan de autosleutels altijd mee naar de slaapkamer. alles ( gsm, geldbeugels, autosleutels) wordt in een mand gelegd en gaat mee naar boven. dan moeten ze het maar komen halen. en dan wacht ze een verrassing.

                                  Kom op man, is toch eigenlijk te gek voor woorden. Ben zelf ook enigszins angstig dat ze binnen komen en de sleutels van de kadett mee nemen, maar ik weiger om alles mee naar boven te nemen. Je loopt nog het risico dat ze je martelen voor de sleutels ook :shock: :shock:

                                  Dit allemaal dankzij het half zachte beleid van onze geweldige regering :fy1 :fy1 :fy1 :fy1

                                  #18241957
                                  TWA
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 June 2010

                                    Nope geen regering…Rechters ten eerste, maar ook geen goed woord over verzekeringsmaatschappijen. Zij bepalen wat wel en niet is gedekt. Zie het als het ziekenfonds. Wel weer duurder want oh oh oh wij (de mensen) claimen te veel, maar ondertussen loopt een directie lid weg met MINIMAAL (!!!!!1!!) 2 TON BONUS :ass

                                    Ben aan de andere kant allang blij geen VAG autobezitter te zijn. Heb je een f*ckin’ Golf 6 R32 voor je deur staan (buurman) en moet je met zo’n kinderslot op je stuur de auto beveiligen…dat is pas triest :jerry :jerry

                                    #18241958
                                    Knutselsmurf
                                      Lid sinds:
                                      29 September 2014

                                      Heel veel sterkte. Ken dat gevoel, 2 auto’s van 200-500 euro handelswaarde zijn hier al verdwenen…nooit meer wat van gehoord. Zou je zeggen, zo’n oude bakken :???:

                                      #18241959
                                      2000
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        @TWA wrote:

                                        Nope geen regering…Rechters ten eerste, maar ook geen goed woord over verzekeringsmaatschappijen. Zij bepalen wat wel en niet is gedekt. Zie het als het ziekenfonds. Wel weer duurder want oh oh oh wij (de mensen) claimen te veel, maar ondertussen loopt een directie lid weg met MINIMAAL (!!!!!1!!) 2 TON BONUS :ass

                                        Ben aan de andere kant allang blij geen VAG autobezitter te zijn. Heb je een f*ckin’ Golf 6 R32 voor je deur staan (buurman) en moet je met zo’n kinderslot op je stuur de auto beveiligen…dat is pas triest :jerry :jerry

                                        Deze sloten slaan ook nergens op, ze zagen binnen 10 seconden een spaak van je stuur door.

                                        #18241960
                                        D-gek
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 August 2008

                                          Zoals dit stuurslot erop zit hoef je niet eens te zagen of moeite te doen…die linkerhaak/zijde omhoog duwen tot onder de toetsen is voldoende, pakje ‘m er zo tussenuit :hmmz

                                          #18241961
                                          MrAstra
                                            Lid sinds:
                                            4 April 2014

                                            @opelkadetje wrote:

                                            buiten het feit om dat het totaal van de zotte is dat zoiets gebeurd.. met alle spullen die gestolen worden maargoed.. met een nieuwere auto verzeker je toch wa+ of wa casco en dan is diefstal wel verzekerd…

                                            Als dit betaalbaar was in nederland zou iedereen dit doen ja.

                                            #18241962
                                            Foetsie
                                              Lid sinds:
                                              8 July 2014

                                              Geloof het of niet, de auto is terecht! 5 maanden na de diefstal kregen wij vorige week een telefoontje van de politie. De auto was aangetroffen en er werd spooronderzoek gedaan. Ik heb 2 dagen later gebeld met de agent die ‘m heeft aangetroffen, hij kon mij redelijk gedetailleerd vertellen in wat voor een staat de auto was en wat er nog in lag.
                                              De auto is hemelsbreed een paar honderd meter verderop in een “hofje” aangetroffen. De auto stond geparkeerd op de parkeerplaats tussen 2 flats in. De politie is ‘m toevallig tegengekomen toen ze daar moesten zijn voor “een melding”. Er zou wat schade aan de achterkant zijn, en voor zover ik kon inschatten lagen al onze spullen er nog in.

                                              Na veel heen en weer bellen met de verzekering & het sleepbedrijf (waar de auto stond), heb ik toestemming gekregen om 1. mijn spullen er uit te halen, en 2. te beoordelen of ik de auto terug wil kopen. De verzekering is nu immers eigenaar.
                                              De auto zag er van binnen uit alsof er niets was gebeurd. De buitenkant was vies, van het buiten staan. De achterkant had inderdaad wat schade. Niet “helemaal in elkaar”, maar wel flinke parkeerschade. Bijna al onze spullen lagen er inderdaad nog in.
                                              Gezien de prijs die we er voor zouden moeten betalen, en het feit dat we al een andere auto hebben, hebben we besloten om de auto niet terug te kopen.

                                              Voor de geïnteresseerde: houd BCA in de gaten ;)
                                              https://nl.bca-europe.com/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              Ik zal de privacy shades in de te koop-rubriek aanbieden. Uiteraard voor een goede prijs :)

                                              Eind goed, al goed?

                                              #18241963
                                              TedMechanic
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2007

                                                Dus iemand doet alle moeite om de autosleutels uit een huis te jatten, om vervolgens de auto een paar honderd meter verderop te parkeren.

                                                Of is er daadwerkelijk veel mee gereden (kilometerstand?), maar dan is het een behoorlijk groot risico om er nog mee terug te gaan naar de buurt waar je ‘m gejat hebt.

                                                Je zou verwachten dat die ergens voor een ramkraak gebruikt wordt of naar het oostblok verscheept wordt. Het is nu niet het type auto voor puur en alleen een joyride.

                                                #18241964
                                                Foetsie
                                                  Lid sinds:
                                                  8 July 2014

                                                  Er was geen sleutel aanwezig, en volgens mij was de accu zelfs leeg. Dus ik heb de kilometerstand niet kunnen checken. De politie kon ons niet vertellen of de auto was betrokken bij criminele activiteiten (of mag dat niet vertellen).
                                                  Toen de politie ons vertelde over de schade aan de achterkant dachten wij ook direct aan een ramkraak o.i.d., maar dan zou er veel meer schade moeten zijn.

                                                  Ik kan meerdere scenario’s bedenken hoe/waarom de auto daar beland is. Maar het blijft gissen.

                                                  #18241965
                                                  KadAstra-EF
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 July 2010

                                                    ongelofelijk dit :shock: :shock: :shock:

                                                    Maar fijn dat je in ieder geval weet waar jullie (ex) auto is gebleven.
                                                    Success met de afhandeling verder.

                                                    Rik :D

                                                    #18241966
                                                    GSE
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 August 2006

                                                      Ik heb geluk mijn auto wil niemand hebben…….Een Opel Monza 3L automaat met een dagwaarde van 14 cent de kilo met 1 op 6 op benzine….Daar is geen handel in :)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.