Zafira met ecu problemen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira met ecu problemen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347022
    peterbeun
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 August 2017

      goede middag,
      Ik heb de volgende vraag:
      In een Zafira bj 2003 is de 1.6 benzine motor vervangen. De auto reed op gas maar gaat op benzine rijden.
      Ik heb alle bedrading verwijderd die verband houdt met rijden op LPG.
      Nieuwe motor ingebouwd. Bij starten gebeurt er niets. Geen startmotor, benzine pomp. Wel verlichting en ruitenwissers e.d.
      Bij uitlezen: ecu wordt niet herkend. Ik heb zowel de ecu van de auto als van de nieuwe motor geprobeerd.
      Betekent dit het herprogrammeren van de ecu? Wie zou dit (in omgeving van Groesbeek) kunnen doen?
      met dank
      Peter

      #18347024
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Je moet de oude ecu gebruiken, daar zit namelijk ook je startblokkering in, welke is ingeleerd op je immobiliser.

        Met de ecu van de andere motor gaat ie het sowieso niet doen( al moet ie wel rond starten)

        Welke foutcode heb je? Wel alles helemaal aangesloten?

        Heb dit ook eens gehad na een motor wissel bij mij starten hij wel rond maar sloeg niet aan, dat was een defecte ecu.

        #18347028
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          Start motor heeft niets te maken met ecu. Start motor moet lopen altijd. Met ecu zonder ecu. Dus kijken beter wat is vergeten.

          #18347037
          peterbeun
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 August 2017

            Als de startonderbreking niet eraf gaat, draait de startmotor dan wel?

            #18347041
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              ja.

              #18347124
              peterbeun
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 August 2017

                eerste probleem is opgelost. De defecte startmotor is vervangen. Helaas geen vonk en geen benzine.

                #18347132
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Motorlampje aan? Of knipperd? Woon je dicht bij Capelle a/d IJssel?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.