Zekering overzicht Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Zekering overzicht Astra J

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263863
    djsparky
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 March 2006

      Vandaag eens aan het ontdekken geweest… heb een heel overzicht gemaakt van alle zekeringen in de Sports Tourer (2011) en kwam tot een grappige ontdekking…. er zitten meer zekeringen in dan nodig… Tenminste, zo lijkt het…
      In het zekeringkastje in het dashboard zit op 26 (aanstekerplug achterbak) een blokje geprikt met een extra kabel erin (zekering zit nu haaks naar beneden).
      Toe we de auto (2e hands) kochten, hebben we er door de handelaar (Opel dealer) gelijk een trekhaak onder laten zetten, misschien dat dit invloed heeft op deze gekke zekering bezetting…?

      Zekeringen die over lijken zijn:
      Motorruimte: 28 en 31
      Achterbak: 3 (hebben geen parkeerhulp), 7, 8 (hebben geen alarm), 14, 15, 16, 17, 19 (hebben geen stuurverwarming), 20 (hebben geen zonnedak), 21 (hebben geen stoelverwarming), 26, 31 (hebben geen subwoofer), 32 (hebben geen Actief dempingssysteem en LDW).

      Mocht niemand een idee ervan hebben, ga ik de handelaar contacten en als hij er geen duidelijkheid over kan geven, trek ik ze er gewon 1 voor 1 uit, kijken of er meldingen verschijnen, of dingen uit gaan…

      Greets Joost

      #18215383
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        @djsparky wrote:

        Vandaag eens aan het ontdekken geweest… heb een heel overzicht gemaakt van alle zekeringen in de Sports Tourer (2011) en kwam tot een grappige ontdekking…. er zitten meer zekeringen in dan nodig… Tenminste, zo lijkt het…
        In het zekeringkastje in het dashboard zit op 26 (aanstekerplug achterbak) een blokje geprikt met een extra kabel erin (zekering zit nu haaks naar beneden).
        Toe we de auto (2e hands) kochten, hebben we er door de handelaar (Opel dealer) gelijk een trekhaak onder laten zetten, misschien dat dit invloed heeft op deze gekke zekering bezetting…?

        Greets Joost

        zoiets? , dan ja die is voor de trekhaak

        #18215384
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Houdt je er wel rekening mee dat een zekering ook voor meerdere doeleinde kan zijn dan alleen wat er in het boekje vermeld staat ?
          Daarnaast zou ik er erg terughoudend mee zijn, zeker als je zelf niet de mogelijkheid hebt om storingen in de boordcomputer te resetten.

          #18215385
          djsparky
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2006

            @ johanhummer9: Inderdaad zo’n blokje!
            @ Juffer1: ‘k heb een Op-Com, dus kan het een en ander resetten, maar ZakHooiTM gaat voor me pluizen in TIS. ’t schijnt een chaos te zijn, want GM heeft besloten voor de Astra J alles om te gooien…

            Wordt vervolgd…

            #18215386
            0Rudy0
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2005

              dat blokje zit bij elke astra-j met een orignele opel trekhaakbedrading set..
              is om de TIM(trailer interface module) te voorzien van spanning.
              er is op dezelfde zekering kast nog een extra draad getrokken naar een van de relais boven op de zekeringskast.
              en tevens zijn er bij de eobd stekker 2 extra draadjes gelegt.(canbus)
              allemaal voor de TIM.
              gr.

              #18215387
              djsparky
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 March 2006

                Aha, leuk om dat allemaal te weten te komen :-D Van m’n Vectra B wist ik kwa elektronica ook bijna alles te vinden :-)

                #18382294
                bver
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 May 2019

                  Goedemiddag,

                  Aansluitend op bovenstaand verhaal, hoop ik dat iemand mij nog kan helpen, aangezien het al een lange tijd geleden is dat deze post gestart is.

                  Ook ik heb een Astra J en heb er pas een trekhaak opgezet.

                  De kabelboom heb ik achterin de kofferbak aangesloten, maar nu moet ik de ena laatste stap nog doorlopen…. en dat betreft het vinden van de juiste zekering en deze op de juiste plek insteken. Zoals inderdaad ook op de foto staat. Kan iemand mij hier doorheen praten… Ik heb nu de zekeringsplaat bij het stuur open getrokken, maar wat heb ik dan verder nog nodig en hoe ga ik vanuit hier verder?IMG_20200724_124926

                   

                  Groet

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.