Zafira opc Gekocht en wat vragen

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira opc Gekocht en wat vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255226
    danny
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Afgelopen dinsdag middag een zwarte Zafira opc gekocht z20let

      rijd echt waanzinnig lekker full options Leer, stoelverwarming, etc etc

      Nu het volgende: Ik wil de auto dus grote beurt geven, nu weet ik wel wat ik moet doen , Maar zijn er dingen waar ik op moet letten.
      Speciale bougies, Beste motor olie, Versnellingsbak olie wissel ?

      Gasklep reinigen etc etc
      Nu lees ik ook veel over de olie restrictor banjo: Kan iemand mij hierover het 1 en ander uitleggen ?
      Ik wil hem motorisch zo origineel houden als het maar kan. dus moet het spul tiptop verzorgd worden natuurlijk

      Pics volgen snel

      #18104558
      Jerk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2004

        Je vriend Botter bellen Hahaha :thumb

        #18104559
        danny
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Hahahahaha ja kan ook ja
          Maar doe het toch liever zelf :D

          #18104560
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Hoeveel km’s heeft ie gelopen? (En waar blijven die :kewlpics ????)

            Edit: ik zie nu dat je het vanochtend pas hebt gepost: dan mogen die foto’s morgen ook nog wel ;)

            #18104561
            Dikkeminne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 April 2011

              mooi man en welkom op deze site.

              olie restrictorbout kan je kopen bij eds motorsport of courtenay sport. check google maar even wat zo’n ding doet.

              grote beurt moet je denken aan.

              nieuwe distributieriem plus spanrollen en waterpomp. dit moet bij de zlet om de 60000km gebeuren of 4 jaar.
              nieuwe multiriem.
              bougies, originele, bij de dealer volstaan. van die iridium krijg je vaak storingen.
              brandstoffilter, luchtfilter, oliefilter, pollenfilter.
              nieuwe olie, 5W30 is prima voor dit blok.
              remmerij checken

              veel zlet problemen zijn

              kapotte turbo, blauwe rook uit de uitlaat. als er veel olie uit de slang komt van je intercooler naar je turbo toe (dikke slang ligt achter je voorbumper) is je turbo waarschijnlijk gaar.

              versleten klepseals, blauwe rook uit de uitlaat en olielucht in de auto bij stilstand.

              radiateur vaak lek bij de plastic delen.

              op dit forum is hierover genoeg te vinden.
              verder zijn het fijne auto’s waar je veel plezier van kan hebben.
              zet na de grote beurt een 1e kat vervanger erop en een phase 1 chip op maat en je zult pijn krijgen in je mondhoeken van het grijnzen.

              #18104562
              Jerk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2004

                @danny wrote:

                Hahahahaha ja kan ook ja
                Maar doe het toch liever zelf :D

                Dat snap ik ook wel Danny
                Bedoelde meer dat hij je kan vertellen wat je allemaal moet doen
                Distributieriem etc kan ik je ook vertellen, dat moet elke 60.000 km zoals al eerder werd gezegt
                En dat je dan waterpomp enz het beste kan doen hoef ik je ook niet te vertellen
                Welke olie erin moet verschillen de meningen over
                Bij mij zit er nu Castrol 10w60 in
                En idd gewoon standaard bougies, luchtfilter en oliefilter

                #18104563
                danny
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Distri riem is 10.000 vervangen samen met de rollen en waterpomp

                  Dat verhaal van de castrol weet ik nog wel van de cali turbo die ik had jaaaaaren geleden

                  vandaag wel alles nagekeken geen olie lekkage’s in slangen oid gevonden
                  gasklep huis was iets aangeslagen maar zag er schoon uit

                  Maandag maar wat spullen bestellen zoals olie, filters en bougietjes
                  De zaf heeft 180000 gelopen
                  alles werkt perfect alleen mis ik de wisselaar die bij mijn crt700 hoort
                  en die wil ik er toch graag terug in hebben.

                  De Zaf blij motorisch origineel word niet gechipped oid, heb vroeger teveel ellende gezien met de opgefokte cali turbo’s
                  en 190 pk is meer dan zat.

                  enigste wat ik doet is de 18 inch opc velgen eronder gooien als het weer wat beter is
                  hij staan nu op de originele snowflakes met winterbandjes.

                  PS.
                  Thanks voor de welkom op deze site :jerry
                  Maar ik was ooit de oprichter van deze site :vertag
                  affijn, nu op zoek naar een wisselaar voor mijn crt700

                  #18104564
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    Dat chippen van vroeger slecht was oke maar de technologie vliegt vooruit hoor. We leven in 2013. Heb de mijne 2 jaar geleden gechipt nog steeds tevreden. Maar dat is iedereen zijn eigen mening natuurlijk. Zo een blok kan ik dus niet standaard laten :jerry Welkom op het forum en veel plezier :)

                    Galaxy Nexus Tapatalk

                    #18104565
                    imported_Gsifreak
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      @danny wrote:

                      De Zaf blij motorisch origineel word niet gechipped oid, heb vroeger teveel ellende gezien met de opgefokte cali turbo’s
                      en 190 pk is meer dan zat.

                      Wat voor problemen dan?

                      me broer rijdt al 4 jaar met een c20let turbo met 280 pk, maar nog steeds geen problemen mee gehad, het gaat er om hoe men er mee om gaat.
                      goed warm rijden en vooral rustig warm rijden is erg belangrijk…!!

                      #18104566
                      danny
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        @Gsifreak wrote:

                        @danny wrote:

                        De Zaf blij motorisch origineel word niet gechipped oid, heb vroeger teveel ellende gezien met de opgefokte cali turbo’s
                        en 190 pk is meer dan zat.

                        Wat voor problemen dan?

                        me broer rijdt al 4 jaar met een c20let turbo met 280 pk, maar nog steeds geen problemen mee gehad, het gaat er om hoe men er mee om gaat.
                        goed warm rijden en vooral rustig warm rijden is erg belangrijk…!!

                        Gescheurde koppen, drijfstangen door het blok, gesmolten zuigers, k16 turbo’s die uit elkaar geklapt zijn etc etc

                        idd ligt aan je rij gedrag, maar ik vind 190 pk voorlopig genoeg
                        Vind het belangrijker dat een auto bedrijfs zeker is en blijft en dat optiek pas als laatste aan de beurt is
                        technisch moet die eerst perfect zijn.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.