Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Zelfbouw auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2013 om 11:15 #18143166
@trashmetal wrote:
@Klopper wrote:
Zal al een wonder zijn als ik een werkruimte heb :P Zoek nog steeds iets in de buurt voor max 80,- in de maand inclusief elektra
Ik betaal al meer voor een garagebox ZONDER stroom :D :shock:
Betaal voor 100m² €200,- all-in… Maar dan wel zelf verlichting ophangen, entresol maken, trap bouwen, enz.
Stroomvoorzieningen: 230V(direct aanwezig) en uitbreiding 230V en aanleg 380V wordt aangebracht indien gewenst.
Al met al niet veel geld, en gelukkig wordt die €200,- verdeeld over 2 personen, maar toch… Goedkoper heb ik nog niets kunnen vinden!Gr.
Pastra13 juni 2013 om 14:04 #18143167Mja, delen met meerdere personen (3-4) zou voor mij ook wel ideaal zijn. En zooi zelf aanleggen is geen enkel probleem. Alleen dan ook nog het euvel dat ‘t enigszins in de regio moet zijn.
Dat zo’n ladderchassis zwaar zouden zijn had ik eigenlijk al wel verwacht. 1> het zijn Amerikanen, alles moet groot en 2> Pickups moeten nou eenmaal stug en sterk zijn.
14 juni 2013 om 06:52 #18143168Een Mercedes-Benz G-klasse heeft ook een apart ladderframe. En met name de oudere zijn niet zo duur.
Is ook wat korter dan die enorme dingen uit de US van A.Andere mogelijkheid: donorauto kopen en de carrosserie eraf slijpen. Houd je een slappe vloer met motor en alles over. Dan kun je dat versterken en kom je ook wel een eind, denk ik. Maar dat is wel een bak werk.
14 juni 2013 om 13:09 #18143169eh dwalen we niet een beetje af ?
in zijn eerste post wil hij een auto(tje) van 5 tot 600 kg bouwen met een kleine motor !
weet niet hoe je dat wilt doen met een ladder chassis van een benz ?
als je zo licht wilt wordt het of donkervoort achtig of richting ariel atolals je al iets met een ladder chassis wilt kom je eerder bij zoekiezoekie uit.
dat is al weer wat kleiner.
en dan een eigen ontwerp body van polyester maar ook dan ben je al over de 600 kg heentheun
14 juni 2013 om 13:41 #18143170Tja, Martin begint zelf over een ladderchassis van een pick-up uit de VS.
Dan is onze MB G-klasse al weer een stuk kleiner en lichter.Overigens pak je het chassis van een G-klasse (zonder blok en onderstel) in je eentje, dat is zo zwaar nog niet.
Als je het dan nog kunt inkorten, lichte motor erin, op zoek naar een licht onderstel gaat of zelf bouwt, dan kom je nog niet op een enorm gewicht.Ik denk dat voor een zelfbouw 600 kg wel extreem licht is, tenzij je iets wilt bouwen zonder echte body, dus dan moet je meer kijken naar iets als een Ariel Atom. Anders kom je al gauw uit op exotische (dure) materialen.
14 juni 2013 om 22:50 #18143171Kever bodemplaat gebruiken..
15 juni 2013 om 06:44 #18143172AnoniemLid sinds:
1 January 1970had hier een ladderframe van een range roverclassic
maar daar konden ze je aan vast binden
daar liep je in je 1tje niet mee wegdat van een mb g zal niet veel lichter zijn ;)
ik zeg koop ergens een kitcar project
met bestaand kentekenen borduur daar op verder
anders wordt t n gebed zonder eindvraag kadett 4×4 maar eens hoe makkelijk
je hier iets op kenteken krijgt ;) ;)zelfs via buitenland valt dat tegen ;)
staan vaak zat leuke kitcar dingen op mplaats
ik chekk dat zelf ook wel eens wil tzt nog eens een lotus super 7 of donkervoort achtig iets bouwen met een c20let ;)14 september 2013 om 21:55 #18143173misschien 1400 tsi van volkswagen :puke valt veel vermogen uit te halen of een 1200tsi :thumb grts
16 september 2013 om 09:19 #18143174@Eviltruckdriver wrote:
misschien 1400 tsi van volkswagen :puke valt veel vermogen uit te halen of een 1200tsi :thumb grts
Deze kunnen standaard al niet veel hebben..
Laat staan als je ze gaat kietelen..
Lijkt me niet heel verstandig..Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.