zekering interieur verlichting, mistlicht achter zafira 2011

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zekering interieur verlichting, mistlicht achter zafira 2011

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356419
    M-H
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 May 2018

      Beste techneuten,

      Ik denk dat ik bij het vervangen van een interieur lampje onbedoeld een sluiting heb gemaakt, en de zekering heb laten door branden.

      Ik kan echter de zekering niet vinden op basis van de originele handleiding en de info van diverse sites.

      Wel weet ik inmiddels dat ik een zekering box B heb zitten in de kofferbak, en dat alle interieur verlichting nu uitblijft en dat de Board-computer klaagt over het mistlicht achter. ( en ‘courtesy lights’ is alleen vermeld bij zekering box type A :-(   )

      Wie weet welke zekeringnummer het is in de kofferbak, en die in de motorruimte ?

      Het alternatief is het stuk voor stuk nameten van de zekeringen ( soms zie je het niet goed ) en het op spanning controleren van de zekering voetjes met een multimeter.  Dit is zo in het donker een tijdrovende klus, dus hulp is zeer welkom.

      b.v.d. M-H

      #18356491
      M-H
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 May 2018

        Even een reactie op mijn eigen vraag om de oplossing te loggen en vindbaar te maken voor anderen.

        Ik heb geen defecte zekering kunnen vinden en er was ook geen zekering te vervangen.

        Na het ook verwisselen van de accu is de storing spontaan verholpen. Mogelijk een automatische beveiliging en wellicht ook niet eens de grote reset nodig gehad, maar ja de accu was aan zijn eind en aanduwen is best een gedoe in je eentje.

        groet M-H

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.