Zekering gezocht voor hydro motor cabriodak Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Zekering gezocht voor hydro motor cabriodak Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233511
    crafter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2011

      Hoi,

      wie kan mij helpen een zekering te vinden in een Astra F cabrio? Ik heb van een duits forum een schema gekregen van o.a. het dak en ben op zoek naar een oplossing voor het niet werken van de hydro motor van het dak. Afgelopen vakantie, van het ene op het ander moment niets meer! Gelukkig net open gedaan en kon ‘m met de hand weer dicht doen. Nu veren losgehaald en met de hand open en dicht…

      ik ben op zoek naar zekering F44, deze zit naar mijn mening niet in de standaard plaat onder het stuur en onder de kap net onder het raam zit een relais met zekering, geen idee waar die voor is, vermoed het alarm…

      Hier het schema:

      Ik hoor het graag als iemand mij kan helpen, mijn dank zal groot zijn!!

      #17826732
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Volgens de handleiding is zekering 10 (in de zek.kast onder het stuur) de zekering voor de elektrische ramen en het cabriodak en aan de achterzijde van de zekeringkast zit ook een zekering van het cabriodak.

        #17826733
        crafter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 January 2011

          Betekent dit dat ik het paneel los moet halen? Of kun je er met een beetje kunst en vliegwerk bij? ik ga vanmiddag als ik thuis ben meteen kijken of ik ‘m kan vinden en laat wel weten of ik ‘m gevonden heb en of hij defect was. Wat me trouwens wel opviel, ik hoor eigenlijk altijd een klik van de relais, of mijn handrem er nou wel of niet op staat… Lijkt me dat daar misschien al eens iets aan gesleuteld is…? Ach, zolang hij het zometeen doet ben ik allang blij.

          Jullie horen nog van mij! Mochten er nog meer tips of ideeën zijn hoor ik die uiteraard graag…

          #17826734
          crafter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 January 2011

            De zekering was kapot en heb deze vervangen. Ik kon er na wat zoekwerk en een spiegeltje goed bij. Helaas is er blijkbaar nog een ander probleem. De hydromotor doet het nog steeds niet… Ik heb hem op een accu aangesloten en toen draaide hij, dus die is niet kapot. Ik heb het vermoeden dat het met de handrem te maken heeft… Voorheen hoorde ik een relais klikken naast de gewone relais voor open en dicht. Nu hoor ik geen verschil of de handrem er nu wel op staat of niet. Het lampje in het dashboard gaat wel branden en weer uit als ik de rem hendel gebruik. Ik heb alle relais al een keer verwisseld onderling… Ik heb de schakelaar verwisseld met die van het achterraam. Niets heeft ook maar iets opgeleverd…

            Iemand nog meer ideeën? Zou het een kabelbreuk kunnen zijn?

            #17826735
            crafter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 January 2011

              Probleem is opgelost… Zekering was zoals gezegd kapot, vervangen toen nog niets. De boel de boel gelaten, alles weer in elkaar gezet, auto naar buiten gereden, de knop voor de grap nogmaals geprobeerd en wat denk je… Het werkt gewoon. Ik snap er niets van.

              Goed, mag een slotje op wat mij betreft. Bedankt voor het meedenken!

              #17826736
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Het kan natuurlijk zijn dat ie het nu wel doet en met een paar weken toch weer hapert.
                Dan is schijnbaar toch je motortje niet goed meer.
                Ik zou het even in de gaten houden als ik jou was en alvast een reserve aanschaffen.

                Rik ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.