Zelf ECU updaten astra K via tis2web SPS software

Forumindex Forums Modellen Astra Zelf ECU updaten astra K via tis2web SPS software

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18379431
    xcode
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 July 2020

      Beste mensen,

      Na regelmatig op dit forum gekeken te hebben, toch maar eens een account aangemaakt.

      Heeft iemand op dit forum ervaring met zelf updaten van de auto via tis2web SPS en die me hierover meer kan vertellen hoe dat gaat?

      Ik probeer al een tijdje Android auto op mijn Astra K 2016 te krijgen. Maar de dealers die ik benader vragen zich 300+ euro voor de update.
      Ik ben er achter dat iedereen met een BTW nummer gewoon tis2web SPS subscription voor 2 uur kan aanvragen. De auto updaten kun je dus gewoon zelf doen, een dealer is hiervoor niet nodig. Ik heb zelf het gevoel dat deze mogelijkheid eigenlijk niet echt bekend is onder de mensen.

      Iemand die zijn ervaring met mij wil uitwisselen?

      #18379802
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        lijkt me sterk dat opel dat vrij gaat geven voor iedereen met een btw nummer, ook dealers krijgen tegenwoordig een rekening als ze software moeten vernieuwen als het geen garantie is ( werk zelf bij een dealer )

        #18379892
        pjotter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2013

          Volgens mij kan dit alleen via de dealer gaat via duitsland zij moeten hiervoor inloggen en de juiste software downloaden en installeren op je auto

          volgens mij kost dit voor opel zelf 35€ en de tijd dat ze hiermee bezig zijn je kunt via deze onderstaande site de kosten zien

          https://tis2web.service.gm.com/tis2web

          #18379988
          xcode
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 July 2020

            Het is niet Opel, maar GM en nu PSA die dit vrijgeven voor iedereen.

            In dit document staat dat het beschikaar is voor “Professional car repairers, automobile clubs, roadside assistance companies, operators offering inspection and testing services, operators providing training for repairers, equipment manufacturers”. Er staat dus niet alleen dealer.

            Wat me overigens opvalt is dat http://public.servicebox-parts.com duurder is dan https://www.acdelcotds.com/. Dus ik vermoed inderdaad dat PSA aan GM moet betalen voor het gebruik van SPS, maar dat PSA graag ook nog een graantje mee pikt hieraan.

            #18406904
            xcode
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 July 2020

              Het is me gelukt. :happy02:

              Het heeft nog wat maanden uitzoekwerk gekost, maar ik heb zelf zonder dealer via SPS met een Chinese programmer Android auto weten te installeren in mijn auto. Ik heb daar uiteindelijk 150 euro kosten voor gemaakt, en nu ik weet hoe het moet zijn de kosten voor toekomstige updates nog veel goedkoper. En ik kan nu ook andere fancy dingen doen zoals helderheid van de lampjes van de climate control instellen via GDS2 en de fout historie van de auto uitlezen.

              Dus het wordt gewoon stil gehouden, maar het is voor iedereen mogelijk om dit te doen.. Gewoon om 3 uur ’s nachts op de oprit.

              2021-01-10

              #18423559
              FlorisOpel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 May 2021

                Hallo, @xcode kunj je misschien tips geven voor hoe dit werkt? Mijn dealer geeft namelijk aan dat android auto niet kan voor mijn auto, maar ik lees overal op het forum dat het met tis2web toch kan? Bedankt vast!

                 

                #18437575
                xcode
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 July 2020

                  @FlorisOpel is het al gelukt? Ik lees je bericht een beetje laat.

                  #18439326
                  bmv
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 October 2020

                    Wat gaaf! Wat kun je er allemaal mee nu? Qua instelbare functies?

                    Misschien ga ik die moeite dan ook wel doen 😀

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.