Zafira tourer Magneetklep Oliedrukregelaar Diag.code P06DD

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira tourer Magneetklep Oliedrukregelaar Diag.code P06DD

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348629
    HanWild
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2017

      Beste Opel-rijders,

      Ik heb een Zafira Tourer 1.6 cdti 136pk van Dec 2013 116dkm.
      Sinds een week tijdens het “rustig” rijden komt de motor in de zgn noodloop en geeft het display:
      “Voertuig service dringend nodig” / “Motorvermogen beperkt”.
      Bij het uitlezen in de garage geeft deze aan “Magneetklep oliedrukregelaar”. Helaas heb ik geen code.
      Na het resetten kan ik weer een dag of 2-3 rijden tot het volgende moment. Tussentijds rijdt hij prima.

      Binnenkort heb ik wel een servicebeurt staan maar vroeg mij af;
      Wat kan het zijn?
      Waar zit die magneetklep?
      Kan ik deze, wanneer onderweg, zelf ook resetten (motor uit/aan helpt niet)?

      Alvast bedankt voor jullie reactie. Gr. Han.

      #18349227
      HanWild
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 September 2017

        Hallo,
        Inmiddels code uitgelezen. Betreft P06DD. Heeft te maken met de magneetklep oliedrukregeling.
        Deze is inmiddels vervangen maar helaas…zelfde code is weer terug met hetzelfde fenomeen; geen vermogen.

        Garage met Opel contact gehad. Ook zij hebben geen idee.
        Volgens mij kan het nog met de oliepomp te maken hebben maar ja…ik ben geen automonteur.
        Zijn er mensen met hetzelfde probleem of die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt? Ik hoor het graag.

        #18349698
        HanWild
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 September 2017

          Om deze topic te kunnen sluiten hierbij een update.
          Nadat de magneetklep is v.v. en het blijvend terugkomen van de foutcode is er besloten de oliedruksensor te v.v.
          Inmiddels al weer wat km gereden zonder enige problemen :happy02: .
          Uiteindelijk probleem dan toch de sensor????
          Helaas geen coulance regeling vwb de kosten van de klep wat zhws dus niets met het probleem te maken heeft gehad maar de foutcode zegt: magneetklep. Dus volgens voorschrift Opel eerst de klep en daarna….
          De klant betaald wel :cry:

          #18472172
          emad
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 July 2022

            Beste HanWild,

            Eerste dank u voor het delen van uw probleem of voor uw commentaar hier.

            :help:

            tweede,
            Ik heb hetzelfde probleem in mijn auto Opel Zafira C 2018 1.6 diesel,

            Opel zei de probleem is stroomregelklep oliepomp te vervangen.

            Ze zijn op zoek naar een onderdeelreferentienummer, en die worden niet gevonden, wat zijn de bedoelingen ik begrijp het niet.

            En ik heb je opmerking gevonden maar wat is (oliedruksensor te v.v)?

             

            Gr Emad.

            #18472184
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.